|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MajkelRDM
Nowy forumowicz
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:51, 09 Sie 2017 Temat postu: Zmiana dźwięku w wagonach |
|
|
Hej
Chciałbym zmienić na własne potrzeby dźwięki w wagonach AA_PassengerPack01 od Krzychu_K na te z OEBB . Nie wiem które pliki odpowiadają za które :/ Za wszelaką pomoc dziękuję.
MajkelRDM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 12:54, 17 Sie 2017 Temat postu: Re: Zmiana dźwięku w wagonach |
|
|
MajkelRDM napisał: | Hej
Chciałbym zmienić na własne potrzeby dźwięki w wagonach AA_PassengerPack01 od Krzychu_K na te z OEBB . Nie wiem które pliki odpowiadają za które :/ Za wszelaką pomoc dziękuję.
MajkelRDM |
Musisz edytować pliki bin każdego wagonu.
Otwierasz plik .bin RWTools i szukasz linijki:
<BogieAudioControlName>PolishAddons\AA_PassengerPack01\Audio\RailVehicles\Bogies\2axle_bogie</BogieAudioControlName>
Pogrubiony tekst to ścieżka do pliku odpowiedzialnego za dźwięki. Wpisz ścieżkę do kontrolera dźwięków którego chcesz użyć i zapisz zmiany. Powinno zadziałać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
MajkelRDM
Nowy forumowicz
Dołączył: 15 Lut 2017
Posty: 12
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Radom Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:51, 20 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Mam problem
Posiadam tylko aplikację RWAceTool a ona nie czyta plików .bin ((
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
robwor
Użytkownik
Dołączył: 05 Sty 2017
Posty: 126
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 12:57, 20 Sie 2017 Temat postu: |
|
|
Możesz wykorzystać RW-Tools.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
detlaw2
Użytkownik
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:23, 10 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Chciałem się podpiąć pod pytanie. Również chciałem poeksperymentować z podmianą dźwięków,ale zauważyłem pewien problem. Chciałem wykorzystać dźwięki z Trainworks,które dołączone są do darmowego wagonu alex na 3dzug. Zauważyłem jednak problem, ponieważ polskie wagony nie posiadają w pliku bin wagonu, wpisu związanego z plikami blueprint xml sterującymi dźwiękiem,a które to wpisy istnieją w niemieckich wagonach. Co za tym idzie wagon w czasie jazdy nie wydaje odgłosu hamowania,ani syku instalacji pneumatycznej.
Stąd pytanie,czy można coś zrobić,żeby w polskich wagonach podpiąć stosowne dźwięki z trainworks?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez detlaw2 dnia Wto 17:39, 10 Paź 2017, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:54, 10 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
detlaw2 napisał: | Chciałem się podpiąć pod pytanie. Również chciałem poeksperymentować z podmianą dźwięków,ale zauważyłem pewien problem. Chciałem wykorzystać dźwięki z Trainworks,które dołączone są do darmowego wagonu alex na 3dzug. Zauważyłem jednak problem, ponieważ polskie wagony nie posiadają w pliku bin wagonu, wpisu związanego z plikami blueprint xml sterującymi dźwiękiem,a które to wpisy istnieją w niemieckich wagonach. Co za tym idzie wagon w czasie jazdy nie wydaje odgłosu hamowania,ani syku instalacji pneumatycznej.
Stąd pytanie,czy można coś zrobić,żeby w polskich wagonach podpiąć stosowne dźwięki z trainworks? |
A więc tak. Po pobraniu wagonu w folderze Trainworks (Assets\DR\Bm235\Audio\Trainworks) masz 3 foldery:
Drehgestell - dźwięki wózków
Kupplung - dźwięki sprzęgów
Wagen - pozostałe dźwięki (piski, odgłosy itd)
Jeżeli chcesz by wagon wykorzystywał wszystkie dźwięki to musisz pozmieniać kilka rzeczy.
1. Zmiana dźwięków wózków.
Otwierasz plik bin wagonu i szukasz linijki BogieAudioControlName
Podajesz tam ścieżkę do pliku znajdującego się w folderze Drehgestell
2. Zmiana dźwięków sprzęgów.
Otwierasz plik bin wagonu i szukasz linijki CouplingAudioControlName
Podajesz tam ścieżkę do pliku znajdującego się w folderze Kupplung
3. Dźwięki dodatkowe.
Dźwięki dodatkowe dodaje się poprzez komendy child. Będziesz musiał dodać jedną komendę.
Przewiń otwarty plik na sam koniec.
Na samym końcu masz linijki:
Kod: | </Children>
</cEntityContainerBlueprint>
</ContainerComponent>
<ScriptComponent>
<cScriptComponentBlueprint>
<Name></Name>
</cScriptComponentBlueprint>
</ScriptComponent>
</cWagonBlueprint>
</Blueprint>
</cBlueprintLoader> |
Przed tymi linijkami musisz dodać wpis:
Kod: | <cEntityContainerBlueprint>
<ChildName>Wagon Sound</ChildName>
<BlueprintID>
<iBlueprintLibrary>
<BlueprintSetID>
<iBlueprintLibrary>
<Provider>DR</Provider>
<Product>Bm235</Product>
</iBlueprintLibrary>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID>Audio\Trainworks\Wagen\Bm235_Audio.xml</BlueprintID>
</iBlueprintLibrary>
</BlueprintID>
<Matrix>
<cHcRMatrix4x4>
<Element>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="0000000000000000" d:precision="string">0</e>
e d:type="sFloat32" d:alt_encoding="000000000000F03F" d:precision="string">1</e>
</Element>
</cHcRMatrix4x4>
</Matrix>
<ParentNodeName></ParentNodeName>
</cEntityContainerBlueprint> |
Czynności te powtarzasz dla każdego wagonu w którym chcesz zmienić dźwięki.
P.S
przed każdym e d:type dodaj znak <
Daj znać czy podziałało
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
detlaw2
Użytkownik
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 23:31, 10 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Dzięki, jak potestuje to zdam relację
Niestety,ale ta metoda powoduje crash gry juz na etapie wczytywania edytora składu
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez detlaw2 dnia Śro 0:27, 11 Paź 2017, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 11:53, 11 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
detlaw2 napisał: | Dzięki, jak potestuje to zdam relację
Niestety,ale ta metoda powoduje crash gry juz na etapie wczytywania edytora składu |
To trochę dziwne bo u mnie działa. Na początku faktycznie wyskoczył błąd ale obecnie ładuje się normalnie. Jak możesz to zrób screena tego wpisu i wyślij Mi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
detlaw2
Użytkownik
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:03, 11 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
wiec wyskakuje mi błąd:
Saved dump file to 'C:\TempDump\v.59.2a.dmp'
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 15:21, 11 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
detlaw2 napisał: | wiec wyskakuje mi błąd:
Saved dump file to 'C:\TempDump\v.59.2a.dmp' |
Źle zrozumiałeś.
Zrób screenshot wpisu który dodałeś do pliku bin wagonu albo podeślij Mi plik bin wagonu który modyfikowałeś. Chcę zobaczyć co jest nie tak
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
detlaw2
Użytkownik
Dołączył: 01 Mar 2014
Posty: 180
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:50, 11 Paź 2017 Temat postu: |
|
|
Wstawiłem dokładnie tak dostosowany wpis tam gdzie kazałeś:
Kod: | <cEntityContainerBlueprint>
<ChildName>Wagon Sound</ChildName>
<BlueprintID>
<iBlueprintLibrary>
<BlueprintSetID>
<iBlueprintLibrary>
<Provider>DR</Provider>
<Product>Y-Wagen</Product>
</iBlueprintLibrary>
</BlueprintSetID>
<BlueprintID>Audio\Goerlitz_Vm_Sound_Blueprint.xml</BlueprintID>
</iBlueprintLibrary>
</BlueprintID>
<Matrix>
<cHcRMatrix4x4>
<Element>
<e>1</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>1</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>1</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>0</e>
<e>1</e>
</Element>
</cHcRMatrix4x4>
</Matrix>
<ParentNodeName></ParentNodeName>
</cEntityContainerBlueprint> |
2. U góry wstawiłem wpis:
Kod: | <BogieAudioControlName>Trainworks\TW_Sound\Goerlitz_Vm\Audio\RailVehicles\Weiche\Goerlitz_Vm_Bogie_Audio_Control</BogieAudioControlName> |
Poza tym nic nie zmieniałem w pliku bin. Sorry,ze tak wstawiam,ale nie bardzo wiem jak wysłać tu screenshot,albo plik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|