 |
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
u99artur
Użytkownik
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:52, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Nie będę zakładał nowego wątku zatem kolejne spostrzeżenia i pytania
Nie miałem zbyt wiele czasu na pojeżdżenie, ale jeden scenariusz 45 minutowy na trasie London-Faversham udało mi się zaliczyć na 1000pkt
Co do migotania to włączyłem antyaliasing, coś jeszcze pogrzebałem w detalach, zmniejszyłem szczegóły wody bo po cholerę to i już tak nie migoczą detale \
BŁĘDY - na razie niewiele grałem, ale już dwa są:
1) w jednym ze scenariuszy Hamburg-Hannover, na dolnym pasku jest w pewnym momencie, że będzie ograniczenie do 60 a tu ZONK, jest do 40 i zanim człowiek zwolni to -600pkt!
2) London-Faversham - wkurzająca przyciemniona szyba w lokomotywie... i praktycznie brak możliwości wychylania się i oglądania pociągu/widoczków z zewnątrz - jak włącza się AWS to ta wielka ikona z wykrzyknikiem zapala się tylko na pierwszej stacji... jadę sobie 225, oglądam co i jak i nagle "emergency break" )) myślę, o co chodzi? Potem okazało się, że to AWS, jak siedzę w kabinie to go słychać, ale poza kabiną kiepsko, a skoro nie zapala się ikonka to dupa
Dodatkowe pytanie - lokomotywy mają trąbki, czy na trasach angielskich albo niemieckich jest jakiś znak nakazujący użycie trąbki? Czy ona jest tylko dla picu, bo przejeżdżając scenariusz są podsumowania punktualności, prędkości ale np. nic nie ma o braku użycia sygnału dźwiękowego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 11:05, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
1. Polecam podręcznik. Na kolejach niemieckich i amerykańskich (polskich również) istnieją dynamiczne ograniczenia prędkości ustalane przez semafory ("światła"). W niemieckich kolejach jest prosto: zielone nad żółtym to 40, chyba, że jest liczba określająca inaczej. Musisz patrzeć na światła zapowiadające - jeśli jest na nich zielone nad żółtym, to na następnym semaforze musisz zwolnić. Tak czy inaczej, na trasach niemieckich i amerykańskich nie da się jeździć bez wyglądania przez okno
2. Klasa 395 ma Driver Vigilance Device (DVD): jeżeli przez jakiś czas (30 sekund?) nie zmieniasz siły napędu/hamowania, to włącza się brzęczyk i trzeba go skasować NumLock Enter. Tak, nie słychać go poza kabiną. Może da się jakoś wyłączyć, ale nie wiem jak. Ja jeżdżę w kabinie, ale i tak nauczyłem się regularnego wciskania NumLock Enter, tak na wszelki wypadek.
3. Na trasach angielskich to litera W. Na amerykańskich W lub X. Na trasach niemieckich nie zwróciłem uwagi, bo na trasach, na których jeździłem do tej pory są same wiadukty. Trzeba by sprawdzić na Monachium-Garmisch albo na darmowych niemieckich trasach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
u99artur
Użytkownik
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 11:58, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
No właśnie do punktu 2 to mam pewne wątpliwości... bo właśnie nie ten co Enterem ale Q - czyli AWS - jak siedzę w kabinie to wyje właśnie dźwiękiem AWS, nie zapala się ta ikonka z wykrzyknikiem, ale naciskam Q i jest spokój, czyli to AWS a nie to drugie, ... to drugie (widziałem to w samouczku z tym enterem) to jest takie krótkie chyba piknięcie, przed prawie każdym kolejnym blokiem... ale naciskam, czy nie naciskam entera to nic mi się nie dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:51, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
u99artur napisał: | Co do migotania to włączyłem antyaliasing, coś jeszcze pogrzebałem w detalach, zmniejszyłem szczegóły wody bo po cholerę to i już tak nie migoczą detale \
|
A możesz dokładniej napisać co zmieniłeś? Poziom antyaliasingu zwiększyłeś w grze czy w ustawieniach karty (i do jakiej wartości)? A co z tymi detalami? Które konkretnie i jak je ustawiłeś? Możesz opisać albo jakiś screen wstawić? Mi też zależy żeby zmniejszyć te migotanie/drganie.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez rafi_gryf dnia Pon 14:35, 22 Gru 2014, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 14:56, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
DVD w klasie 395 jest chyba rzeczywiście zmapowane i do Q i do NumLock Enter.
Parę pytań uściślających:
Czy to się dzieje na odcinku z TVM (High Speed) czy na zwykłej linii z trzecią szyną? Czy na obu?
Jeśli dzieje się to na odcinku z 3 szyną, to AWS powinien się uaktywniać tylko po minięciu magnesu: albo żółtej buły przed semaforami i ostrzeżeniami o ograniczeniu prędkości, albo kratki na wysokości semafora. Jeśli alarm aktywuje Ci się w jakimkolwiek innym miejscu, to nie jest AWS.
Może ktoś inny mnie poprawi, ale chyba DVD na początku to rzeczywiście ten cichy brzęczyk, ale jak już się włączy hamulec bezpieczeństwa to wyje jak AWS.
Aha, jeszcze jedno: hamulce bezpieczeństwa włączają się również na odcinku objętym TVM przy przekroczeniu prędkości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
u99artur
Użytkownik
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:08, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
rafi_gryf napisał: | [
A możesz dokładniej napisać co zmieniłeś? Poziom antyaliasingu zwiększyłeś w grze czy w ustawieniach karty (i do jakiej wartości)? A co z tymi detalami? Które konkretnie i jak je ustawiłeś? Możesz opisać albo jakiś screen wstawić? Mi też zależy żeby zmniejszyć te migotanie/drganie.  |
Wszystko w grze, zacząłem się zastanawiać "co się stanie jak włączę antyaliasing przypisany do ustawienia "very high" a zmniejszę inne detale - ustawiłem chyba któryś x4, na pewno zmniejszyłem drastycznie poziom detali wody - powtórzę - na cholerę mi to a pewnie obciąża kompa, i na pewno wyłączyłem refleksy świateł pociągów... resztę to jak będę miał czas to spróbuję tu opisać co mam jak poustawiane albo porobić screeny (nie wiem czy mając menu działa ctrl+s czy coś... na pewno nie mogłem zrobić screena normalnym prtscr)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
u99artur
Użytkownik
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 15:11, 22 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
skinnyraf - jechałem ten kawałek Ebbsfleet to St Pancras i spowrotem więc na tej szybkiej linii - tak czy siak, muszę siedzieć w kabinie żeby słyszeć to cholerstwo i mnie to wkurza, bo może w rzeczywistości jest ok, ale w kompie nie dość że jak w czołgu widać tylko to co do przodu to jeszcze jest przyciemnione
a że przy przekroczeniu hamuje to też załapałem najpierw jadę i pomryguje to na środku 170, ale po minięciu znacznika nie wskoczyło to po prawej, że niby zalecana prędkość... to następnym razem w podobnej sytuacji nie zwalniam i niespodzianka automat po hamulcach i tyle
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez u99artur dnia Pon 15:13, 22 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 10:05, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Javelin ma złą widoczność z kabiny? To sobie wsiądź do jakiegoś parowozu, amerykańskiego diesla czy małej manewrówki :p
Naprawdę jedyne co mi przychodzi na myśl to DVD...
A co do TVM to wymaga wczucia się. Ja dopiero po jakichś 50 godzinach na Oszczepie zacząłem kumać, ale może ciężko chwytam
Generalnie pamiętaj o tym, że TVM ma tylko kilka nastaw prędkości. Jeśli więc oczekuje, że będziesz jechał 180, to będzie Ci się wyświetlało bodajże 170 (czy 175?) i 200 na przemian. To nie znaczy, że masz przyspieszać i zwalniać, tylko jechać gdzieś pomiędzy. Zwykle wtedy będzie Ci migało 170, ale tuż przed sygnałem przeskoczy na 200, po czym za sygnałem znowu miga 170.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
u99artur
Użytkownik
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 10:52, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
No pewnie trzeba się przyzwyczaić, obcykać różne myki gry, sygnalizacji itp
wczoraj chwilkę pohasałem składem 465 na przedłużce Sittinborne cośtam łatwo się tym jeździ, hamuje itp, ale kto mi powie co tak pika w czasie jazdy? Co jakiś czas jest takie "ping", nic wtedy nie naciskam, nic się nie dzieje a to sobie "pinga" co to takiego?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 12:31, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
To co pika co jakiś czas, to chyba jak mijasz czujnik AWS (taki żółty na torach) przed sygnalizatorem. Jeśli sygnalizator wyświetla światło zielone to w kabinie słychać właśnie takie "pik", a jeśli światło żółte czy czerwone to włącza się sygnał długi i trzeba resetować za pomocą "Q". A propos robienia screenów, robisz je wciskając F12 i zapisują się w bibliotece Steam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
skinnyraf
Starszy użytkownik
Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 12:54, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
ciach
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Wto 13:54, 23 Gru 2014, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
u99artur
Użytkownik
Dołączył: 17 Gru 2014
Posty: 116
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gorzów Wlkp. Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 13:26, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
rafi-gryf - to faktycznie może chodzić o to dzięki! (jak się wyrobię dzisiaj i uda mi się włączyć gierkę to spróbuję zrobić screeny ustawień - wczoraj jak odpaliłem wjazd jakimś składem na St.Pancras to trochę mi przycinało, ale w trasie było ok )
Mogę Ci takie screeny przesłać bezpośrednio Steamem? jeśli tak to jaki masz tam nick?
skinnyraf - poruszam chyba za dużo wątków naraz teraz święta, więc pewnie nie będę miał kiedy pograć to dam Wam spokój z pytaniami
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
rafi_gryf
Starszy użytkownik
Dołączył: 01 Cze 2013
Posty: 253
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdańsk Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 14:12, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Przez Steam chyba nie można przesyłać plików, tylko wiadomości tekstowe. Podam Ci na priv mojego maila. Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
WolnyKanał
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Kwi 2014
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kętrzyn (Mazury) Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:28, 23 Gru 2014 Temat postu: |
|
|
Poruszyliście ciekawy temat rozglądania się po kabinie lokomotywy. Dovetail zawalił sprawę nie dając wsparcia technologii TrackIR. Używam darmowego FreeTracka i za cholerę nie mogę go zmusić do działania mimo używania jakiś wtyczek zrobionych przez fanów do TrackIRa. Ułatwiłoby to sprawę bardzo. Dużo jeżdżę w ETS 2 i nie wyobrażam sobie jazdy bez FreeTracka.
Z innej beczki. Trasa New York - New Haven ma ciekawy system kabinowy. Gdy zmienia się prędkość na trasie w kabinie zapala się kontrolka, odzywa się brzęczyk i wtedy trzeba przepustnicę dać na "0", hamulce w pozycję "Supression", zwolnić do wymaganej prędkości i wtedy zbić czuwak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|