|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:53, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Na razie tworzę wersje klasyczną(EN57-001). A potem się zobaczy:)
Chwilowo walczę z teksturami, a dokładnie UVW...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 21:45, 31 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
też sesje skończyłem:) coś czuje, że przez najbliższy tydzień troszkę się wydarzy tutaj:)
gratuluję postępów. wygląda, że idzie bardzo sprawnie:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:40, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Hmmm tak sobie dzisiaj myślałem że wyeksportuje sobie model do railworks.
Użyłem 3ds 2010.Podczas eksportu wywala program...
Raczej źle nie robię, może winna lapka? Choć to mało prawdobodone...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 20:53, 01 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Raczej nie, 3ds nie jest jakoś bardzo wymagający sprzętowo... Może coś z eksporterem do RW nie tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:19, 02 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Nie 3ds chodzi normalnie, wszystkie inne (export) działa bez zarzutów.Model robiłem przy użyciu editable poly- może to ma znaczenie albo użyłem w kilku przypadkach opcji kopiowania "instance"?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lalek
Użytkownik
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 17:44, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Rafael, czy mogę Cię prosić o wysłanie mi pliku, bądź plików tekstur 111A ?
Chętnie oblepię 4anc i pudło w klasycznym starym malowaniu.
Przykłady jak wyszło mi to w msts :
[link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych] [link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:43, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Akuratnie z xray działamy z modelem.
Po za tym muszę poprawić UV modelu bo trochę do dupy wyszło, no i najważniejszę jest to że cierpię na obsolutny brak czasu...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lalek
Użytkownik
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:41, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Ok. Zatem kiedy model się pojawi, to ja prędzej czy później wykonam taki reskin.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 23:12, 10 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
lalek napisał: | Ok. Zatem kiedy model się pojawi, to ja prędzej czy później wykonam taki reskin. |
Rafael320 napisał: | Akuratnie z xray działamy z modelem.
Po za tym muszę poprawić UV modelu bo trochę do dupy wyszło, no i najważniejszę jest to że cierpię na obsolutny brak czasu... |
Spokojnie Panowie:) taka perełka w polskim RW jak 111A będzie na 100% bazą dla wielu repainterów i na całym świecie;)
Rafael, każdy rozumie brak czasu. Tak ten świat działa, że coraz mniej go mamy na hobby:( ale daj z siebie wszystko!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 10:00, 14 Mar 2013 Temat postu: |
|
|
Na świecie to przychodzą mi do głowy jedynie Węgry gdzie te wagony były eksportowane. Natomiast dla mnie wystarczy aby to była perełka w Polsce.
Tak jak pisałem aby umożliwić stworzenie wszelkiego rodzaju malowań potrzebne jest: 111A (10 przedziałów) i 112A (9 przedziałów) w wersji z oknami okrągłymi i w wersji z oknami kwadratowymi. Czyli 4 wagony.
Przy czym jeszcze są 2 wersje tego co pod spodem (system nawiewu) ale to można zrobić z systemem a dla wagonów z ogrz elektrycznym poprostu 2 kliknięciami system usnąć. Te bez nawiewu mają jesze wentylatory na dachu nad każdym przedziałem a te z tylko nad przedsionkami przy drzwiach. Uwzględniając systemy to 8 kombinacji.
Potem z tego dokonując jedynie zmian wnętrza można zrobić jeszcze 110A (kuszetka) i 113A Wars. Czy wagony z pociągów klasy Ex czyli 140A i 141A.
Natomiast większych zmian w stosunku do bazowego by wymagały, teraz rzadko spotykane wagony bagażowe, wymaga dodatkowych drzwi w środku wagonu (są ogólnie 2 wersje bagażowych). Oraz kolejne wagony ekspresowe ale bezprzedziałowe czyli 111Arow IC czy wagony RegioExpress PR.
Jest jeszcze kwestia wnętrz które są bardzo zróżnicowane, w samym 111A będzie kilkanaście różnych wnętrz ale one rozumiem że one są na osobnym pliku 3D, to nawet jak zostanie zrobione jedno to kiedyś będzie można dorobić więcej bez ingerencji w model bazowy.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Czw 10:44, 14 Mar 2013, w całości zmieniany 8 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:16, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
jak bardzo potrzeba, to zajmuję się tworzeniem muzy, wiec przyciąć itp dam radę - oczywiście tyle co da się na zwykłym lapku
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:21, 12 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | jak bardzo potrzeba, to zajmuję się tworzeniem muzy, wiec przyciąć itp dam radę - oczywiście tyle co da się na zwykłym lapku |
te dźwięki mam powycinane osobno otwarcie drzwi, hamowanie itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:36, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Mam tylko nadzieję, że jak powstanie Gdynia główna, to da radę obsłużyć naraz w jednym momencie na przykład:
-3 składy TLK
-odstawiony skład wagonów na bocznicy
-2 podwójne kible SKM
-bipa na hel (czy tam szynobus jeżeli ktoś woli nowe czasy)
-przejeżdzający przez stacje towar.
To przykładowo daje łącznie:
-5 lokomotyw (lub więcej jeżeli jakieś loki stoją i czekają na zatrudnienie)
-36 wagonów 111A/112A (licząc średnio skład po 8.)
-4 wagony bipa (lub 3x człon SA138)
-12 członów kibla
-40 wagonów towaru
Chodzi po prostu o symulację dużej stacji, powstaje też trasa z Poznaniem tam jest też duży ruch. O ile loki w MSTS czy Trainz mogły mieć troszkę więcej to wagony musiały mieć pewne ograniczenia gdyż jak widać czasem musi być ich wyświetlone w jednym momencie kilkadziesiąt. Dodatkowo jeżeli stacja będzie miała tory w 3D to znowu zostanie mniej zasobów na wagony.
Celem tego postu zainspirowanego oglądnięciem jeszcze raz screena z wózkami ze sprężynami 3D, jest prośba o wykonanie testów wydajności tej gry, przed publikacją finalnych modelów i w razie czego zmniejszenie pewnych detali tak aby można było symulawać duże stacje a nie tylko pojedyńczy skład w szczerym polu. Być może Railworks ma na tyle wydajny engine, że pociągnie tyle składów ze sprężnami 3D, a być może nie. Ja tego nie wiem. Konieczne testy.
PS. Fajnie, że myślicie o realistycznych dźwiękach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Nie 9:51, 05 Maj 2013, w całości zmieniany 9 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 20:55, 05 Maj 2013 Temat postu: |
|
|
Gordon - wszystko zależy, czy powstanie odpowiednia sygnalizacja, którą SPAD ogarnie, na tyle, żeby powstała dobra symulacja.
dla przykładu: ucząc się edytora, tworzyłem scenariusza dużych stacji (wzorowałem się na krk głównym co do ilości peronów) i symulowałem ruch z sygnalizacją niemiecką. Czasami udawało się idealnie, czasami już przy tworzeniu scenariusza AI jeden pociąg przeszkadzał drugiemu. Sprawę załatwiała często zmiana rozkładu o np. minutę. A symulowałem na prawdę prawie korki w ruchu kolejowym. O dziwo problemów nie ma jeśli stosujemy tylko sygnały start stop, które sprawdzają tylko przejezdność toru. O kolejności wyjazdu decyduje priorytet drivera AI. Problemy zaczynają się, kiedy symulujemy bardziej skomplikowane sygnały.
Reasumując odpowiadam na pytanie: tak będę do tego dążył. Tam jest tyle torów i możliwości (w okolica Gdyni), że będzie można tworzyć nieskończenie wiele scenariuszy. Od najprostszych manewrów po najgorsze traffic w historii:)
pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|