Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Konwersja z MSTSa
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Green
Nowy forumowicz



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gród Piastów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 16:17, 17 Gru 2012    Temat postu: Konwersja z MSTSa

Railworks okazał się dla mnie na tyle ciekawym symulatorem, że postanowiłem dołożyć cegiełkę do jego rozwój, jeśli chodzi o polską scenę dodatków. Myślę, że kilka podstawowych modeli polskich lokomotyw i wagonów może pomóc w przyciągnięciu do symulatora nowych użytkowników, z których w późniejszym czasie narodzą się twórcy kolejnych dodatków. Dodatkowo może też przystopować zapędy co po niektórych do utworzenie płatnej sceny polskich dodatków do Railworksa.

Ponieważ jestem związany z MSTSem padło na modele właśnie z tego symulatora. W naiwności myślałem, że pomocy będę potrzebował na etapie tworzenia „engu” czy jak to się tutaj nazywa blueprintów. Niestety problem wyszedł już przy pierwszym eksporcie modelu.

[link widoczny dla zalogowanych]

Domyślam, że problem leży po stronie eksportu tekstur ace. Tak to wygląda kiedy eksportuje tekstury z kanałem trans, kiedy eksportuje z kanałem alfa kolorek z fioletowego zmienia się na niebieski. Dopiero eksport tekstur bez kanału alfa pozwala zobaczyć tekstury w edytorze i grze.
Może ktoś ma pomysł jak temu zaradzić, bo model bez kanału alfa i trans wygląda niestety słabo.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafael320
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 18:12, 17 Gru 2012    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=5o-P0d2hoDI
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]

Może coś pomożeWink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:10, 17 Gru 2012    Temat postu:

Tylko ja tu widzę, parę spraw:

1. Zgody autorów oryginalnych modeli - Tu może problemem być brak kontaktu z danym atorem, który dawno skończył zabawę w MSTS, lub autor może nie chcieć no bo wiemy jakie nie raz były kłótnie o prawa do wykorzystania niektórych dodatków do MSTS.

2. Konieczność stworzenia do lokomotyw kabin w 3D - A na to potrzeba godzin w programie 3D.

3. Nie wszystkie dodatki spełniają standard jakości Rail Works. Szczególnie wnętrza przedziałów pasażerskich powinny być zrobione jako osobne pliki 3D z detalami. Znowu więc godziny w 3D.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 19:11, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 4 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 19:21, 17 Gru 2012    Temat postu:

Green - fajnie, że się ktoś za to zabrał Smile Jest duży potencjał - działamy zaledwie od początku września, a już mamy kilka osób tworzących modele. Ja zrobiłem już kilka modeli infrastruktury i kilkanaście wskaźników PKP (są na mojej stronie). Jak tylko rozkminię modele sygnałów, które dostałem od Gordona ze zgodą na konwersję, również i pierwsze działające sygnały PKP się w RW pojawią. Powoli, powoli się rusza i trzeba się nastawić na to, że wiele godzin spędzisz w programie 3D. U mnie szło to w setki godzin... Wink Ale to jest bardzo fajne hobby Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:02, 17 Gru 2012    Temat postu:

Jak coś z tego wyjdzie, to ja może też coś przekonwertuję, np. na początek moje SU45 z MSTS:

[link widoczny dla zalogowanych]

Jednak z nie wcześniej niż w lutym, bo właśnie trzeba modelować kabinę w 3D (do MSTS były w 2D) a dopiero wtedy będę miał czas (po sesji, bo jeszcze studiuję).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 20:05, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Green
Nowy forumowicz



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gród Piastów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 21:01, 17 Gru 2012    Temat postu:

Jak wspominałem na początku myślę o kliku podstawowych modelach, aby rozruszać polską scenę Railworksa. Wiadomo, że wszystkich dodatków z MSTSa przenieść się nie da, a zresztą nie ma takiej potrzeby.

Gordon sam zrobiłeś kilka fajnych rzeczy do MSTSa spalinówki, węglarki. Ode mnie były by to WM15, ET21, EP09. Mam już zgodę Andrzeja, więc mówimy tu m.in. o ET22 i wagonach osobowych, co do EU07/ET41 Rotaxa to Andrzej chyba przejął ten projekt, ale tą kwestię trzeba by było jeszcze wyjaśnić. Więc jest z czego wybierać.

Fakt kabin z MSTSa przenieść się nie da, ale na początku można przypisać te z oryginalnych loków w grze. Możliwe, że wtedy szybciej znalazłby się chętny do zrobienia takowej, a ktoś inny wykonał by brakujące modele taboru.

Na razie postaram się rozwiązać problemy z samą konwersją. Może ktoś posiada program ToAce.exe ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Green dnia Pon 21:12, 17 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:26, 18 Gru 2012    Temat postu:

Green - tutaj znajdziesz ToAce.exe (w punkcie "Art Plugins") [link widoczny dla zalogowanych]

Trzymam kciuki! Powoli ruszamy z pojazdami PKP! Smile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Green
Nowy forumowicz



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gród Piastów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 20:07, 27 Gru 2012    Temat postu:

W temacie konwersji stan prac na obecną chwilę wygląda mniej więcej tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na razie to bardziej obiekt statyczny, bo blueprinty szczególnie elektrowozu to dla mnie czarna magia.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Green dnia Czw 20:17, 27 Gru 2012, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
headder
Moderator



Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 29 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 21:45, 27 Gru 2012    Temat postu:

Green napisał:
W temacie konwersji stan prac na obecną chwilę wygląda mniej więcej tak:

[link widoczny dla zalogowanych]

Na razie to bardziej obiekt statyczny, bo blueprinty szczególnie elektrowozu to dla mnie czarna magia.


No z wyglądu to widzę, że działa, tj konwersja się udała.

Co do blueprintów, można przejrzeć np. ten z BR143 czy BR151, trochę by go "osłabić", a dźwiękiem będzie można się bawić później.

Ps. Tu jest paczka czeskiw loków, przekonwertowanych z MSTS:
[link widoczny dla zalogowanych]

Możesz podejrzeć jak to jest zrobione, a wyszło mu w miarę prosto. Oczywiście jego modele są ubogie w sensie widoku z zewnątrz (brak kabiny 3d, widzianej z poza loka).


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 22:27, 27 Gru 2012    Temat postu:

Lok wygląda jak zdjęcie 3d w świecie RW:P czyli znakomicie;) patrze na dach i ściany: matowo wyglądają... nie błyszczy nowości, więc chyba wszystko się udałoSmile gratuluję! kiedy do pobrania będzie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Czw 23:47, 27 Gru 2012    Temat postu:

No dajcie mu najpierw blueprinty zrobić! Smile Ale postęp jest! Gratulacje! Super model Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Dragon_Rider
Nowy forumowicz



Dołączył: 18 Lis 2012
Posty: 34
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gdynia
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 13:29, 31 Gru 2012    Temat postu:

Ho ho ho ! Się dzieje Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafael320
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 16:25, 31 Gru 2012    Temat postu:

Piękna!!Very Happy
Ah, nie mogę się doczekać jego wydania:P
Jak skończę EN-57 to zrobię do nie go kabinęSmile


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 2:28, 14 Sty 2013    Temat postu:

Przy czym kopiowanie ustawień niemieckich BR moim zdaniem nie ma sensu bo po zainstalowaniu czeskiej lokomotywy 151 stwierdzam, że te ustawienia standardowych BR z gry są raczej mało realistyczne. W czeskiej lokomotywie jest nastawnik działający tak jak to jest w tej lokomotywie a nie na procenty, jest czuwak do klikania co minutę (można wyłączyć), ustawianie prędkości przy jakiej hamuje awaryjnie skład. A także możliwość włączania każdego światła lokomotywy z osobna, czyli możemy ustawić manewrowe i inne. Aby w ogóle ruszyć trzeba najpierw wykonać 4 czynności, podnieść pantograf, włączyć pulpit, włączyć wentylatory i coś tam jeszcze (nie znam czeskiego) inaczej nastawnik nie działa, a nie jak w standardowych lokach wszystko gotowe i tylko dać do przodu. Sterowanie standardowymi lokami przypomina MSTS tymczasem sterowanie tą 151 przypomina bardziej MASZYNĘ !! Czyli tylko od nas zależy ile damy realizmu. Trzeba iść w tą stronę co Czesi (151) i Rosjanie (Tem2), w stronie Realizmu. Oczywiście w takim wypadku kopiowanie 151 też odpada gdyż polskie lokomotywy mają inne nastawniki, inne czuwaki itd. Czeską lokomotywę jednak można ściągnąć gdyż otwiera ona oczy, pokazuje, że do RW można dowolnie loka zaprogramować w dowolne funkcjonalności, np można by zaprogramować prawdziwy hamulec oerlikon z jego nastawami, w MSTS to było nie możliwe.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 3:20, 14 Sty 2013, w całości zmieniany 5 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 9:20, 14 Sty 2013    Temat postu:

Nie znam się na szczegółach technicznych lokomotyw kompletnie, ale jedno Wam powiem - jak kiedyś z gośćmi na forum MSTS dyskutowałem o możliwościach technicznych RW to mnie wyśmiali, że tylko MSTS i nic innego się nie liczy... Ja uwielbiałem MSTS, ale trzeba iść do przodu! Powodzenia!

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony 1, 2, 3, 4  Następny
Strona 1 z 4

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin