 |
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El-Maniaque
Nowy forumowicz
Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:46, 15 Sty 2013 Temat postu: Parowóz stanął i nie chce ruszyć. |
|
|
Witam
Mam kolejny kłopot.
Na trasie Siegen-Hagen w jednym ze scenariuszy przy wjeździe pod górę parowóz stopniowo zaczął zwalniać, stanął i za diabła nie chce ruszyć.
Poprzesuwałem wszystkie wajchy, rewersy itp, odparowałem go i dalej stoi. Może skończyła się woda, a ja nie wiem, jka ją uzpełnić.
POmóżcie, co trzeba zrobić, aby ruszyć? Próbowałem z rewersem na środku w pozycji do przodu, przepustnica na maksa, na połowie i też nic.
POzdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lalek
Użytkownik
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 23:56, 15 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jaki parowóz i jakie ciśnienie masz w kotle ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El-Maniaque
Nowy forumowicz
Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:11, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Parowóz to: BR52 2-10-0
Ciśnienie chyba bardzo małe, ale nie wiem, jak je wyregulować.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:15, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Też mam problem z obsługą parowozów... udało mi się jakoś utrzymać prędkość i dojechać po czasie do wyznaczonego celu, ale też mi zwalnia:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lalek
Użytkownik
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:37, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
BR52, to fajna maszyna, taka wdzięczna. W RW w porównaniu do MSTS-a jest prostsza w obsłudze i na dodatek zachowuje się żwawiej. Ale do rzeczy:
Najsampierw to pozwól na to, aby ciśnienie wzrosło. Włącz hamulce, zrzuć nastawnik na pozycję blisko neutralnej, oczywiście przepustnica na wartość 0 i zaczynamy. Wyłącz inżektory, odpal na maksa dmuchawę, otwórz klapy i podrzuć węgla. Obserwuj manometr ciśnienia. Kiedy tylko będzie się zbliżał do nominału - ruszaj ! Nie czekaj aż nabije nominał. A żeby ruszyć :
Wyłączasz dmuchawkę, klapy popielnika zamknij całkiem, bądź zostaw na minimum nastawnik jazdy (czy tam nastawnica) na pozycję prawie najwyższą, luzujesz heble, a potem delikatnie i stopniowo przepustnica, a skoro ruszasz pod górkę to i akcja piach może zaistnieć.
Oczywiście nic nie wspominałem o kotle i tak dalej, ale kto by się tam przejmował
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez lalek dnia Śro 0:46, 16 Sty 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El-Maniaque
Nowy forumowicz
Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 18:18, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Jak na razie nie udało się ruszyć pomimo stosowania się do Twoich rad Lalek
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 23:52, 16 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
TS2012 Manual pdf napisał: | 1. Release your brakes. Once they are fully released and the brake pipe pressure becomes constant (see the pressure display), apply the brakes slightly until they are in the Running position. Leaving them in the Release position would waste steam.
2. Wind the reverser fully forwards.
3. Open the regulator to about 50% and the train starts to move.
4. When you reach about 10mph, wind the reverser back to about 45%.
5. As you pick up speed, continue to wind the reverser back until it is about 15-20%. |
To działa tak że im szybciej jedziesz tym mniej % reversera (klawisze W i S), bo on działa jak przełożenie w skrzyni biegów, max to bieg 1 (ruszanie), 50% śrefnie prędkości, 20% jak 5-bieg (duże prędkości). Natomiast Regulatorem (klawisze A D) to sobie reguluj tak by koła w poślizg nie wpadały, przy wyższych prędkościach może być max (przy przyspieszaniu).
Może jeździsz cały czas na reverserze na full i dlatego tak szybko pozbywasz się wody. Przynajmniej w MSTS tak by było ale tu choć na razie mało jeździłem parowozami to system działania parowozu jest podobnie odwzorowany (podobnie w MSTS też można było grać z Autopalaczem, lub samemu zarządzać kotłem).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Czw 0:32, 17 Sty 2013, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lalek
Użytkownik
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 11:47, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Cóż, ja parowozami już trochę przejeździłem i mi jakoś udaje się ruszyć. Miałem na myśli dokładnie to, co napisał Gordon. Nastawnice można porównać do skrzyni biegów w samochodzie, ma ona po prostu więcej przełożeń. Co do regulatora, to ja zwiększam jego otwarcie stopniowo, zwłaszcza kiedy nie znam dobrze parowozu. Nie wiem czy tutaj ma coś do rzeczy to, czy używasz automatycznego palacza, czy nie (w msts ma), gdyż ja w rw zacząłem od opcji bez niego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 14:10, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Teraz spróbowałem tego niby Ty2 i on ma błąd konfiguracji pliku sterującego (nie wiem jak Wy to nazywacie w RW, w MSTS to były pliki eng), bo ta lokomotywa rusza z kopyta po dodaniu nastawnika (regulatora) nawet jeśli nawrotnik (reverser), jest w pozycji 0. Czyli bug nie wychwycony przez testerów. Dotatkowo na początku zadania mam poprosić klawiszem TAB o przejazd na czerwonym, dostaje komunikat, że zezwolono, a po przejechaniu wywala, że przejechałem na czerwonym... (oczywiśnie można w ustawieniach wyłaczyć, "Wyjdż po przejechaniu sygnału niebezpieczeństwa") ale wtedy do statusu misji zapisuje błąd operacyjny, czyli samo zadanie też ma bug już na początku. Stwierdziłem zatem, że nie chce mi się grać lokomotywą z błędem w zadanie z błedami. Jedyny duży PLUS tej lokomotywy, to że uwzględniono poślizg kół.
Lokomotywy Angielskie natomiast mają skonfigurowany poprawnie nastawnik (regulator) i nawrotnik (reverser), niestety nie zaimplementowano im nie wiadomo dlaczego poślizgu kół, a to w parowozach szczególnie mocno występuje i dawanie na starcie nastawnika na max to fikcja, bo to wygląda tak:
http://youtu.be/04rM6W7Uct0
Tu piękna helena 2 razy wpada w poślizg przy ruszaniu.
Znów też brak snopu światła, w wieczornej misji gdzie mam zdążyć na piwko do pubu. Jeżeli ktoś twierdzi, że w swoim RW lokomowywy ze starego RS mają snop światła to proszę udokumentować screenshotem, na moim widać brak snopu światła co w nocy jest bez sensu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Nie jest dla mnie zrozumiałe, dlaczego skoro teraz RW oferuje snop światła, to czemu nie dodano tego efektu też starszym lokomotywom z RS, skoro są załączone na oficjalnej płytce DVD RW3. Czy to by długo trwało to dodać, no nie ale autorzy zrobili kopiuj, wklej i tyle.
Ogólnie patrząc na to co oferują autorzy gry, to w ich taborze i zadaniach ciągle napotykam jakieś niedoróbki. Jednak zapewne w sieci są parowozy mające poprawną konfigurację sterowania + poślizg kół + światła. Bo ogólnie RW to po testach (mam już 40 godzin gry) to moim zdaniem świetna platforma dla tworzenia zaawansowanej symulacji kolei co pewnie Czesi i Rosjanie niedługo uczynią, ale standardowe misje i składy to nie to co można by z tej gry wycisnąć. No a jeśli autor w nazwie pisze "SIMULATOR" to oczekuje symulacji.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pią 14:16, 18 Sty 2013, w całości zmieniany 7 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
lalek
Użytkownik
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 14:17, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ze wszystkim się absolutnie zgadzam, a o 52 pisałem już na forum msts-a w poddziale o rw. Poprawione skrypty do angielskich lokomotyw można znaleźć na UKTrainsim, o ile dobrze pamiętam. Świateł dalej nie mam i też mnie to spienia. To znaczy nie mam ich w podstawowych modelach, bo np. v Voyagerze 221 mam.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El-Maniaque
Nowy forumowicz
Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:30, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Ten brak świateł, to faktycznie masakra.
Wkurzyłem się i rozpocząłem zadanie od nowa. Udało się dalej zaqjechać, zapisałem stan gry w miejscu gdzie parowóz jedzie pełną szybkością, ale zaczyna zwalniać.
I teraz dylemat, co zrobić by nie stanął całkowicie, czy to samo, o czym pisa Lalek wyżej przy zastopowanym parowozie? Oczywiście zacząłem się już stosować do odpowiedniego wykorzystywania nastawnika przy dużej prędkości na 20 procent itp.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 17:43, 18 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Pytanie jakie masz ciśnienie w kotle w momencie, kiedy Tobie zwalnia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El-Maniaque
Nowy forumowicz
Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 22:46, 28 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Poddałem się w końcu i ruszyłem od opczątku z włączonym autopalaczem. Przejechałem całą trasę bez kłopotu, ale bez jakiejś większej satysfakcji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:13, 29 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Tak ale dalej nie powiedziałeś jakie miałeś ciśnienie w kotle, bo ja myślę, że za szybko zużywałeś parę i za wolno ją produkowałeś.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
El-Maniaque
Nowy forumowicz
Dołączył: 24 Gru 2012
Posty: 30
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 21:32, 30 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nie powiedziałem, jakie ciśnienie bo nie moglem tego ogarnać
NIe chcę wyjść na jakiegoś lamera, ale po prostu jestem słabowidzem i troche tyc liczników nieogarniam
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez El-Maniaque dnia Pon 22:09, 04 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|