|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:10, 03 Lis 2014 Temat postu: Rozjazdy - grafika |
|
|
Zauważyłem pewien problem z grafiką rozjazdów (zwrotnic) - otóż występuje takie jakby migotanie i rozmycie podkładów tychże rozjazdów, a szczególnie gdy obraz jest w ruchu (nie ma znaczenia czy kamera z kokpitu czy swobodna). W ogóle tekstury rozjazdów są takie nieestetyczne, jakby był problem z renderowaniem. Co możne być przyczyną? Ustawienia karty graficznej? Czy to ogólnie bolączka TS? Jak u Was to wygląda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:23, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
To samo mam, przywykłem.
Bardziej mnie denerwuje migotanie tablic i znaków (np. ograniczenia prędkości), bo utrudnia odczytanie. To podobno jest generalny problem, nie tylko w TS, ale i np. w Call of Duty. Być może migotanie zwrotnic to inny objaw tego samego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:44, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Migotanie zazwyczaj wynika z tego, że albo nakładają się na siebie dwa obiekty, które są zbyt blisko siebie (w przypadku nakładania się torów automatycznie robi się zwrotnica, co nie zmienia faktu, że są to dwa obiekty jeden na drugim), albo w obrębie jednego obiektu (np. interaktywnych tablic ze zmieniającymi się szybkościami na szlaku). Dzieje się tak wtedy, kiedy nałożona tekstura jest zbyt blisko tekstury podstawowej. Nie powinno się tak dziać, ale często się dzieje i nie wiem czy ma to coś wspólnego z kartą graficzną. Zauważcie, że często ma to miejsce (z tego samego powodu) przy teksturach nocnych. Nie raz z tym walczyłem w swoich obiektach.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Wto 11:45, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 16:19, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Jest to spowodowane zaokrąglaniem odległości. Im coś jest dalej od obserwatora w grze, tym mniejsza jest dokładność wyliczania odległości. Normalnie nie ma z tym problemu, ale przy teksturach bardzo blisko jedna na drugiej czasami odległość do jednej jest zaokrąglana w górę, a drugiej w dół i wtedy pojawia się migotanie.
Tak mi wyjaśnili jacyś spece, wspominając, że to się pojawia w wielu grach, gdzie mapy są rozległe i wykorzystywane jest nakładanie tekstur na płaszczyznach (znaki drogowe/kolejowe, billboardy).
Edit: doczytałem więcej
[link widoczny dla zalogowanych]
Zaokrąglenie powoduje że obie tekstury są traktowane przez program jako będące w tej samej odległości od obserwatora i karta graficzna decyduje troche losowo która tekstura jest rysowana w danym momencie - stąd migotanie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Wto 16:22, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 16:37, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
No mniej więcej o to samo mi chodziło Dzięki skinnyraf
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 17:49, 05 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
No szkoda, że nie da się nic z tym zrobić, ale przynajmniej jestem pewny, że sytuacja ta nie wynika z mojej winy. Dzięki za wyjaśnienia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|