|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:41, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tabor jednak wymaga wiele większej dokładności niż obiekty budowlane. Jednak i na to jest sposób.
Tworzymy prostokąt tak długi i tak wysoki jak lokomotywa, nakładamy na niego rysunek techniczny. Taki sam prostokąt robimy dla szerokości. Teraz możemy modelować elementy dokładnie do rysunku technicznego, nawet jak nie znamy wymiarów. Poniżej screen o co mi chodzi z modelu robionego do MSTS programem gmax (okrojony 3dsmax, już nie rozwijany):
[link widoczny dla zalogowanych]
Czasami przydatne może być też takie ustawienie, żeby obiekt stał się na chwilę półrzeźroczysty aby widzieć przez niego rysunek techniczny. To klikamy obiekt, dajemy properties i tam kratkę "see through".
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 19:45, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:55, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
W 3ds. jest dużo opcji pomocniczych dzięki , którym będę mógł sobie sprawdzić wymiary i odpowiednio ze skalować.
Tak sobie ustawiłem plany:
[link widoczny dla zalogowanych]
Modelując pudło korzystam z symetrii by nie modelować dwa razy tego samego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:58, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No i z takim podejściem, jest szansa na realistyczny model. Trzymam kciuki.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:09, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Dzięki.
Pierwszy człon mam wymodelowany na ok. 60%(nie liczę w to wnętrza i wózków).
Teraz robię pług:D trochę ciężko idzie ale doprzodu.
Tak się zastanawiam czy robić ramy okien 3d czy dać teksturę...?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:15, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Prawdopodobnie wystarczy tekstura wysokiej rozdzielczości. Oczywiście, jeżeli chcesz możesz zrobić w 3D, ale wtedy, jak po skończeniu oryginału będziesz chciał zrobić np. wersję zmodernizowaną SPOT, która ma inne okna, to trzeba będzie modelować je znowu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:24, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
okno jeszcze nie jest aż tak trudne do zrobienia:D
zobaczę ile model będzie mial Poly wtedy zastanowię się czy robić w 3d.
Jeszcze machnę kilka małych poprawek i cos już pokaże; jak już coś pokaże to będziemy razem poprawiać błędy by uzyskać jak najwyższą jakość modelu:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:28, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No my w MSTS mieliśmy właśnie ciągle problemy z wydajnością, szczególnie przy zadaniach gdzie było dużo taboru na raz. Jednak RS jako nowa gra chyba lepiej wykorzystuje katy graficzne to powinno dać radę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 20:29, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|