|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 10:06, 03 Kwi 2013 Temat postu: Blender to .igs Google Sketchup, poradnik. |
|
|
Witam,
Postaram się wytłumaczyć jak pobrać budynek z google sketchup wyeksportować go do modelu .3ds a później do formatu .igs jaki odczytuje RailWorks.
Potrzebne programy;
-Google SketchUp 8
-Blender oczywiście.
-plugin do blendera, bez niego się nie obejdzie ponieważ dzięki niemu uzyskamy format .igs podam link na pw bo tutaj nie mogę jeśli będziecie mieli problem ze znalezieniem jakiegokolwiek programu zapraszam na pw, podam link do mojego chomika.
1. Pobieramy interesujący nas obiekt, w moim przypadku jest to Katowicki spodek.
2. Żeby był porządek tworzymy folder, ja stworzyłem pod nazwa "spodek" i w nim tworzymy podfolder "textures".
3. Nasz model otwieramy programem Google SketchUp 8 i zobaczymy nasz model tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
Teraz wybieramy File->Export->3D Model.. i wybieramy nasz folder "textures". W naszym folderze powinien się pojawić model .3ds i pliki JPEG, pliki JPEG są to tekstury naszego modelu.
4. Teraz zaczynamy zabawę z blenderem, jeśli posiadacie już plugin możemy przejść do zabawy.
Uruchamiamy blendera.
File-> import -> 3D Studio [.3ds] i szukamy naszego modelu .3ds
Teraz skalujemy wielkość przytrzymując klawisz "s" i skalujemy go ruchem myszki. teraz klikamy na "texture"
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
i nasz obiekt jest o teksturowany, teraz wybieramy File -> Export -> TS20xx IGS [.igs]
[link widoczny dla zalogowanych]
dodam ze nasz model może posiadać kawałek mapy, usuwamy go klikając na to myszka i jak podświetli się nam interesujący nas kawałek usuwamy za pomocą klawisza "delete"
i już mamy nasz model w formacie .igs dalej nie będę tłumaczył bo poradnik jest zrobiony.
Plugin instalacja:
pobieramy plugin
[link widoczny dla zalogowanych]
wypakowujemy do folderu bez znaczenia gdzie.
uruchamiamy blendera.
File -> User Preferences
wchodzimy w zakładkę "Addons"
na dole mamy "instal addon..
szukamy folderu gdzie wypakowaliśmy wszystko i klikamy na cala zawartość dwa razy na każdy widoczny plik. Następnie klikamy na "Save As default" i to wszystko
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez KZK/GOP dnia Czw 19:40, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 15:07, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
O rany! nawet nie wiesz, jak bardzo posunąłeś polskie RW w przyszłość jutro do tego się zabieram (tylko ten plugin plis jeszcze z instrukcją, gdzie go wrzucić) i jak to będzię dzialało, to będzie na prawdę mocne wydarzenie;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Śro 16:36, 03 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | O rany! nawet nie wiesz, jak bardzo posunąłeś polskie RW w przyszłość jutro do tego się zabieram (tylko ten plugin plis jeszcze z instrukcją, gdzie go wrzucić) i jak to będzię dzialało, to będzie na prawdę mocne wydarzenie;) |
Ok, już nie wiedziałem ze taka prosta rzecz tak pomoże
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 14:56, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Skąd pobierasz modele do google sketchup? ja znalazłem coś takiego, co mi jest bardzo potrzebne: [link widoczny dla zalogowanych] tylko nie wiem jak pobrać. Napisałem do autora:)
Oraz: nie mogę eksportować do 3ds. Co mam pobrać? Jakiś plugin?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xrayPL dnia Czw 15:33, 04 Kwi 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 16:59, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | skąd pobierasz modele do google sketchup? ja znalazłem coś takiego, co mi jest bardzo potrzebne: [link widoczny dla zalogowanych] tylko nie wiem jak pobrać. Napisałem do autora:)
Oraz: nie mogę eksportować do 3ds. Co mam pobrać? Jakiś plugin? |
Pobierz Google SketchUp 8 zaznaczam ze wersje '8' i powinno być wszystko w porządku, co do modelu poczekaj na odpowiedz autora bo on go nie udostępnił do pobrania, może się zgodzi i udostępni go Tobie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 17:30, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
mam wersję google sketchup 8 darmową. Przecztałem, że darmowa nie exportuje;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 17:34, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | mam wersję google sketchup 8 darmową. Przecztałem, że darmowa nie exportuje;( |
Nom, darmowa nie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 19:04, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
dobra to gdzie jest to "texture" na które trzeba kliknąć po skalowaniu w blenderze z kolei?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 19:29, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | dobra to gdzie jest to "texture" na które trzeba kliknąć po skalowaniu w blenderze z kolei? |
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:41, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki KZK, ja co prawda nie używam Blendera tylko 3D Canvas, ale przynajmniej część tutorialu może się przydać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:47, 04 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
nom dzieki:) fajnie że doszły skrinszoty. Nigdy bym nie znalazł tego:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:34, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | nom dzieki:) fajnie że doszły skrinszoty. Nigdy bym nie znalazł tego:) |
A wyeksportowałeś już model do formatu .igs i wstawiłeś do RW ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 21:06, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
nie. mam problem z eksportowaniem. Wywala jakiś plik tekstowy i nic pozatym:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
KZK/GOP
Nowy forumowicz
Dołączył: 02 Kwi 2013
Posty: 44
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Sosnowiec Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 21:40, 05 Kwi 2013 Temat postu: |
|
|
xrayPL napisał: | nie. mam problem z eksportowaniem. Wywala jakiś plik tekstowy i nic pozatym:( |
Ten plik tekstowy to właśnie format .igs ale zajrzyj do zawartości [otwórz notatnikiem] i napisz tu co pisze.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|