![Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna](http://obrazki.elektroda.pl/9967407900_1423035237.png) |
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 11:03, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
No dobra. Będzie dzisiaj kolejny tut. Nie wiem czy dobrze rozumiem, o co Ci chodzi. Ale wydaje mi się, że bierzesz pojedynczy tor i dołączasz do niego tak jak byś robił zwrotnice inny tor. Potemu usuwasz niepotrzebne fragmenty i spajasz i gotowe.
Dzisiaj zrobie samouczek do wszystkich parametrów torów. i wszystkich możliwych ustawień.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Szaqql
Nowy forumowicz
Dołączył: 13 Sie 2013
Posty: 48
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 11:56, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL pomogło, a Twoje videoporadniki się przyjemnie ogląda, bez gadania o pierdołach same konkretne rzeczy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 12:05, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | No dobra. Będzie dzisiaj kolejny tut. Nie wiem czy dobrze rozumiem, o co Ci chodzi. Ale wydaje mi się, że bierzesz pojedynczy tor i dołączasz do niego tak jak byś robił zwrotnice inny tor. Potemu usuwasz niepotrzebne fragmenty i spajasz i gotowe.
Dzisiaj zrobie samouczek do wszystkich parametrów torów. i wszystkich możliwych ustawień. |
Fajnie, że będzie cały tut o torach !!!
Może wreszcie samemu zrobię udźwiękowienie torów z trasy Doner Pass Przypomnę, iż takowego trasa nie posiada. Było już pisane o tym tutaj: http://www.railworks.fora.pl/trasy-i-scenariusze,9/doner-pass,212.html ale niestety dotąd nikt nie napisał chociażby w kilku zdaniach jak to zrobić.
xrayPL - będzie coś o tym jak dodawać dźwięki (chodzi mi o stukot łączeń, rozjazdów), ale jeśli to możliwe nie podmieniać całych torów ale zmodyfikować te aktualne - w tutku? Bo sami przyznacie, że bez tych dźwięków to nie ten sam klimat, prawda?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafi_gryf dnia Nie 12:09, 06 Paź 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:56, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Tak dźwięki to też problem, ale wydawało mi się, że to kwestia wagonów i lokomotyw...?
Niestety mówiąc tut o torach, miałem na myśli poruszanie się w obszarze edytora.
Może napiszcie, co byście chcieli, aby było wyjaśnione, przypomnijcie sobie, co Wam sprawiało trudność na początku. Niestety dzisiaj już jeden tut zrobiłem, ale był za długi i za bardzo namieszałem w nim, więc wkrótce go powtórzę.
Pozdrawiam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:09, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | Tak dźwięki to też problem, ale wydawało mi się, że to kwestia wagonów i lokomotyw...?
Niestety mówiąc tut o torach, miałem na myśli poruszanie się w obszarze edytora.
Może napiszcie, co byście chcieli, aby było wyjaśnione, przypomnijcie sobie, co Wam sprawiało trudność na początku. Niestety dzisiaj już jeden tut zrobiłem, ale był za długi i za bardzo namieszałem w nim, więc wkrótce go powtórzę.
Pozdrawiam:) |
Nie, to nie kwestia taboru, ponieważ ten sam tabor użyty na innej trasie owe dźwięki "generuje" i na odwrót - tabor z innych tras, który "na pewno" generuje dźwięki, na tej trasie jest głuchy. Dodam, iż gra była pobierana na nowo oraz sprawdzana spójność plików. A propos tutorialu, myślałem, że ten problem również wchodzi w tematykę poruszania się po edytorze, że po prostu jest jakieś narzędzie, dzięki któremu możemy te tory zmodyfikować np. dodając dzwięki
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 22:13, 06 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
Aha, jeśli byłaby to wina taboru to problem byłby już rozwiązany ponieważ w RWtools jest opcja "update sound" dla taboru. Już niejednokrotnie używałem tej funkcji np. dla taboru niemieckiego GermanRailroadsRW dla loków BR143 czy BR151.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 0:23, 07 Paź 2013 Temat postu: |
|
|
No właśnie to miałem na myśli. w edytorze można wybrać z przypisanych dźwięków, aby dźwięk się zmieniał np. przy przejeżdżaniu przez most. Ale jak te dźwięki podmienić i przypisać do konkretnego toru jeszcze nie wiem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daplo4
Nowy forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 38
Przeczytał: 38 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:48, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
Witam
wszystko robie z google jak w opiesie a map na edytorze nie mam - dlugo ma to sie wczytywac moze za nerwowy jestem i za wczesnie wychodze z edytora
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:03, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
no jak się wczytuje to się takie kółka niebieskie kręcą... może powinieneś sobie zmniejszyć przezroczystość? po prawej? a długość wczytywania zależy od szybkości neta.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daplo4
Nowy forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 38
Przeczytał: 38 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:13, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
kolka niebieskie sie pojawiaja ale nic wiecej - jak bylo zielono tak jest - a suwaki przesuwam to z lewej na prawa to z prawej na lewa i nic
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:41, 23 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
a jak ustawiłeś w menu? najlepiej skrinszoty porób. zarówno sytuacji w edytorze jak też ustawień w menu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
daplo4
Nowy forumowicz
Dołączył: 12 Lis 2013
Posty: 38
Przeczytał: 38 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: wrocław Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 9:32, 24 Lis 2013 Temat postu: |
|
|
jak robie skrinszota to komp zapisuje obraz z windowsa a nie gry ale
tak to wyglada w menu google map overlay setting
google maps api key - i tu ciąg cyferek z googla
google maps resolution 640x640
map type satelite
zoom level 17
tiles displayed 3x3
w googlech znajduje okolice Sobótki przechodze do google earth tam tez znajduje okolice Sobótki pobieram współrzędne wybierajac nowa trase w edytorze wpisuje współrzędne,
potem wciskam ctrl+g no i gdzies tam niebieskie kólko sie zrobi no i tyle mojej przygody z googlem bo nic więcej nie widac
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Tomasz.L
Użytkownik
Dołączył: 26 Maj 2013
Posty: 72
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 17:58, 12 Paź 2019 Temat postu: Re: Pomoc z edytorem / krótki TUT google maps w RW |
|
|
Szaqql napisał: | Kilka konkretnych pytań:
-jak zrobić dobry przejazd kolejowy ? (tak, żeby nic nie przenikała za bardzo)
-jak łączyć odcinki proste torów? (bo mi się robią jakieś czerwone trojkąty albo zwrotnice)
-jak zrobić zwrotnicę o takim kącie?
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz krótki poradnik jak ustawić google earth jako podkład:
1.Logujemy się do konta google na tej stronie:
[link widoczny dla zalogowanych]
2.Wciskamy "Creat New Project", i na następnej stronie szukamy i przestawiamy "Static Maps API" na "ON" (akceptujemy licencję)
3.Po lewej stronie wciskamy "API Access" i kopiujemy "API key"
4.Teraz odpalamy grę, wchodzimy w ustawienia grafiki, a następnie "Google map overlay" i w pole "Google maps api key" wklejamy skopiowany wcześniej klucz.
5.Ustawiamy "Zoom Level" najlepiej na 17 (wg mnie najlepiej, może komuś pasuje inaczej) oraz rodzaj mapy (satelitarna,hybrydowa,drogowa i terenowa - chyba tak się nazywały) i zapisujemy opcje.
6.Teraz uruchamiamy program "Google Earth" ( do pobrania tutaj [link widoczny dla zalogowanych] ) i szukamy interesującego rejonu dajm no to Kraków
7.Wchodzimy GE w "Narzędzia>Opcje" i przestawiamy "Współrzędne geograficzne" na "Stopnie dziesiętnie"
8.Zapamiętujemy/spisujemy długość i szerokość geograficzną, która wyświetla się na dole
9.W edytorze tworzymy nową trasę, wybieramy teksturę podłoża, a w polach szerokość i długość wpisujemy dane geograficzne z google earth
(trzeba pamiętać,że edytor obbsługuje jedno miejsce po przecinku mniej niż google earth i zapewne zaokrągli końcówkę, czasem moża się zdarzyć, że pobierze mapę całkiem z innego rejonu)
10.W końcu włączamy edytor, wciskamy ctrl+g i mamy tło pod mapę (w zależności jaki rodzaj wybraliśmy w pkt.5) |
Trzeba poinformować nowych użytkowników Googla static API do budowy nowych map w TS! Od połowy roku 2018 trzeba rejestrować i swoją karte kredytową do opłat za używanie Googla static API w symulatoru.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|