Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Edycja widoku kamery pasażera

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar1294
Nowy forumowicz



Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 18:33, 07 Maj 2017    Temat postu: Edycja widoku kamery pasażera

Witam, ponieważ w niektórych składach lub wagonach widok pasażera nie jest przy oknie chciałbym sobie edytować tę kamerę, ale nie bardzo wiem jak to zrobić. Czy jest jakiś prosty sposób by to edytować?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 20:43, 07 Maj 2017    Temat postu:

Witaj. W zasadzie nie jest to jakoś skomplikowane. Będziesz potrzebował programu RWTools ([link widoczny dla zalogowanych])
Idź do głównego folderu z grą i znajdź folder Assets. Będą tam foldery wszystkich twórców od których posiadasz dodatki. Jeżeli chcesz coś zmienić musisz najpierw wiedzieć od kogo pochodzi dana zawartość oraz w którym pakiecie jej szukać. Ja podam Ci to na przykładzie zawartości HamburgHannover.
1. Otwierasz folder Assets, następnie RSC a potem HamburgHannover. Znajdziesz tam plik w formacie .ap
2. Otwierasz plik .ap WinRar
3. Przejdź do folderu w którym znajduje się plik odpowiedzialny za widok z wewnątrz. Będzie to plik w formacie .bin który należy otworzyć za pomocą RWTools. Jak znaleźć ten folder dowiesz się w punkcie 5
4. Po otworzeniu tego pliku zobaczysz to:
Kod:
<cameraOffset>
                  <cRVector3>
                     <X>1</X>
                     <Y>2</Y>
                     <Z>3</Z>
                  </cRVector3>
               </cameraOffset>
               <cameraDirection>
                  <cRVector3>
                     <X>4</X>
                     <Y>5</Y>
                     <Z>6</Z>
                  </cRVector3>
               </cameraDirection>
               <HasWindowCamera>eTrue</HasWindowCamera>
               <windowCameraOffset>
                  <cRVector3>
                     <X>7</X>
                     <Y>8</Y>
                     <Z>9</Z>
                  </cRVector3>
               </windowCameraOffset>
               <windowCameraDirection>
                  <cRVector3>
                     <X>10</X>
                     <Y>11</Y>
                     <Z>12</Z>
                  </cRVector3>



Wartości 1, 2, 3 to położenie kamery widoku głównego.
Wartości 4, 5, 6 to ukierunkowanie kamery widoku głównego.
wartości 7, 8, 9 to położenie kamery widoku dodatkowego
Wartości 10, 11, 12 to ukierunkowanie kamery widoku dodatkowego

Jeżeli chodzi o ukierunkowanie kamery to wpisując w pole Z wartość 1 kamera będzie skierowana do przodu.
Jeżeli chodzi o położenie to:
X - położenie względem szerokości wagonu
Y - położenie względem wysokości wagonu
Z - położenie względem długości wagonu

Jeżeli chcesz mieć widok bliżej okna to zmieniasz wartość X aa następnie zapisujesz. Jeżeli po zmianie wartości kamera się oddaliła od okna to spróbuj z wartością ujemną.

5. By znaleźć plik odpowiedzialny za kamerę z wewnątrz wagonu po otwarciu pliku .ap otwieramy folder RailVehicles => Passenger, wybieramy folder z naszym wagonem. Jeżeli teraz widzimy kilka folderów to oznacza że wagon ma kilka malowań. Wówczas wybieramy folder Default. Tam albo ciutkę dalej będzie plik bin który zwykle ma nazwę wagonu. Otwieramy ten plik i szukamy linijek:

Kod:
<InteriorCamera>
                        <iBlueprintLibrary>
                           <BlueprintSetID>
                              <iBlueprintLibrary>
                                 <Provider>RSC</Provider>
                                 <Product>HamburgHannover</Product>
                              </iBlueprintLibrary>
                           </BlueprintSetID>
                           <BlueprintID>RailVehicles\Passenger\Bimz\Default\PassengerView\bimz passview.xml</BlueprintID>
                        </iBlueprintLibrary>

<BlueprintID>RailVehicles\Passenger\Bimz\Default\PassengerView\bimz passview.xml</BlueprintID> to położenie pliku kamery.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
mar1294
Nowy forumowicz



Dołączył: 28 Gru 2016
Posty: 25
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Malbork
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Nie 22:34, 07 Maj 2017    Temat postu:

No trochę jednak to skomplikowane, jakoś nigdy nie miałem styczności z takim czymś

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin