|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 1:43, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
No bo na stacjach to głównie wyświetlane są sygnały start, stop. Zabawa różnymi sygnałami to zaczyna się na szlaku.
Przy czym moim zdaniem nie było by problemu zrobić skrypt symulujący E1 na podstawie niemieckich semaforów, no bo co one mają:
a) Jedż
b) Stój
c) Na Nastepnym 40
d) Na następnym stój
To nam potrzeba jeszcze kilka wariantów c), na zasadzie:
teraz 60 potem 100
teraz 40 potem max
teraz max potem 40
teraz 60 potem stój
jak widać wszystko na jedno kopyto tak jak w niemieckim punkcie c) tylko inne wartości, czyli to by się robiło na zasadzie kopiuj wklej a nie na zasadzie wymyślania nowego systemu.
Dalej mamy sygnał zastępczy Sz, w niemieckim skrypcie on też jest
Tarcze ostrzegawcze nie będące semaforem ale pokazujące czego się można spodziewać na następnym semaforze, no to niemcy tez mają takie tarcze,
SBL (Samoczynna blokada Liniowa) ważne bo jest na prawie każdej głównej linii ale działa podobnie jak Tacze ostrzegawcze, więc zakres przeróbek byłby niewielki.
Powtarzacze, to jest na długich stacjach gdzie maszynista nie widzi z daleka semaforu (np. kraków główny) działa banalnie prosto, wyświetla to samo co semafor za pewne dało by się zrobić z niemieckiego skryptu tarcz.
Tarcze manewrowe, niebieskie światełka zezwalające na manewry lub nie, ktoś już chyba to nawet zrobił, widziałem screeny na forum.
Ale taki system dalej na stacji używa się start / stop, natomiast na szlaku to jak była trasa z dobrymi semaforami to można było jechać bez GPS tylko na sygnały na semaforach, zresztą RW w sumie i tak wymaga gapienia się na semafory bo na GPS nie pokazuje jaki sygnał. I dobrze. Trainz i Maszyna, wogóle nie mają żadnego GPS-a.
Więcej informacji znajdziesz pod hasłem Instrukcja E1 w google, ja może się tym zajmę ale najwcześniej w wakacje bo teraz muszę skończyć studia, napisać pracę, i tak do tego czasu tras raczej nie skończycie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 1:46, 06 Maj 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:11, 06 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Gordonie - to, co napisałeś, rzuca dużo światła na to wszystko. Kwestia jeszcze stosowania tego w RW już po napisaniu skryptów i stworzeniu działających semaforów.
Co do powtarzacza, chyba nie ma co pisać nawet, bo wystarczy ustawić wczesniej sygnalizator działający jak ten następny z punktem zatrzymania przy następnym:)
na GPS widać żółty/zielony/czerwony kolor, ale to tylko orientacyjne wyświetlanie znaków.
no i właśnie też muszę skończyć licencjat itp. i wtedy ruszę z robotą
pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:26, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Po dość długiej przerwie(technicznej)wracam z żyjącym "jeszcze" projektem en-57:)
Mój dysk systemowy(ssd) pewnego dnia odmówił posłuszeństwa i wszystko co na nim było przepadło...
Kopia jaką zrobiłem była strasznie uboga. Trochę mnie to załamało No ale cóż trzeba było zacząć od tego co jest i dalej modelować.
Na szczęście do prowadziłem do ładu model i tak się teraz prezentuje.
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:57, 14 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
cudownie! zastanawiałem się już co z tym będzie;) ale super!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 8:20, 16 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Fajnie Rafael! Tak trzymać!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 10:07, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Tylko to trzeba by wyeksportować teraz do gry. Ja z doświadczenia w MSTS wiem, że robienie na zasadzie najpierw zrobię a potem wyeksportuję może spowodować w grze zonk i error. Trzeba na bierząco sprawdzać czy gra to przyjmuje, czasem jakiś jeden filtr powoduje wywalanie z gry. Rozumiem że RW to inna gra ale może być podobnie. No i pytanie ile to ma poligonów ?? Czy przeprowadzono w grze testy wydajności ? Jak pisałem gra musi przyjąć nie jeden skład gracza ale też składy komputera, składy stojące na bocznicy. Ilość poligonów musi być taka by dało się wstawić powiedzmy 10 x 3 członowy skład EN57 (więc 30 członów), więc trzeba przeprowadzić testy w grze. Gdyż patrząc na śróbki 3D w wózkach i sprężyny 3D, mam duże obawy jeżeli chodzi o wydajność. Część elementów 3D można zastąpić dobrą fototeksturą jakby co. Mam nadzieję, że autor sobie zdaje sprawę, że dodatki typu jeden człon z wózkami = 100 tysięcy polys to nie będą wydajnie działać w grze.
Nie wiem czy robiłeś dodatki do jakichś gier, ale w grach ogólnie trzeba oszczędzać polys, tu widać zaznaczone strzałką, że u Ciebie elementy obłe tak malutkie, że z kamery w grze będą widziane ledwie jako kreseczka, u Ciebie mają 16 ścianek (czyli 32 trójkątnych polys), tymczasem wystarcyło by aby miały 8 lub 6 ścianek, a tylne 2 ścianki można usunąć (jak i wszystkie inne ścianki nie widoczne w grze powinno się usuwać). 16 ścianek to może mieć duży obiekt jak koło:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak czy inaczej proponuje teraz wyeksportować do gry i sprawdzić jak ma się wydajność. Wtedy będzie wiadomo na czym się stoi i w jakim kierunku iść dalej Bo Twój model może być wykorzystywany tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Railworks może jest wydajniejszy niż MSTS w którym taki model powiniem mieć około 10.000 trójkątnych polys, ale jego wydajność nie jest nieskończona, co pokazuje zamulanie w trasach z podkładami 3D. Myślę, że pi razy oko 30.000 polys na wagon (JEDEN człon z DWOMA wózkami) to max co nie zamuli tej gry.
Proszę to potraktować jako radę osoby która ma doświadczenie w projektowaniu dodatków do gier, gdyż szkoda by były żeby jak na razie BARDZO DOBRZE wykonany model, potem zamulał grę.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pią 10:54, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 16 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:19, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Może to coś wyjaśni i/lub pomoże: [link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:36, 17 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Level Of Details (zmniejszanie detali siatki w raz z oddalaniem, poprostu z kolejnych siatek usuwamy detale) to nie jest odkrycie, to jest także w MSTS i bez tego to w ogóle nie ma co myśleć o wydajności. Jednak jak zrobisz model co na 1 levelu Lod ma 100.000 to ani żaden LOD nie pomoże. Zresztą róbta co chceta, na siłę nikogo nie zmuszę do oszczędności, wyeksportujecie sobie kiedyś do gry, to się zobaczy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pią 14:37, 17 Maj 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 20:27, 22 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Gordon, jak na razie model ma 39 tyś. poly, ale myślę zrobię prostą wersje siedzeń to z 30 tyś. zostanie. Poprawiłem to co zaznaczyłeś na screenie.
Wiem,wiem idzie to mozolnie trochę, gdyż nie wszystko jeszcze potrafię
Ale jak dobrze pójdzie to może, może jeszcze w tym roku pośmigamy EN 57
Na razie muszę napisać do twórców gry czy nie maja jakiś własnych, nie opublikowanych pluginów w wersji 64bit
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:09, 23 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
To dobrze jest bo 30 tysięcy to będzie OK chodzić
Siedzenia to przynajmniej w MSTS widok wnętrza mógł być (choć nie musiał) na osobnym pliku 3D. Wtedy do pliku 3D widoku wnętrza się dawało rozbudowaną wersję siedzeń a do pliku 3D modelu podstawowego uproszczoną bo przez szyby z zewnątrz i tak mało widać.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Wto 23:30, 23 Lip 2013, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:31, 24 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A ja mam wolne na razie na wakacjach... tzn dużo wolnego czasu i chętnie pomogę przy teksturach!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maol120
Użytkownik
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 1:44, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
A czy model będzie działał, bez żadnych Płatnych?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 2:11, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Maol120 napisał: | A czy model będzie działał, bez żadnych Płatnych. |
Pytania kończy się znakiem zapytania, a nie kropką. Tak jakbyś czasem nie wiedział.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 12:36, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Maol120 napisał: | A czy model będzie działał, bez żadnych Płatnych? |
Pytajnik Ci dodałem
Odp: pewnie tak:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Maol120
Użytkownik
Dołączył: 10 Kwi 2013
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 22:27, 25 Lip 2013 Temat postu: |
|
|
Jezu czy nic nie może być bez płatnego Dodatku, i znowu nie będę miał tak i jak w tej trasie polskiej na pewno zrobicie model żeby działał na jakiś płatnym. czy nie możecie zrobić żeby samodzielnie działał i jak ten niebieski. IC?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|