Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Pomoc z edytorem / krótki TUT google maps w RW
Idź do strony 1, 2  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaqql
Nowy forumowicz



Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 18:24, 02 Paź 2013    Temat postu: Pomoc z edytorem / krótki TUT google maps w RW

Kilka konkretnych pytań:
-jak zrobić dobry przejazd kolejowy ? (tak, żeby nic nie przenikała za bardzo)
-jak łączyć odcinki proste torów? (bo mi się robią jakieś czerwone trojkąty albo zwrotnice)
-jak zrobić zwrotnicę o takim kącie?
[link widoczny dla zalogowanych]

A teraz krótki poradnik jak ustawić google earth jako podkład:
1.Logujemy się do konta google na tej stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]
2.Wciskamy "Creat New Project", i na następnej stronie szukamy i przestawiamy "Static Maps API" na "ON" (akceptujemy licencję)
3.Po lewej stronie wciskamy "API Access" i kopiujemy "API key"
4.Teraz odpalamy grę, wchodzimy w ustawienia grafiki, a następnie "Google map overlay" i w pole "Google maps api key" wklejamy skopiowany wcześniej klucz.
5.Ustawiamy "Zoom Level" najlepiej na 17 (wg mnie najlepiej, może komuś pasuje inaczej) oraz rodzaj mapy (satelitarna,hybrydowa,drogowa i terenowa - chyba tak się nazywały) i zapisujemy opcje.
6.Teraz uruchamiamy program "Google Earth" ( do pobrania tutaj [link widoczny dla zalogowanych] ) i szukamy interesującego rejonu dajm no to Kraków
7.Wchodzimy GE w "Narzędzia>Opcje" i przestawiamy "Współrzędne geograficzne" na "Stopnie dziesiętnie"
8.Zapamiętujemy/spisujemy długość i szerokość geograficzną, która wyświetla się na dole
9.W edytorze tworzymy nową trasę, wybieramy teksturę podłoża, a w polach szerokość i długość wpisujemy dane geograficzne z google earth
(trzeba pamiętać,że edytor obbsługuje jedno miejsce po przecinku mniej niż google earth i zapewne zaokrągli końcówkę, czasem moża się zdarzyć, że pobierze mapę całkiem z innego rejonu)
10.W końcu włączamy edytor, wciskamy ctrl+g i mamy tło pod mapę (w zależności jaki rodzaj wybraliśmy w pkt.5)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szaqql dnia Śro 18:25, 02 Paź 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 19:21, 03 Paź 2013    Temat postu:

No, do tego można jeszcze dodać, że w ustawieniach gry możemy sobie także ustawić jaką jakoś map chcemy. Oczywiście tym lepsza jakość map tym dłużej będą nam się ładować, ale narzędzie i tak jest bajer Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:13, 03 Paź 2013    Temat postu:

Do czego służy to API?

EDIT:

odpowiadając na pytanie o zwrotnice:

Ustawiasz dwa równoległe tory główne. Tworzysz jeden idealnie prosty na skos. Tworzysz zwrotnice jakbyś kładł tor od jednego do drugiego. Usuwasz niepotrzebny fragment toru skośnego. Łaczysz tor skośny z nowopowstałą zwrotnicą przy użyciu narzędzai w menu pierwszym od góry po lewej (dwie kreseczki pod kątem prostym w kółeczku): pojawi się szary kwadrat nad niepołączonymi, ale idealnie do siebie przylegającymi torami. Klik w niego i gotowe. Drugi koniec toru skośnego traktujemy tak samo. Gotowe. Można użyć też tych narzędzi którymi łączyliśmy tory do tworzenia zwtrotnic. Ale trochę to trudniejsze.

Pytanie o łaczenie prostych odcinków. Jeżeli to są luźne fragmenty torów, to możesz użyć narzędzia "merge". Zwyczajnie klikasz w jeden tor i drugi. Pierwszy wtedy przykleja się do drugiego. Pokazujesz silnikowi instrukcje "przyklej ten do tego" i tyle. Znaczenie ma w który koniec toru klikniejsz ( w którą połowę).

Pytania o przejazd zabardzo nie rozumiem. Tu by trzeba wideo pokazać jak przestawiać strzałki. Jak już położysz strzałki na torach klikasz prawym myszy, wtedy możesz kłaść strzałke na droge. Kładziesz je po obu stronach w miejscu gdzie mają zatrzymywac się samochody. Strzałki powinny być zwrocone do torów grotem. Odwracasz strzałke trzymając shift lewy. Czasem może sie nie duać. Musisz popróbować. Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez xrayPL dnia Czw 22:23, 03 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaqql
Nowy forumowicz



Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 22:32, 03 Paź 2013    Temat postu:

Jeśli chodzi o API to mi bez tego klucza nie chciało wczytać mapy. W instrukcji na tej stronie ( [link widoczny dla zalogowanych] ) napisali, że API jest opcjonalne, ale można z tym kluczem wczytać większą ilość danych.

Co do intstrukcji odnośnie torów, to pobawie się później, teraz nie mam czasu na edytor, ale czytając to już bardziej wiem o co chodzi.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szaqql dnia Czw 22:32, 03 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mat
Użytkownik



Dołączył: 05 Sie 2013
Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:41, 03 Paź 2013    Temat postu:

Może mi ktoś pomóc z współrzędnymi? Chcę zacząć trasę Trzebnica-Wrocław więc wybieram miejsce dworca PKP w Trzebnicy czyli: Szerokość-51.304351 Długość-17.062939 (według Google Earth). Lecz TS2014 wywala mnie w jakieś Angielskie rejony.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szociu
Moderator/BetaTester



Dołączył: 19 Wrz 2013
Posty: 122
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Sosnowiec
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:44, 03 Paź 2013    Temat postu:

Usuń minusy ze współrzędnych. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 23:58, 03 Paź 2013    Temat postu:

Szaqql - jeśłi ładnie wyedytujesz w oddzielnym poście ten tutorial, to wtedy umieszcze go w zamkniętym dziale z poradnikami. Mógłbym sam, ale fajnie jest jak autor postu zostaje ten sam Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaqql
Nowy forumowicz



Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 11:01, 05 Paź 2013    Temat postu:

xrayPL mógłbyś zrobić tutorial obrazkowy dla idioty odnośnie zwrotnic ? Bo ciągle coś mi nie wychodzi

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szaqql dnia Sob 11:02, 05 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:17, 05 Paź 2013    Temat postu:

Szaqql napisał:
xrayPL mógłbyś zrobić tutorial obrazkowy dla idioty odnośnie zwrotnic ? Bo ciągle coś mi nie wychodzi


Tutorial video z moim gadaniem w tle Razz huehue właśnie wczytuje się na youtube! Chwila moment i będzie wdziale tutoriale tu i na naszej stronie!

Pozdrawiam!


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 15:38, 05 Paź 2013    Temat postu:

no i tutorial gotowy: nie śmiejcie się ;D

[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
rafi_gryf
Starszy użytkownik



Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdańsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 16:23, 05 Paź 2013    Temat postu:

xrayPL napisał:
no i tutorial gotowy: nie śmiejcie się ;D

[link widoczny dla zalogowanych]

xrayPL - myślę, że nikt nie będzie się śmiał, naprawdę dobrze Ci wyszło Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:00, 05 Paź 2013    Temat postu:

dzięki Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaqql
Nowy forumowicz



Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 18:45, 05 Paź 2013    Temat postu:

xrayPL wielkie dzięki za ten tutek...robiłem to wszystko w złej kolejności. teraz już ogarniam o co biega...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:00, 05 Paź 2013    Temat postu:

Szaqql napisał:
xrayPL wielkie dzięki za ten tutek...robiłem to wszystko w złej kolejności. teraz już ogarniam o co biega...


no to fajnie, też jak zaczynałem szukałem czegoś takiego, ale nie było. może więcej osób skorzysta.

W drodze tutorial do podstaw semaforów - założyłem kanał na jutjubie railworks.pl i będę go rozwijał tak samo jak stronę Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Szaqql
Nowy forumowicz



Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 9:21, 06 Paź 2013    Temat postu:

xrayPL mam jeszcze jeden problem. Jak połączyć dwa tory różnie oddalone do natępnego toru podwójnego? (np. są przy peronie pojedyńcze tory z dwóch stron a kawałek dalej mam te same tory, ale podwójne z tego wpisianego okienka ile ma być torów) Grzebałem w tym narzędziach i nic nie wymyśliłem.

A przejazdu kolejowego w ogóle nie wiem jak stworzyć...zapewne nie klikam jakiegoś narzędzia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Szaqql dnia Nie 10:13, 06 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2  Następny
Strona 1 z 2

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin