|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maior
Nowy forumowicz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:22, 07 Kwi 2013 Temat postu: Nazwy peronów, bocznic. |
|
|
Witam. W msts jest tak, że prowadząc pociąg widzimy nazwy wszystkich peronów i bocznic. Czy da się coś podobnego zrobić w TS2013?
Mam też drugi problem: Jak w trakcie tworzenia scenariusza wybrać tor, po którym ma jechać pociąg. Pisząc misję w MSTS robiło się to przy pomocy opcji Wybierz inną drogę. Czy w TS2013 także jest to możliwe? Za pomoc z góry dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:34, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Nie, w TS 2013 widzimy tylko nazwy tych peronów (i ewentualnie bocznic), które są w naszym scenariuszu. Jeśli scenariusz pomija niektóre stacje, które tylko mijamy, niestety nie wyświetlą się ich nazwy. Co do torów, po których ma jechać pociąg musisz stworzyć dodatkowe np. perony (wystarczą bardzo krótkie) i przy tworzeniu scenariusza kazać składowi przejechać przez dany wirtualny peron (podając przy tym szybkość, np. jeśli dany odcinek ma maks 120km/h podajesz właśnie taką szybkość). Nie ma tak jak w MSTS, że można było bezpośrednio na zwrotnicach ustalać trasę danego pociągu...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Nie 18:37, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
maior
Nowy forumowicz
Dołączył: 06 Kwi 2013
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:08, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
I pod tym względem MSTS jest lepszy od TS2013 . Dzięki za info.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 19:43, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
maior napisał: | I pod tym względem MSTS jest lepszy od TS2013 . Dzięki za info. |
Niestety nie zgodzę się z pawerybsem. Bawiłem się scenariuszami sporo, więc się wypowiem. Perony widać (gdzieś w klawiszologii można włączyć, że nawet w trakcie jazdy na rzeczywistych torach jest "chorągiewka" z nazwą peronu, czy waypointu) albo i nie widać (jeśli są ich nazwy tworzone w edycji tylko scenariusza - ja zwykle tworze w edycji mapy perony i ich markery, więc zawsze są widoczne i są niezalezne od scenariusza).
A żeby pociąg skierować w trakcie tworzenia misji gdzie indziej i aby dołożyć wszelkich starań by nie błądził, to nie dajemy fikcyjnych (zielonych) peronów (jak mówi moj przedmowca), ale dajemy marker destination (ciemny pomarańczowy). Oczywiście perony i (żółte) bocznice też mogą służyć jako waypoint, ale taki specjalnie wstawiany to zwykle destination. Takie markery odpowiadają punktom kontrolnym jakie mamy na prawdziwych torach. Nadzorca ruchu widzi zwykle, którędy pociąg wyjeżdża ze stacji czy to na ekranie komputera, czy przez radio meldunkiem, czy też przez okno swojej nastawni...
Do profesjonalnego edytowania scenariusza służy nam (w trybie edycji scenariusza) ikonka w pierwszym oknie od góry, po lewej (screen za chwilę poniżej). Tam masz wszystkie punkty i zadania dla pociągu. Łącznie z tym jakie wagony i gdzie zostawiać, przyłączać, jaki ładunek zabrać, gdzie na ile czasu się zatrzymać. Wszystko jest rysowane na mini mapce czerwoną krechą. Jest to bardzo skomplikowane zajęcie wbrew pozorom. Jeśli oczywiście chcemy przygotować duży scenariusz z ruchem pociągow AI musimy przewidywać między nimi odstępy, wpływ sygnalizacji na ich ruch, żeby postoje nie kolidowały ze sobą za równo pod względęm miejsca i czasu (żeby dwa pociagi nie miały dokładnie tego samego), bo wtedy sprawdzacz wyrzuca nam błąd.
Przy czym zaznaczę, że waypoint udało mi się zrobić tylko dla pociągów AI. Nie wiem jak się robi "przejedź bez zatrzymywania się" dla pociągów PLAYER'a, ale do tego dojdę i wtedy postaram się napisać coś więcej na ten temat w oddzielnym temacie;)
Mam nadzieję, że pomogłem!
obiecane screeny:
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xrayPL dnia Nie 19:54, 07 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:44, 07 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
To kwestia przyzwyczajenia. Jest jeden zasadniczy plus RW w porównaniu z MSTS jeśli chodzi o tworzenie scenariuszy: w MSTS przy tworzeniu o wiele częściej program się zawiesza lub wręcz zamyka, w RW zdarza się to o wiele rzadziej... ale zgadza się - każdy program ma jakieś tam swoje minusy...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|