Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Rozjazdy - grafika

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:10, 03 Lis 2014    Temat postu: Rozjazdy - grafika

Zauważyłem pewien problem z grafiką rozjazdów (zwrotnic) - otóż występuje takie jakby migotanie i rozmycie podkładów tychże rozjazdów, a szczególnie gdy obraz jest w ruchu (nie ma znaczenia czy kamera z kokpitu czy swobodna). W ogóle tekstury rozjazdów są takie nieestetyczne, jakby był problem z renderowaniem. Co możne być przyczyną? Ustawienia karty graficznej? Czy to ogólnie bolączka TS? Jak u Was to wygląda?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 10:23, 04 Lis 2014    Temat postu:

To samo mam, przywykłem.

Bardziej mnie denerwuje migotanie tablic i znaków (np. ograniczenia prędkości), bo utrudnia odczytanie. To podobno jest generalny problem, nie tylko w TS, ale i np. w Call of Duty. Być może migotanie zwrotnic to inny objaw tego samego?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:44, 04 Lis 2014    Temat postu:

Migotanie zazwyczaj wynika z tego, że albo nakładają się na siebie dwa obiekty, które są zbyt blisko siebie (w przypadku nakładania się torów automatycznie robi się zwrotnica, co nie zmienia faktu, że są to dwa obiekty jeden na drugim), albo w obrębie jednego obiektu (np. interaktywnych tablic ze zmieniającymi się szybkościami na szlaku). Dzieje się tak wtedy, kiedy nałożona tekstura jest zbyt blisko tekstury podstawowej. Nie powinno się tak dziać, ale często się dzieje i nie wiem czy ma to coś wspólnego z kartą graficzną. Zauważcie, że często ma to miejsce (z tego samego powodu) przy teksturach nocnych. Nie raz z tym walczyłem w swoich obiektach.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Wto 11:45, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 16:19, 04 Lis 2014    Temat postu:

Jest to spowodowane zaokrąglaniem odległości. Im coś jest dalej od obserwatora w grze, tym mniejsza jest dokładność wyliczania odległości. Normalnie nie ma z tym problemu, ale przy teksturach bardzo blisko jedna na drugiej czasami odległość do jednej jest zaokrąglana w górę, a drugiej w dół i wtedy pojawia się migotanie.

Tak mi wyjaśnili jacyś spece, wspominając, że to się pojawia w wielu grach, gdzie mapy są rozległe i wykorzystywane jest nakładanie tekstur na płaszczyznach (znaki drogowe/kolejowe, billboardy).

Edit: doczytałem więcej

[link widoczny dla zalogowanych]

Zaokrąglenie powoduje że obie tekstury są traktowane przez program jako będące w tej samej odległości od obserwatora i karta graficzna decyduje troche losowo która tekstura jest rysowana w danym momencie - stąd migotanie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Wto 16:22, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:37, 04 Lis 2014    Temat postu:

No mniej więcej o to samo mi chodziło Smile Dzięki skinnyraf

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 17:49, 05 Lis 2014    Temat postu:

No szkoda, że nie da się nic z tym zrobić, ale przynajmniej jestem pewny, że sytuacja ta nie wynika z mojej winy. Dzięki za wyjaśnienia.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
TheEU07Men
Starszy użytkownik



Dołączył: 18 Gru 2016
Posty: 201
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 21:11, 25 Sty 2017    Temat postu:

Sorry za odkopywanie Titanica, ale jakie to są ustawienia graficzne? (na oko)
https://www.youtube.com/watch?v=H5e4iSKF660


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin