 |
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:55, 16 Kwi 2014 Temat postu: Samouczek Czeskich Semaforów |
|
|
Witam. Temat chyba w złym dziele, ale jak coś to go przeniesiecie...
Po długim czasie w końcu udało mi się rozkminić czeskie semafory. Zostałem poproszony o samouczka więc go tutaj zaprezentuję:
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak wygląda podstawowe okienko konfiguracji semafora. Więc po kolei:
Okienka "ID01 i ID02" służą do wpisania specjalnego kodu mówiącego o typie danego semafora.
Cyfry po lewej stronie mówią nam o każdym kierunku możliwego wjazdu na dany tor...
Kolejne okno to "Charakter" zaznaczone na zdjęciu. Tam wpisujemy specjalny symbol dla każdego toru. Jeśli mają być wyświetlane sygnały "główne" nic nie wpisujemy.
Po kolei:
S - Manewry (jedno białe światło), oczywiście jeśli semafor posiada taką komorę.
R - Sygnał zastępczy (czerwone ciągłe i białe pulsujące), oczywiście jeśli semafor posiada takie komory. W tym przypadku dzióbkiem zaznaczamy ostatnią pozycję w wierszu (pouze vystraha).
C - Semafor powtarzający. Oczywiście można wybrać z menu całkiem osobny semafor powtarzający, ale Czesi mogą go utworzyć z normalnego wyjazdowego. Wystarczy wpisać C i zaznaczyć ptaszkiem (je predvesti) czyli znajdowanie kolejnego semafora na trasie przebiegu.
T - niestety nie wiem co to jest
Kolejne okno w linijce to okno prędkości. Wpisujemy tam odpowiednie wartości. Najpopularniejsze na Polskich torach to 40, 60 i 100 km/h. Czesi posiadają także 30, 80 oraz 120. Oczywiście musi być odpowiedni typ semafora, aby mógł wyświetlić poszczególne sygnały.
30 - nie sprawdzałem
40 - Zielone lub żółte z żółtym dolnym.
60 - Zielone lub żółte z żółtym oraz pomarańczowym pasem.
80 - Zielone lub żółte z żółtym oraz z dwoma pomarańczowymi pasami.
100 - Zielone lub żółte z żółtym oraz dwoma pasami zielonymi.
120 - Jak wyżej z dodatkową liczbą 12 wyświetlaną na pasach.
Jeśli chcemy by te sygnały powtarzały następny sygnalizator zaznaczamy dzióbkiem następne okienko zaznaczone na zdjęciu jako (je predvesti).
By to wszystko działało jak należy musimy wpisać odpowiedni symbol w okienku oznaczonym jako ID01.
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Na zdjęciach mamy pokazane semafory z różnymi tabliczkami.
Po kolei:
1 - CDVL
2 - CVLL
3 - CVLN
4 - CVSN
5 - CVLP
6 - CVPN
7 - CDVP
8 - CVPL
9 - CPLN
10 - CPSN
11 - CVPP
12 - CVPN
13 - ZVOP
14 - ZVON
15 - ZPOP
16 - ZPON
Oczywiście taki jaki chcemy mieć semafor to wpisujemy odpowiedni symbol literowy w pierwsze pole.
Drugie pole zaznaczone ID02 służy np do tego że dany sygnalizator ma być wyłączony itd. Za bardzo tego nie rozumiem. Wiem że tyle informacji jak na razie powinno wystarczyć jak na początkującego.
Więc jeśli chcemy by nasz semafor pokazywał prawidłowo sygnał pozwolę sobie dać przykład.
[link widoczny dla zalogowanych]
Do semafora A:
Wybieramy wjazdowy, może być 5 komorowy z trzema punktami odniesienia. Wpisujemy Kolejne markery dajemy przy torach 1, 2 i 3 licząc od góry.
Przy 1 i 3 wpisujemy po wartości 40, wszędzie zaznaczamy dzióbki w polu środkowym.
CDVL lub CDVP. Nie wiem jaka jest różnica oprócz biało - czerwonego pasa.
Gotowe.
Bierzemy semafory wyjazdowe E i F z jednym punktem odniesienia. E cztery komory, F trzy komory. Robimy jak z wjazdowym tyle że nie zaznaczamy już dzióbków.
Przy semaforze G przed bocznicą, przy odpowiednim wierszu i kolumnie wskazującej tor boczny wpisuje w pierwszym okienku tylko S mówiący że na tamten tor ma być wyświetlony sygnał manewrowy. Przy jeździe na szlak, jak wyżej.
Z resztą semaforów postępujemy tak samo.
W następnym samouczku podpowiem jak skonfigurować Tarcze Ostrzegawcze, Zaporowe, Manewrowe i Semafory Powtarzające.
Pozdrawiam, myślę że pomogłem...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 19:06, 16 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Krzychu, wielkie dzięki! Ale to powinno się znaleźć w dziale POMOC. Przesuwam!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krzychu2407
Użytkownik
Dołączył: 09 Paź 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Oświęcim Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:17, 17 Kwi 2014 Temat postu: |
|
|
Czas na Samoczynną Blokadę Liniową (SBL)
[link widoczny dla zalogowanych]
Znowu pozwoliłem sobie żeby walnąć takie zdjęcie. Jak już wiemy te semafory także mają różne funkcje.
1 - CAUT
2 - CDAO
3 - CDAP
4 - CAOP
5 - ZSAO
6 - ZAOP
Nas najbardziej będą interesowały semafory 1 oraz 3 czyli normalny 1 i ostatni sygnalizator SBL 3...
Te zależności wpisujemy w pierwsze okienko oznaczone IDO1.
Natomiast jeśli chcemy by nasz semafor był nieczynny w drugie okienko wpisujemy kod NESP.
I to raczej tyle o tematyce semaforów SBL.
Przejdźmy do Tarcz ostrzegawczych.
[link widoczny dla zalogowanych]
1 - CDPT
2 - CDPS
3 - ZSPT
4 - ZSPS
5 - CPON
6 - ZSVL
Zasad ustawiania poszczególnych semaforów i tarcz nikomu nie będę tłumaczył. Chyba każdy kto się interesuje koleją zna w miarę instrukcję E1.
Tarczę ustawiamy i w pierwsze okienko wpisujemy kod odpowiedzialny o wskaźniku na dole. W drugie okienko możemy wpisać kod BEZP, lecz z tym czy bez tego tarcza działa normalnie.
Tarcza 5 to tarcza manewrowa. Na torach bocznych działa normalnie bez żadnych wpisanych kodów. Jeśli tarczę mamy na torach głównych w drugie okienko wpisujemy TRAT. Lecz w pierwsze zostawiamy puste przy tarczach karzełkach. Ostatnia tarcza to coś typu tarczy manewrowej i zaporowej w jednym. Nigdy tego nie stosowałem więc się nie będę rozpisywał.
Co do tarcz manewrowych, mamy dwa typy. Jeden z nich działa jako semafor i na mini mapce widać jego ustawienie. Drugi typ działa jako coś typu wskaźnik. Działa normalnie jeśli się go normalnie nazwie po przez odpowiednie kody. Lecz pociągi ID nie będą na nie zwracały uwagi. W moim przypadku te drugie stawiam na szlakach przy głowicach rozjazdowych. Fajnie to wygląda, a w ruchu w ogóle nie przeszkadza.
To chyba było by na tyle. Jakieś pytania to proszę pytać. Postaram się odpowiedzieć.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|