Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

EN57
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Tabor
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:41, 17 Gru 2012    Temat postu:

Tabor jednak wymaga wiele większej dokładności niż obiekty budowlane. Jednak i na to jest sposób.

Tworzymy prostokąt tak długi i tak wysoki jak lokomotywa, nakładamy na niego rysunek techniczny. Taki sam prostokąt robimy dla szerokości. Teraz możemy modelować elementy dokładnie do rysunku technicznego, nawet jak nie znamy wymiarów. Poniżej screen o co mi chodzi z modelu robionego do MSTS programem gmax (okrojony 3dsmax, już nie rozwijany):

[link widoczny dla zalogowanych]

Czasami przydatne może być też takie ustawienie, żeby obiekt stał się na chwilę półrzeźroczysty aby widzieć przez niego rysunek techniczny. To klikamy obiekt, dajemy properties i tam kratkę "see through".


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 19:45, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafael320
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 19:55, 17 Gru 2012    Temat postu:

W 3ds. jest dużo opcji pomocniczych dzięki , którym będę mógł sobie sprawdzić wymiary i odpowiednio ze skalować.

Tak sobie ustawiłem plany:
[link widoczny dla zalogowanych]

Modelując pudło korzystam z symetrii by nie modelować dwa razy tego samego.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:58, 17 Gru 2012    Temat postu:

No i z takim podejściem, jest szansa na realistyczny model. Trzymam kciuki.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafael320
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:09, 17 Gru 2012    Temat postu:

Dzięki.
Pierwszy człon mam wymodelowany na ok. 60%(nie liczę w to wnętrza i wózków).
Teraz robię pług:D trochę ciężko idzie ale doprzodu.
Tak się zastanawiam czy robić ramy okien 3d czy dać teksturę...?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:15, 17 Gru 2012    Temat postu:

Prawdopodobnie wystarczy tekstura wysokiej rozdzielczości. Oczywiście, jeżeli chcesz możesz zrobić w 3D, ale wtedy, jak po skończeniu oryginału będziesz chciał zrobić np. wersję zmodernizowaną SPOT, która ma inne okna, to trzeba będzie modelować je znowu.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafael320
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 20:24, 17 Gru 2012    Temat postu:

okno jeszcze nie jest aż tak trudne do zrobienia:D
zobaczę ile model będzie mial Poly wtedy zastanowię się czy robić w 3d.

Jeszcze machnę kilka małych poprawek i cos już pokaże; jak już coś pokaże to będziemy razem poprawiać błędy by uzyskać jak najwyższą jakość modelu:)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:28, 17 Gru 2012    Temat postu:

No my w MSTS mieliśmy właśnie ciągle problemy z wydajnością, szczególnie przy zadaniach gdzie było dużo taboru na raz. Jednak RS jako nowa gra chyba lepiej wykorzystuje katy graficzne to powinno dać radę.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 20:29, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Tabor Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3, 4
Strona 4 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin