Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Linia nr 93 Trzebinia - Zebrzydowice
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Trasy i Scenariusze
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 21:46, 22 Lis 2013    Temat postu:

I powstał aż do samej Trzebini. Układ torowy biorę z Google maps. Coś tam jeszcze widać i nawet dobrze widać. Myślałem że otoczenie będzie przechlapane. Okazało się bowiem że większość to lasy i nieużytki rolne. Problem będzie w Chrzanowie, bo linia przechodzi przez ścisłe centrum miasta Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 12:55, 27 Lis 2013    Temat postu:

Z biegiem czasu odkryłem jak działa wpisywanie kilometrów na wskaźnikach na trasie, więc aby trasa była bardziej realna podjąłem się ustawiania owych wskaźników Wink Dobrze że linia ma na razie ok 20 km, więc ustawienie ponad 400 tabliczek z wartością nie stanowi jakiegoś tam problemu, ale pochłania bardzo dużo czasu...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Chciałem użyć czeskich wskaźników, ale na miejscu wartości wyskakuje rysuneczek z brakiem tekstury, więc ostatecznie użyłem także darmowych rodem z Austrii, które idealnie naśladują nasze Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:18, 07 Gru 2013    Temat postu:

Po krótkiej przerwie jedziemy dalej. Wstępnie ukończył się odcinek z Libiąża do wjazdu do Chrzanowa.
Wiadukt DW 933
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czeskie mostki i wiadukty są po prostu świetne. Mogło by ich być więcej, ale cieszmy się z tego co mamy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Szlakowa wzięta z reala, zmieniająca się na odpowiednim kilometrażu linii.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
DW 933
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tarcza ostrzegawcza dla Chrzanowa.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Cały układ torowy z Chrzanowa do Trzebini poszedł do kosza. Jak finalnie skończę Chrzanów wraz z otoczeniem to będziemy jechać dalej. Nie chcę popełnić drugi raz tego samego błędu jak miałem z Oświęcimiem. Układ skończony, a człowiek przez dwa tygodnie męczy się z monotonnym otoczeniem. Pozdrawiam


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 2:13, 08 Gru 2013    Temat postu:

męczy się męczy, ale efekt jest bardzo fajny Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 20:09, 11 Gru 2013    Temat postu:

Wjazd do Chrzanowa razem z Fablokiem gotowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Linia do Płazy (Bolęcin, Alwernia, Spytkowice, Wadowice) Niestety rozebrana...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Fablok jest z grubsza zrobiony. Nie przewiduję wjazdów oraz manewrów w tej fabryce, jak i każdej innej. Manewry mi wystarczą w pracy, a w domu tylko szlak ;D
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:17, 13 Gru 2013    Temat postu:

Chrzanów skończony! ;D Czas na Śródmieście...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Długo myślałem nad nasypem. Zdecydowałem się w końcu na Czeski Wink
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zmodernizowany, a już zaniedbany przystanek w centrum miasta Chrzanów Śródmieście.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I szlak widoczny z perony Chrzanowa Śród. w stronę Chrzanowa "Głównego" Very Happy
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:58, 11 Sty 2014    Temat postu:

Przy bardzo długiej przerwie, można powiedzieć że Świątecznej przyszedł czas na dalszą rozbudowę linii. Oczekiwałem na Polskie semafory z tą myślą że się w końcu pojawią. Ale widzę że jeszcze poczekamy. Odkryłem sekret Czeskich semaforów i jestem pod wielkim wrażeniem. Wystarczy tak mało wpisać, a wszystko pięknie, ładnie działa. Aż chce się jeździć Wink Więc taki mały filmik rodem z Czecho-Polski. Przejazd przez Oświęcim gratis.
http://www.youtube.com/watch?v=teEhWrPUs28


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:06, 11 Sty 2014    Temat postu:

krzychu2407 napisał:
Przy bardzo długiej przerwie, można powiedzieć że Świątecznej przyszedł czas na dalszą rozbudowę linii. Oczekiwałem na Polskie semafory z tą myślą że się w końcu pojawią. Ale widzę że jeszcze poczekamy. Odkryłem sekret Czeskich semaforów i jestem pod wielkim wrażeniem. Wystarczy tak mało wpisać, a wszystko pięknie, ładnie działa. Aż chce się jeździć Wink Więc taki mały filmik rodem z Czecho-Polski. Przejazd przez Oświęcim gratis.
http://www.youtube.com/watch?v=teEhWrPUs28


Tzn co wpisać? Swoją drogą ładnie to wszystko wygląda, aczkolwiek trasa chyba kosiarki od dawna nie widziała Very Happy

Btw. Jedyne co mnie razi u Ciebie to sieć trakcyjna. Mianowicie wysięgniki na bramkach często albo się nachodzą (co nie powinno mieć miejsca) jak i często i gęsto są one takie same tj. na bramce masz układ typu 3 długie, gdzie w realu powinno być combo typu: krótki-długi-krótki lub długi-krótki-długi. To samo na rozjazdach, dwa długie na siebie nachodzą, a powinny być one ustawione w formie krótki-długi (do siebie) lub dwa krótkie, z czego jeden delikatnie 'podciągnięty lub spuszczony' by nie nachodzić na ten z boku. Jeśli zdarzy się, że będą na siebie nachodzić, to minimalnie, a nie tak, że wyglądają jak by je poxipolem skleili. Czasem się tego uniknąć nie da, no ale zawsze można wysięgnik lekko odsunąć.

To tak z technicznych spraw, których pilnuje u siebie co aby ew. maniacy i sadomasochiści z MSTS czy Trainz nie dostali zawału na starcie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez headder dnia Sob 19:11, 11 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 19:19, 11 Sty 2014    Temat postu:

Gdyby ktoś poprawił sieć trakcyjną i dodał więcej elementów jak to mają Czesi to by to może lepiej wyglądało. A tak muszę się bawić tym co mam. Do Trainza świetna paczka sieci wyszła. Może się doczekamy do RW tego samego. To że jest jedna długość wysięgnika długiego czy krótkiego to wizualnie musi to tak wyglądać jak wygląda.

Co do semaforów to może kiedyś zrobię samouczka.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez krzychu2407 dnia Sob 19:20, 11 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:00, 11 Sty 2014    Temat postu:

krzychu2407 napisał:
Gdyby ktoś poprawił sieć trakcyjną i dodał więcej elementów jak to mają Czesi to by to może lepiej wyglądało. A tak muszę się bawić tym co mam. Do Trainza świetna paczka sieci wyszła. Może się doczekamy do RW tego samego. To że jest jedna długość wysięgnika długiego czy krótkiego to wizualnie musi to tak wyglądać jak wygląda.

Co do semaforów to może kiedyś zrobię samouczka.


Nie zrozum mnie źle... Nie chciałem i nie miałem zamiaru być uszczypliwym etc. Doceniam Twoją robotę, no ale jeśli już jakiś tam zestaw słupów i wysięgników posiadamy. To czemu by nie układać tego w miarę możliwości tak aby to wyglądało jak w realu?

Po prostu nie spotkałem się z tym by dwa wysięgniki na rozjeździe, tak się zjeżdżały na siebie. Wystarczyło by do 'długiego' wysięgnika dorzucić 'krótki' i go lekko unieść by nie nachodził. Do tego nigdy nie ma tak, że na jednej bramce masz same 'długie', a na następnej same 'krótkie'. Zawszę są na przemian by sieć układa się w znany wszystkim zig-zag. Czyli w tym samym rzędzie: długi, następny to krótki, długi i tak do końca.

Pamiętaj, że robiąc trasę, mając gdzieś planie jej ewentualne udostępnienie, możesz też przypadkiem zainteresować RSC. Robienie tras za kasę, nie było by ew. złym dodatkowym zarobkiem czyż nie?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:08, 11 Sty 2014    Temat postu:

Staram się układać w zig-zag. A wysięgniki układam tak jak to ma być czyli jeśli długi to drut idzie do wewnątrz łuku i odwrotnie. Ale nie będę z siebie głupka robił. Chyba każdy wie na czym polega układanie sieci. Na trasie trafiło się kilka niewielkich odcinków gdzie drut zygzaczy w inną stronę niż powinien. Ale nawet to jest niezauważalne. A co do bramek i zwisów to tylko gdzie nie gdzie jest że jeden nachodzi na drugi. Aby się lepiej przyjrzeć to praktycznie jeden obok drugiego jest odsunięty ok kilku centymetrów.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 22:57, 11 Sty 2014    Temat postu:

Co do konfiguracji Czeskich semaforów to tak.
Tarcza ostrzegawcza:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W pierwsze pole wpisujemy "CDPS" a w drugie "BEZP"
To samo przy tarczach powtarzających.

Semafor wyjazdowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I teraz do końca nie wiem na czym to polega. Ja przyjąłem taką zasadę:
Jeżeli jedna droga jest z max dozwoloną prędkością to wpisuję tylko w pierwsze pole "CDVP", drugie pozostawiam puste. Jeżeli takiej drogi nie ma to w drugie pole wpisuję "BEZP". Jeżeli jest możliwość jazdy po torze lewym wpisujemy literkę "R" jak na obrazku. Jeżeli są możliwe manewry wpisujemy w odpowiednie okienko literę "S". I wszystko jest pokazane na dołączonych zdjęciach. Kiedyś się bardziej wysilę, kiedy tylko dopadnę tego który to wymyślił...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 13:54, 12 Sty 2014    Temat postu:

Słuchaj... może zrobisz mały tutorialik i zamieścimy na stronkę? Fajnie w ogóle to wszystko wygląda. Trochę Wam zazdroszczę, że macie na to czas. Ja już z utęsknieniem czekam na koniec sesji i 3 tygodnie ferii jak dobrze pójdzie!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
krzychu2407
Użytkownik



Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Oświęcim
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 14:49, 12 Sty 2014    Temat postu:

Tak myślałem żeby zrobić. Tylko jak na razie znam podstawy Czeskich semaforów żeby w miarę działały. Co do sieci trakcyjnej też mogę zrobić, bo też przeczytałem że masz z tym lekki problem.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 15:17, 12 Sty 2014    Temat postu:

Tak, daję radę zrobić ładną trakcję, ale to jest metoda na około. I tych loftów i innych nie za bardzo umiem używać jeśli chodzi o trakcję. Dawno już nie siadałem do tego i mnie to irytuje... na wszystko brak czasu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Trasy i Scenariusze Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Następny
Strona 7 z 9

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin