|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Green
Nowy forumowicz
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gród Piastów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:17, 17 Gru 2012 Temat postu: Konwersja z MSTSa |
|
|
Railworks okazał się dla mnie na tyle ciekawym symulatorem, że postanowiłem dołożyć cegiełkę do jego rozwój, jeśli chodzi o polską scenę dodatków. Myślę, że kilka podstawowych modeli polskich lokomotyw i wagonów może pomóc w przyciągnięciu do symulatora nowych użytkowników, z których w późniejszym czasie narodzą się twórcy kolejnych dodatków. Dodatkowo może też przystopować zapędy co po niektórych do utworzenie płatnej sceny polskich dodatków do Railworksa.
Ponieważ jestem związany z MSTSem padło na modele właśnie z tego symulatora. W naiwności myślałem, że pomocy będę potrzebował na etapie tworzenia „engu” czy jak to się tutaj nazywa blueprintów. Niestety problem wyszedł już przy pierwszym eksporcie modelu.
[link widoczny dla zalogowanych]
Domyślam, że problem leży po stronie eksportu tekstur ace. Tak to wygląda kiedy eksportuje tekstury z kanałem trans, kiedy eksportuje z kanałem alfa kolorek z fioletowego zmienia się na niebieski. Dopiero eksport tekstur bez kanału alfa pozwala zobaczyć tekstury w edytorze i grze.
Może ktoś ma pomysł jak temu zaradzić, bo model bez kanału alfa i trans wygląda niestety słabo.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:10, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Tylko ja tu widzę, parę spraw:
1. Zgody autorów oryginalnych modeli - Tu może problemem być brak kontaktu z danym atorem, który dawno skończył zabawę w MSTS, lub autor może nie chcieć no bo wiemy jakie nie raz były kłótnie o prawa do wykorzystania niektórych dodatków do MSTS.
2. Konieczność stworzenia do lokomotyw kabin w 3D - A na to potrzeba godzin w programie 3D.
3. Nie wszystkie dodatki spełniają standard jakości Rail Works. Szczególnie wnętrza przedziałów pasażerskich powinny być zrobione jako osobne pliki 3D z detalami. Znowu więc godziny w 3D.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 19:11, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:21, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Green - fajnie, że się ktoś za to zabrał Jest duży potencjał - działamy zaledwie od początku września, a już mamy kilka osób tworzących modele. Ja zrobiłem już kilka modeli infrastruktury i kilkanaście wskaźników PKP (są na mojej stronie). Jak tylko rozkminię modele sygnałów, które dostałem od Gordona ze zgodą na konwersję, również i pierwsze działające sygnały PKP się w RW pojawią. Powoli, powoli się rusza i trzeba się nastawić na to, że wiele godzin spędzisz w programie 3D. U mnie szło to w setki godzin... Ale to jest bardzo fajne hobby
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:02, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jak coś z tego wyjdzie, to ja może też coś przekonwertuję, np. na początek moje SU45 z MSTS:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jednak z nie wcześniej niż w lutym, bo właśnie trzeba modelować kabinę w 3D (do MSTS były w 2D) a dopiero wtedy będę miał czas (po sesji, bo jeszcze studiuję).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 20:05, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Green
Nowy forumowicz
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gród Piastów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 21:01, 17 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Jak wspominałem na początku myślę o kliku podstawowych modelach, aby rozruszać polską scenę Railworksa. Wiadomo, że wszystkich dodatków z MSTSa przenieść się nie da, a zresztą nie ma takiej potrzeby.
Gordon sam zrobiłeś kilka fajnych rzeczy do MSTSa spalinówki, węglarki. Ode mnie były by to WM15, ET21, EP09. Mam już zgodę Andrzeja, więc mówimy tu m.in. o ET22 i wagonach osobowych, co do EU07/ET41 Rotaxa to Andrzej chyba przejął ten projekt, ale tą kwestię trzeba by było jeszcze wyjaśnić. Więc jest z czego wybierać.
Fakt kabin z MSTSa przenieść się nie da, ale na początku można przypisać te z oryginalnych loków w grze. Możliwe, że wtedy szybciej znalazłby się chętny do zrobienia takowej, a ktoś inny wykonał by brakujące modele taboru.
Na razie postaram się rozwiązać problemy z samą konwersją. Może ktoś posiada program ToAce.exe ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Green dnia Pon 21:12, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:26, 18 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Green - tutaj znajdziesz ToAce.exe (w punkcie "Art Plugins") [link widoczny dla zalogowanych]
Trzymam kciuki! Powoli ruszamy z pojazdami PKP!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Green
Nowy forumowicz
Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gród Piastów Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:07, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
W temacie konwersji stan prac na obecną chwilę wygląda mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na razie to bardziej obiekt statyczny, bo blueprinty szczególnie elektrowozu to dla mnie czarna magia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Green dnia Czw 20:17, 27 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:45, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Green napisał: | W temacie konwersji stan prac na obecną chwilę wygląda mniej więcej tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Na razie to bardziej obiekt statyczny, bo blueprinty szczególnie elektrowozu to dla mnie czarna magia. |
No z wyglądu to widzę, że działa, tj konwersja się udała.
Co do blueprintów, można przejrzeć np. ten z BR143 czy BR151, trochę by go "osłabić", a dźwiękiem będzie można się bawić później.
Ps. Tu jest paczka czeskiw loków, przekonwertowanych z MSTS:
[link widoczny dla zalogowanych]
Możesz podejrzeć jak to jest zrobione, a wyszło mu w miarę prosto. Oczywiście jego modele są ubogie w sensie widoku z zewnątrz (brak kabiny 3d, widzianej z poza loka).
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 22:27, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Lok wygląda jak zdjęcie 3d w świecie RW:P czyli znakomicie;) patrze na dach i ściany: matowo wyglądają... nie błyszczy nowości, więc chyba wszystko się udało gratuluję! kiedy do pobrania będzie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 23:47, 27 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
No dajcie mu najpierw blueprinty zrobić! Ale postęp jest! Gratulacje! Super model
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dragon_Rider
Nowy forumowicz
Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Gdynia Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 13:29, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Ho ho ho ! Się dzieje
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:25, 31 Gru 2012 Temat postu: |
|
|
Piękna!!
Ah, nie mogę się doczekać jego wydania:P
Jak skończę EN-57 to zrobię do nie go kabinę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 2:28, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Przy czym kopiowanie ustawień niemieckich BR moim zdaniem nie ma sensu bo po zainstalowaniu czeskiej lokomotywy 151 stwierdzam, że te ustawienia standardowych BR z gry są raczej mało realistyczne. W czeskiej lokomotywie jest nastawnik działający tak jak to jest w tej lokomotywie a nie na procenty, jest czuwak do klikania co minutę (można wyłączyć), ustawianie prędkości przy jakiej hamuje awaryjnie skład. A także możliwość włączania każdego światła lokomotywy z osobna, czyli możemy ustawić manewrowe i inne. Aby w ogóle ruszyć trzeba najpierw wykonać 4 czynności, podnieść pantograf, włączyć pulpit, włączyć wentylatory i coś tam jeszcze (nie znam czeskiego) inaczej nastawnik nie działa, a nie jak w standardowych lokach wszystko gotowe i tylko dać do przodu. Sterowanie standardowymi lokami przypomina MSTS tymczasem sterowanie tą 151 przypomina bardziej MASZYNĘ !! Czyli tylko od nas zależy ile damy realizmu. Trzeba iść w tą stronę co Czesi (151) i Rosjanie (Tem2), w stronie Realizmu. Oczywiście w takim wypadku kopiowanie 151 też odpada gdyż polskie lokomotywy mają inne nastawniki, inne czuwaki itd. Czeską lokomotywę jednak można ściągnąć gdyż otwiera ona oczy, pokazuje, że do RW można dowolnie loka zaprogramować w dowolne funkcjonalności, np można by zaprogramować prawdziwy hamulec oerlikon z jego nastawami, w MSTS to było nie możliwe.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 3:20, 14 Sty 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 9:20, 14 Sty 2013 Temat postu: |
|
|
Nie znam się na szczegółach technicznych lokomotyw kompletnie, ale jedno Wam powiem - jak kiedyś z gośćmi na forum MSTS dyskutowałem o możliwościach technicznych RW to mnie wyśmiali, że tylko MSTS i nic innego się nie liczy... Ja uwielbiałem MSTS, ale trzeba iść do przodu! Powodzenia!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|