|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sova
Nowy forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:34, 02 Lis 2014 Temat postu: Problem z własnym scenariuszem. |
|
|
Witam, mam problem ze stworzeniem własnego scenariusza, a chodzi o to, że nie mogę ustawić własnego składu/lokomotywy, którą sam będę kierował.
Zrobiłem sobie klon trasy, która mnie interesuję i gdy stawiam na niej kilka lokomotyw, sadzam w nich maszynistę i w żadnej z nich nie mogę ustawić, że jest TO MOJA lokomotywa czyli ta, którą będę sam kierował.
Gdy wybiorę tą samą trasę bez klona to nie ma problemu i wszystko śmiga jak należy tyle, że zmiany jakie wprowadzam w danej trasie zapisują się w głównych scenariuszach i później jest problem bo coś nie działa.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:45, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Bo pewno nie tworzysz nowego scenariusza (trzeba kliknąć ikonkę i wybrać odpowiedni typ) tylko budujesz w scenariuszu "Jazda wolna" (czy jak to się po polsku nazywa). Trzeba stworzyć własny scenariusz i nie musisz wtedy klonować trasy. Poza tym, nie gniewaj się, to już przerabialiśmy, wystarczy popatrzeć do Sieci i masz choćby filmy na YT jak tworzy się scenariusz w TS.
Chociażby ten: https://www.youtube.com/watch?v=Npbl30gSmr0
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sova
Nowy forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:36, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Właśnie na tym filmie, który podałeś "nauczyłem" się tworzyć scenariusze i tak jak pisałem gdy robię nowy scenariusz na czystej wersji trasy (bez klonu) to normalnie mogę kliknąć opcję, którą chcę prowadzić lokomotywę a na sklonowanej już nie.
Scenariusz buduję jako standardowy, nie jazda wolna.
Muszę teraz iść do pracy, ale jak wrócę mogę nagrać filmik o co mi chodzi.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 14:42, 03 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Chyba będzie najlepiej, bo to dość dziwne, o czym piszesz.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sova
Nowy forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:17, 03 Lis 2014 Temat postu: Re: Problem z własnym scenariuszem. |
|
|
OK zrobiłem krótki filmik z moim problemem, jednak dotyczy on głównie problemu, w którym dodaje nowe elementy do nowego scenariusza i gdy chcę stworzyć całkowicie nowy scenariusz to element, który dodałem w poprzednim scenariuszu nadal znajduje się w tym samym miejscu a przecież powinno go tam chyba nie być, bo ja nie edytuję scenariusza tylko tworzę nowy. Dlatego zrobiłem klon trasy, żeby nie ingerować w oryginał.
Na filmie widać też, że z własną lokomotywą wszystko jest w porządku i można zaznaczyć kwadracik ptaszkiem a jeszcze dzisiaj rano przed napisaniem posta sprawdzałem i się nie dało - normalnie czary jakieś
Sova napisał: |
Gdy wybiorę tą samą trasę bez klona to nie ma problemu i wszystko śmiga jak należy tyle, że zmiany jakie wprowadzam w danej trasie zapisują się w głównych scenariuszach i później jest problem bo coś nie działa. |
Coś tu pokręciłem, chodzi mi o to co napisałem wyżej, nie bić
Nie wiem czy tak ma być czy nie, na razie nie chcę dodawać nowych elementów do moich scenariuszy, ale pewnie nie długo będę chciał, więc wolę wiedzieć co i jak.
A o to film:
https://www.youtube.com/watch?v=bx5YqQgs5rM
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sova dnia Pon 20:18, 03 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 9:14, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Elementy, które dodasz do obojętnie jakiego scenariusza zostają TYLKO jeśli wstawisz je, tak jak pojazdy szynowe, w trybie scenariusza. Twój błąd polega na tym, że wstawiasz lokomotywę i zamiast w tym samym trybie dołożyć to, co chcesz, wchodzisz w tryb budowania (przyjrzyj się, ikonki są aktywne). W przeciwnym razie będziesz miał taką sytuację jak na filmiku. Sprawdź i daj znać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sova
Nowy forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 18:09, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Aaaaa ok nawet nie muszę sprawdzać, wiem o co chodzi, dzięki za wyjaśnienie. Nie potrzebnie wchodzę w ten tryb budowania (ikonka domku którą kliknąłem)!
Mam jeszcze kilka pytań, czy da się tak ustawić składy AI, żeby ruszały dopiero po przekroczeniu przez moją lokomotywę danego odcinka trasy? Żeby nie ruszały o godzinie którą im ustawimy, tylko dopiero gdy dojedziemy do jakiegoś miejsca, które sobie wyznaczymy?
Gdzie znajduje się instrukcja "Jedź przez"? Łapka, która niby tą instrukcję wskazuje w innych scenariuszach w edytorze wskazuje miejsce zatrzymania pociągu.
I na razie ostatnie pytanie, potrafię zrobić krótki scenariusz typu, wstawiać składy AI, które jeżdżą, pojechać po jakieś wagony w dowolnym miejscu, wysadzać i zabierać pasażerów, itp. Jednak, gdy chcę zrobić bardziej rozbudowany scenariusz, taki np. na godzinę grania i dodając kilkanaście instrukcji mój skład przy, krótko po ruszeniu i przejechaniu przez kilka zwrotnic wykoleja się bez przyczyny, tak jakbym źle zaplanował trasę.
Czy trzeba w ogóle wstawiać "punkty nawigacyjne" (te czerwone chorągiewki), bo gdy edytuję gotowe scenariusze z warsztatu to za bardzo ich nie widuję.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sova dnia Wto 18:46, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:23, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
To wykolejanie może być związane z tym że na początku przejeżdżasz przez zwrotnice, które trzeba przestawiać manualnie (tak przypuszczam). "Jedź przez" robisz właśnie łapką. Tylko musisz mu podać planowaną szybkość, z jaką przejedziesz przez dany punkt. Co do kwestii składów AI (żeby ruszały jak Ty gdzieś dojedziesz) to myślę, że da się to jakoś zrobić, ale przyznam szczerze nie tworzyłem nigdy tak rozbudowanych scenariuszy. Może ktoś jeszcze się tu wypowie.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sova
Nowy forumowicz
Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:12, 04 Lis 2014 Temat postu: |
|
|
Co do wykolejania to właśnie szczególną uwagę zwróciłem na zwrotnice czy są OK i są, ale to nie ważne, stworzyłem nowy scenariusz bardzo podobny i na razie wszystko idzie dobrze (już się nie wykoleja) musiałem coś źle zrobić, może właśnie nie było "jedź przez" i przez to. Teraz każdy ruch staram się zaplanować dokładniej i na razie mi wszystko wychodzi.
Z tą "łapką" już wiem poprzez edycję scenariuszy z warsztatu i rozkminaniu po kolei co i jak przyznam, że można się przez to wiele podstaw nauczyć.
Co do ostatniej kwestii związanej z ruchem składów AI to nawet nie chodzi o jakieś bardzo rozbudowane scenariusze tylko o to, żeby dany skład AI znalazł się dokładnie w tym czasie i miejscu w jakim sobie to zaplanujemy a nie, że np. zaczynamy scenariusz o 12:00 i żeby wszystko szło po naszej myśli powinniśmy od razu ruszyć naszym składem i wykonywać instrukcje a gdy ruszymy 2 min. później niż zakłada scenariusz to pociąg na który mieliśmy czekać na czerwonym już dawno pojedzie i mamy zielone a mieliśmy chwilę postać i poczekać aż przejedzie, o to mi bardziej chodziło.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sova dnia Wto 21:12, 04 Lis 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|