|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:46, 22 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
I powstał aż do samej Trzebini. Układ torowy biorę z Google maps. Coś tam jeszcze widać i nawet dobrze widać. Myślałem że otoczenie będzie przechlapane. Okazało się bowiem że większość to lasy i nieużytki rolne. Problem będzie w Chrzanowie, bo linia przechodzi przez ścisłe centrum miasta
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 12:55, 27 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Z biegiem czasu odkryłem jak działa wpisywanie kilometrów na wskaźnikach na trasie, więc aby trasa była bardziej realna podjąłem się ustawiania owych wskaźników Dobrze że linia ma na razie ok 20 km, więc ustawienie ponad 400 tabliczek z wartością nie stanowi jakiegoś tam problemu, ale pochłania bardzo dużo czasu...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Chciałem użyć czeskich wskaźników, ale na miejscu wartości wyskakuje rysuneczek z brakiem tekstury, więc ostatecznie użyłem także darmowych rodem z Austrii, które idealnie naśladują nasze
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:18, 07 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Po krótkiej przerwie jedziemy dalej. Wstępnie ukończył się odcinek z Libiąża do wjazdu do Chrzanowa.
Wiadukt DW 933
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Czeskie mostki i wiadukty są po prostu świetne. Mogło by ich być więcej, ale cieszmy się z tego co mamy.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Szlakowa wzięta z reala, zmieniająca się na odpowiednim kilometrażu linii.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
DW 933
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Tarcza ostrzegawcza dla Chrzanowa.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Cały układ torowy z Chrzanowa do Trzebini poszedł do kosza. Jak finalnie skończę Chrzanów wraz z otoczeniem to będziemy jechać dalej. Nie chcę popełnić drugi raz tego samego błędu jak miałem z Oświęcimiem. Układ skończony, a człowiek przez dwa tygodnie męczy się z monotonnym otoczeniem. Pozdrawiam
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 2:13, 08 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
męczy się męczy, ale efekt jest bardzo fajny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 20:09, 11 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Wjazd do Chrzanowa razem z Fablokiem gotowe:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Linia do Płazy (Bolęcin, Alwernia, Spytkowice, Wadowice) Niestety rozebrana...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Fablok jest z grubsza zrobiony. Nie przewiduję wjazdów oraz manewrów w tej fabryce, jak i każdej innej. Manewry mi wystarczą w pracy, a w domu tylko szlak ;D
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:17, 13 Gru 2013 Temat postu: |
|
|
Chrzanów skończony! ;D Czas na Śródmieście...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Długo myślałem nad nasypem. Zdecydowałem się w końcu na Czeski
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Zmodernizowany, a już zaniedbany przystanek w centrum miasta Chrzanów Śródmieście.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I szlak widoczny z perony Chrzanowa Śród. w stronę Chrzanowa "Głównego"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:58, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Przy bardzo długiej przerwie, można powiedzieć że Świątecznej przyszedł czas na dalszą rozbudowę linii. Oczekiwałem na Polskie semafory z tą myślą że się w końcu pojawią. Ale widzę że jeszcze poczekamy. Odkryłem sekret Czeskich semaforów i jestem pod wielkim wrażeniem. Wystarczy tak mało wpisać, a wszystko pięknie, ładnie działa. Aż chce się jeździć Więc taki mały filmik rodem z Czecho-Polski. Przejazd przez Oświęcim gratis.
http://www.youtube.com/watch?v=teEhWrPUs28
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:06, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
krzychu2407 napisał: | Przy bardzo długiej przerwie, można powiedzieć że Świątecznej przyszedł czas na dalszą rozbudowę linii. Oczekiwałem na Polskie semafory z tą myślą że się w końcu pojawią. Ale widzę że jeszcze poczekamy. Odkryłem sekret Czeskich semaforów i jestem pod wielkim wrażeniem. Wystarczy tak mało wpisać, a wszystko pięknie, ładnie działa. Aż chce się jeździć Więc taki mały filmik rodem z Czecho-Polski. Przejazd przez Oświęcim gratis.
http://www.youtube.com/watch?v=teEhWrPUs28 |
Tzn co wpisać? Swoją drogą ładnie to wszystko wygląda, aczkolwiek trasa chyba kosiarki od dawna nie widziała
Btw. Jedyne co mnie razi u Ciebie to sieć trakcyjna. Mianowicie wysięgniki na bramkach często albo się nachodzą (co nie powinno mieć miejsca) jak i często i gęsto są one takie same tj. na bramce masz układ typu 3 długie, gdzie w realu powinno być combo typu: krótki-długi-krótki lub długi-krótki-długi. To samo na rozjazdach, dwa długie na siebie nachodzą, a powinny być one ustawione w formie krótki-długi (do siebie) lub dwa krótkie, z czego jeden delikatnie 'podciągnięty lub spuszczony' by nie nachodzić na ten z boku. Jeśli zdarzy się, że będą na siebie nachodzić, to minimalnie, a nie tak, że wyglądają jak by je poxipolem skleili. Czasem się tego uniknąć nie da, no ale zawsze można wysięgnik lekko odsunąć.
To tak z technicznych spraw, których pilnuje u siebie co aby ew. maniacy i sadomasochiści z MSTS czy Trainz nie dostali zawału na starcie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez headder dnia Sob 19:11, 11 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:19, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Gdyby ktoś poprawił sieć trakcyjną i dodał więcej elementów jak to mają Czesi to by to może lepiej wyglądało. A tak muszę się bawić tym co mam. Do Trainza świetna paczka sieci wyszła. Może się doczekamy do RW tego samego. To że jest jedna długość wysięgnika długiego czy krótkiego to wizualnie musi to tak wyglądać jak wygląda.
Co do semaforów to może kiedyś zrobię samouczka.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez krzychu2407 dnia Sob 19:20, 11 Sty 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:00, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
krzychu2407 napisał: | Gdyby ktoś poprawił sieć trakcyjną i dodał więcej elementów jak to mają Czesi to by to może lepiej wyglądało. A tak muszę się bawić tym co mam. Do Trainza świetna paczka sieci wyszła. Może się doczekamy do RW tego samego. To że jest jedna długość wysięgnika długiego czy krótkiego to wizualnie musi to tak wyglądać jak wygląda.
Co do semaforów to może kiedyś zrobię samouczka. |
Nie zrozum mnie źle... Nie chciałem i nie miałem zamiaru być uszczypliwym etc. Doceniam Twoją robotę, no ale jeśli już jakiś tam zestaw słupów i wysięgników posiadamy. To czemu by nie układać tego w miarę możliwości tak aby to wyglądało jak w realu?
Po prostu nie spotkałem się z tym by dwa wysięgniki na rozjeździe, tak się zjeżdżały na siebie. Wystarczyło by do 'długiego' wysięgnika dorzucić 'krótki' i go lekko unieść by nie nachodził. Do tego nigdy nie ma tak, że na jednej bramce masz same 'długie', a na następnej same 'krótkie'. Zawszę są na przemian by sieć układa się w znany wszystkim zig-zag. Czyli w tym samym rzędzie: długi, następny to krótki, długi i tak do końca.
Pamiętaj, że robiąc trasę, mając gdzieś planie jej ewentualne udostępnienie, możesz też przypadkiem zainteresować RSC. Robienie tras za kasę, nie było by ew. złym dodatkowym zarobkiem czyż nie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:08, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Staram się układać w zig-zag. A wysięgniki układam tak jak to ma być czyli jeśli długi to drut idzie do wewnątrz łuku i odwrotnie. Ale nie będę z siebie głupka robił. Chyba każdy wie na czym polega układanie sieci. Na trasie trafiło się kilka niewielkich odcinków gdzie drut zygzaczy w inną stronę niż powinien. Ale nawet to jest niezauważalne. A co do bramek i zwisów to tylko gdzie nie gdzie jest że jeden nachodzi na drugi. Aby się lepiej przyjrzeć to praktycznie jeden obok drugiego jest odsunięty ok kilku centymetrów.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:57, 11 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Co do konfiguracji Czeskich semaforów to tak.
Tarcza ostrzegawcza:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
W pierwsze pole wpisujemy "CDPS" a w drugie "BEZP"
To samo przy tarczach powtarzających.
Semafor wyjazdowy:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
I teraz do końca nie wiem na czym to polega. Ja przyjąłem taką zasadę:
Jeżeli jedna droga jest z max dozwoloną prędkością to wpisuję tylko w pierwsze pole "CDVP", drugie pozostawiam puste. Jeżeli takiej drogi nie ma to w drugie pole wpisuję "BEZP". Jeżeli jest możliwość jazdy po torze lewym wpisujemy literkę "R" jak na obrazku. Jeżeli są możliwe manewry wpisujemy w odpowiednie okienko literę "S". I wszystko jest pokazane na dołączonych zdjęciach. Kiedyś się bardziej wysilę, kiedy tylko dopadnę tego który to wymyślił...
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 13:54, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Słuchaj... może zrobisz mały tutorialik i zamieścimy na stronkę? Fajnie w ogóle to wszystko wygląda. Trochę Wam zazdroszczę, że macie na to czas. Ja już z utęsknieniem czekam na koniec sesji i 3 tygodnie ferii jak dobrze pójdzie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 14:49, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Tak myślałem żeby zrobić. Tylko jak na razie znam podstawy Czeskich semaforów żeby w miarę działały. Co do sieci trakcyjnej też mogę zrobić, bo też przeczytałem że masz z tym lekki problem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:17, 12 Sty 2014 Temat postu: |
|
|
Tak, daję radę zrobić ładną trakcję, ale to jest metoda na około. I tych loftów i innych nie za bardzo umiem używać jeśli chodzi o trakcję. Dawno już nie siadałem do tego i mnie to irytuje... na wszystko brak czasu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|