|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WolnyKanał
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kętrzyn (Mazury) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 1:49, 27 Gru 2015 Temat postu: Zasady używania sygnałów dźwiękowych w Train Simulator. |
|
|
Witam.
Zapraszam do zapoznania się z poradnikiem, który opisuje zasady używania sygnałów dźwiękowych w Train Simulator, a dokładnie kiedy, w jakich krajach używać klaksonów (horn) i dzwonków (bell):
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeśli administracja uzna wątek za przydatny proszę o przypięcie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WolnyKanał dnia Nie 1:50, 27 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 16:57, 27 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Fajny i przydatny poradnik, dzięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:29, 27 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Czy dla kolei angielskich, "wysoki ton" to Horn, a "niski ton" to "bell"? Bo chyba zwykle tylko te dwie opcje mamy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:29, 27 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
skinnyraf napisał: | Czy dla kolei angielskich, "wysoki ton" to Horn, a "niski ton" to "bell"? Bo chyba zwykle tylko te dwie opcje mamy? |
Niektóre lokomotywy jak np Class 395 mają 2 tony horna. Bell czyli dzwonek bardziej jest dla pasażerów w pociągu i na stacji. Zwykle się go używa przed ruszeniem ze stacji lub wjeżdżając na stację. W Polsce dzwonek został zastąpiony gwizdkiem konduktorskim
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WolnyKanał
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kętrzyn (Mazury) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:11, 29 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
skinnyraf napisał: | Czy dla kolei angielskich, "wysoki ton" to Horn, a "niski ton" to "bell"? Bo chyba zwykle tylko te dwie opcje mamy? |
A widzisz, zasugerowałem się dźwiękami Class 377 od Armstrong Powerhouse gdzie mamy dwa tony sygnału. Chociaż sprawdzałem Class 319, class 466 czy Class 365 i wszystkie miały dwa tony syreny. Niski pod "Spacją", a wysoki pod "B". Podejrzewam, że są pojazdy, które mają tylko jeden ton to wtedy zostaje używanie tylko jego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:27, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Tylko, że klawisz "B" jest opisany jako "Bell" w rozpisce klawiatury. Ale to pewnie wynika z tego, że w amerykańskich lokomotywach jest on rzeczywiście podpięty pod dzwonek.
W brytyjskich lokomotywach jest to chyba opisane jako "depot whistle" i zapewne tego należy używać.
Zaskoczyło mnie to, że według Twojego poradnika po minięciu "whistle board" należy używać gwizdka i to tylko w dzień, a nie w dzień klaksonu, a w nocy gwizdka.
Niektóre lokomotywy wydają się mieć pod spacją kombinację Horn-Whistle, czyli "Wysoki i niski" z Twojego poradnika.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WolnyKanał
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kętrzyn (Mazury) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 14:09, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
Tu jest trochę namieszane w Train Simulator
Reasumując brytyjskie pojazdy mają klakson (horn) o niskim tonie, klakson (horn) o wysokim tonie oraz niezależny gwizdek (depot whistle).
W brytyjskich pojazdach w Train Simulator pod klawiszem "Spacebar" mamy klakson (horn) o niskim tonie. Pod klawiszem "B" mamy klakson (horn) o wysokim tonie. Błędem jest to, że w Train Simulator w brytyjskich lokomotywach klawisz "B" jest opisany jako dzwonek. Przeszczepili na żywca opis z amerykańskich pojazdów.
Depot whistle jest to dodatkowy gwizdek, którego w standardowych pojazdach nie ma w Train Simulator (przynajmniej ja się nie spotkałem). Na szczęście Armstrong Powerhouse naprawiło niedopatrzenie i przykładowo w Class 377 ja mam tak:
"Spacebar" - niski ton
"B" - wysoki ton
"C" - depot whistle
Depot whistle doskonale słychać na tym nagraniu:
https://www.youtube.com/watch?v=k7A9S70y1LQ
Pierwszy jest własnie "depot whistle", a kolejny to już kombinacja klaksonu (horn) niskiego i wysokiego.
Tu nagrałem próbkę jak to wygląda w Class 377 z dźwiękami od Armstrong Powerhouse:
https://youtu.be/Ob9_bSMkNnk
Generalnie pojęcie "whistle board" może być mylące. Nie należy go utożsamiać z nazwami dźwięków. To jest po prostu tablica informacyjna mówiąca nam kiedy użyć klaksonu (horn). Zapewne ma to korzenie historyczne kiedy w parowozach były gwizdki parowe.
Po minięciu tej właśnie tablicy używa się niskiego tonu ("Spacebar") w dzień, a w nocy tylko w sytuacjach niebezpiecznych. Dlaczego niskiego ? Zapewne z uwagi na to, że jest on mniej agresywny dla ucha. Analogicznie jest z wysokim tonem, który jest donośniejszy.
Tak teraz sobie skojarzyłem, że Brytyjczycy czasem na klakson (horn) mówią whistle (gwizdek) stąd te wszystkie nieporozumienia. Na szczęście w oficjalnych dokumentach horn to horn czyli klakson/tyfon/syrena
Muszę uzupełnić poradnik o pewne szczegóły
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez WolnyKanał dnia Śro 14:10, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 14:27, 30 Gru 2015 Temat postu: |
|
|
To tak jak mówiłem: jest parę modeli, które po naciśnięciu spacji dają wysoki/niski. Bodajże HST albo Klasa 90... Coś, czym jechałem na ECML Peterborough-KX.
Edit: Nie, zarówno Klasa 90 jak i 91 mają low/high horn - w końcu 90 to Armstrong Powerhouse ale 91 ma podobnie. Class 395 Javelin ma syrenę tylko pod spacją i chyba jest dwutonowa.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Śro 14:33, 30 Gru 2015, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daplo4
Nowy forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 10:57, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
a czy jest jakiś sposób by wymusić klakson na lokomotywach przez nas nie sterowanych? ruszających np. z peronu obok ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WolnyKanał
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kętrzyn (Mazury) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 13:43, 16 Sty 2016 Temat postu: |
|
|
Dobre pytanie. Trzeba zapytać ludzi, którzy tworzą scenariusze czy jest możliwość zastosowania wyzwalacza dla lokomotywy sterowanej sztuczną inteligencją. To by było ciekawe i urealniające rozgrywkę.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|