|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dallas
Nowy forumowicz
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Wto 20:47, 18 Cze 2013 Temat postu: Fachowe tłumaczenie sygnalizacji niemieckiej (wersja próbna) |
|
|
Witam ponownie!
Chciałbym przedstawić zalążek przetłumaczenia sygnalizacji niemieckiej.
Pragnąłbym aby jakość tłumaczenia trzymała fason i styl "języka fachowego", a nie pisana luźnym stylem "no wiesz sygnał i tam masz ograniczenie".
Szukam osób, które mają wiedzę i znają się na sygnalizacji niemieckiej, mogłyby wnieść niezbędne poprawki, dodać jakieś aspekty (proszę pamiętać o "języku fachowym").
To na razie wstępna wersja, w przyszłości może pojawić się forma graficzna podanych przykładów i można stworzyć takie kompendium sygnalizacji niemieckiej.
Z góry dziękuję za spostrzeżenia, cenne korekty i wskazówki!
Zatem jedziemy...
Signal Hp 0 - "Stój"
Signal Hp 1 - "Wolna droga"
Signal Hp 2 - "Wolna droga ze zmniejszoną prędkością"
Ten sygnał wskazuje ograniczenie prędkości do 40 km/h, jeśli sygnał ZS 3 nie nakazuje innej prędkości.
Signal Vr 0 - "Oczekuj postoju"
Signal Vr 1 - "Oczekuj wolnej drogi"
Signal Vr 2 - "Oczekuj wolnej drogi ze zmniejszoną prędkością"
Ten sygnał wskazuje, że będziesz spodziewał się ograniczenia prędkości do 40 km/h, jeśli sygnał ZS 3 nie nakazuje innej prędkości.
Przy Vr trzeba wspomnić o Vorsignalwiederholer (czyli Semaforach Powtarzających)
Signal Zs 3 - Geschwindigkeitsanzeiger
Signal Zs 3v - Geschwindigkeitsvoranzeiger
Signal Ne 2 - Vorsignaltafel
Signal Ne 3 - Vorsignalbaken
Signal Ne 5 - Haltetafel
Wskaźnik Zs 3 - "Wskaźnik nakazuje od tego miejsca największą dopuszczalną prędkość. Jest ona podawana w dziesiątkach km/h"
Signal Zs 3v - "Spodziewaj się Wskaźnika Zs 3 (Wskaźnika Prędkości), nakazującego daną dopuszczalną prędkość"
To mnie nurtuje! Zasada działania Ne 2 jest podobna jak u nas?
czyli "Wskaźnik Ne 2 stawiany jest bezpośrednio przed sygnałem Vorsignal (Vr). Informuje, że Vr podaje sygnał, jakiego należy spodziewać się na semaforze, do którego się on odnosi" ?
Ne 5 - "Wskaźnik Ne 5 oznacza miejsce na stacji, do którego może maksymalnie dojechać czoło zatrzymującego się pociągu." ?
Signal Ne 3 - "Wskaźniki Ne 3 stawia się 75 m (3 linie), 75 m (2 linie) i 100 m (1 linia) przed Sygnałem Vorsignal" ?
Z tego co rozumiem...U nas obowiązują Tarcze Ostrzegawcze, u nich Przed-Sygnały (Vorsignal - Vr) ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dallas dnia Śro 13:56, 19 Cze 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 8:41, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Znam język niemiecki (jestem germanistą) i mogę to przetłumaczyć dla wszystkich na polski. Prześlij mi plik
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 9:02, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Grafiki by się przydały -_-
Po za tym to dziękuję
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dallas
Nowy forumowicz
Dołączył: 12 Cze 2013
Posty: 33
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Katowice
|
Wysłany: Śro 13:51, 19 Cze 2013 Temat postu: |
|
|
Siemano!
Headder - luźno, grafiką mogę się zająć i będzie wypas. Najważniejsza kwestia to tłumaczenie.
Pawerybs - Bardzo się cieszę. Razem możemy coś zdziałać dla ogólnej sceny, w końcu nikt nie poruszył jeszcze tego aspektu i taka wiedza będzie naprawdę cenna.
Jakbyś potrzebował pomocy, tj. kontakt skype, mumble, ts. Daj znać - zawsze mogę pisać dany tłumaczony tekst, pomagać w jakiś sposób (zapewne będzie Ci prościej).
Paweł, jakbyś kiedyś znalazł czas to możemy się zająć tematem hardkorowym, ale w mojej ocenie też bardzo istotnym - PZB 90.
Wiem, że jest to temat rozległy, ja osobiście mogę pomóc jak się tylko da.
PZB 90 - [link widoczny dla zalogowanych]
Ten temat też jest dobrze opisany w Manualu danej loko z VirtualRailroads - [link widoczny dla zalogowanych]
Ale wracajmy do wątku:
Na początku myślałem nad stroną ausbildung.de - [link widoczny dla zalogowanych]
Moim zdaniem bardziej przejrzyście jest to przedstawione w oficjalnym dokumencie DB z 2006 *pdf - [link widoczny dla zalogowanych]
Hauptsignale (Hp)
To w zasadzie przetłumaczyłem (patrz wyżej/poniżej), sprawdź czy takie może być poprawne nazewnictwo, zwłaszcza przy Hp2 - Langsamfahrt. Darujmy sobie opis kształtu sygnału, wystarczy grafika i wzmianka (tekst na czerwono w dokumencie pdf) przy Hp2. Ew. zależność jaka zachodzi przy danym sygnale - o tym też warto nakreślić, np. przy Hp 1 (migające zielone światło) i jeżeli takie zależności zachodzą przy innych sygnalizatorach, to warto o tym wspomnieć (na razie wersja podstawowa, w późniejszej fazie zależności, które będą tylko przedstawione w formie tekstu pod grafiką).
Signal Hp 0 - "Halt" - strona 10
Signal Hp 1 - "Fahrt" - 10-11
Signal Hp 2 - "Langsamfahrt" - 11
Vorsignale (Vr)
To również udało mi się przetłumaczyć, jednak tu to samo co wyżej - czyli Signal Vr 2 (tekst na czerwono) w odniesieniu do Langsamfahrt.
Signal Vr 0 - "Halt erwarten" - strona 12
Signal Vr 1 - "Fahrt erwarten" - 13
Signal Vr 2 - "Langsamfahrt erwarten" - 13
Tu bardzo ważna kwestia - Vorsignalwiederholer, strona 14.
To należałoby ująć.
Zusatzsignale (Zs)
To również sprawdź, jak to wygląda. Tu tylko króciutko, w podstawie (czerwony tekst).
Signal Zs 3 - Geschwindigkeitsanzeiger - strona 30
Signal Zs 3 v - Geschwindigkeitsvoranzeiger - 30
Langsamfahrsignale (Lf)
Tu tylko króciutko, w podstawie (czerwony tekst).
Signal Lf 1 - Langsamfahrscheibe - strona 35
Signal Lf 4 - Geschwindigkeitstafel - 38
Nebensignale (Ne)
Signal Ne 1 - Trapeztafel - strona 74 - w podstawie (czerwony tekst)
Signal Ne 2 - Vorsignaltafel - 74 - wystarczy ten pierwszy w podstawie (czerwony tekst)
Signal Ne 3 - Vorsignalbaken - 76 - tu można rozwinąć ten opis pod grafiką
Signal Ne 5 - Haltetafel - 78 - tu również rozwijamy od Reisezüge(...)hinaus steht.
A TU WERSJA PRÓBNA (JAK TO BĘDZIE MNIEJ-WIĘCEJ WYGLĄDAŁO W FINALNEJ WERSJI):
Sygnał Hp 0 - "Stój"
Signal Hp 0 - "Halt"
Sygnał Hp 1 - "Wolna droga"
Signal Hp 1 - "Fahrt"
Sygnał Hp 2 - "Wolna droga ze zmniejszoną prędkością"
Signal Hp 2 - "Langsamfahrt"
Ten sygnał wskazuje ograniczenie prędkości do 40 km/h, jeśli sygnał Zs 3 nie podaje innej prędkości.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dallas dnia Śro 15:56, 19 Cze 2013, w całości zmieniany 14 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|