Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Autodesk 3ds Max 2013- problem z pluginami od kuju

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafael320
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:49, 15 Gru 2012    Temat postu: Autodesk 3ds Max 2013- problem z pluginami od kuju

Witam!
Czy ktoś może korzysta z owego programu do tworzenia dodatków i wie jak zainstalować pluginy?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Green
Nowy forumowicz



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gród Piastów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 17:01, 15 Gru 2012    Temat postu:

Ostatnio trochę interesowałem się tym tematem i niestety wnioski są takie, że jak na razie ostatnim 3ds maxem do którego napisano plugin jest Max2010.

Do nowszych wersji, a w szczególności 64 bit oficjalnie nic nie ma, może da radę zastosować do nich pluginy od starszych wersji, ale nie sądzę żeby było to prosta operacja typu kopiuj-wklej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Rafael320
Nowy forumowicz



Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:07, 15 Gru 2012    Temat postu:

Green, masz rację.Jakby tak było to bym nie pisałSmile

No cóź, będzię trzeba sie pomęczyć na lapku... tam mam 2010.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:31, 15 Gru 2012    Temat postu:

Spróbujcie darmowego programu Blender - on został stworzony z myślą o prostych dodatkach do gier i animacjach 3d, więc chyba coś się da zrobić z nim:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Green
Nowy forumowicz



Dołączył: 22 Lis 2012
Posty: 22
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Gród Piastów
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 12:32, 17 Gru 2012    Temat postu:

Z własnego doświadczenia wiem, że tworzenie dodatków na laptopie jest mocno upierdliwe, szczególnie jak się ma przeciętny laptop Wink

Może spróbuj w 3ds max 2013 stworzyć geometrię i nałożyć tekstury w formacie .bmp albo .tga a dopiero w 3ds max 2010 podmienić je na .ace i wyeksportować model.

Z tego co wiem to blender ma całkiem odmienny interfejs od 3ds maxa, więc trochę czasu minie za nim się go opanuje, a niektórzy i tak nie mogą się do niego przyzwyczaić.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 11:09, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Czyli co nie ma eksportera dla 2013 64-bit? To nie ciekawie bo ja dodatki 3D robię w programach z rodziny 3dSmax, Blendera nie znam i zupełnie inny interface odstrasza.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Wto 11:10, 09 Kwi 2013, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 14:58, 09 Kwi 2013    Temat postu:

Blender jest kompletnie inny i jak ktoś go nigdy nie używał tak szybko się nie nauczy. Ja ze swojej strony polecam 3D Canvas który obecnie nazywa się 3D Crafter. Napisałem do niego kilka tutoriali (są na mojej stronie). Jest moim zdaniem najprostszy z tych trzech programów (zresztą wszystkie moje obiekty nim budowałem). Niestety jest płatny: ok 60$ ale moim zdaniem warto i są eksportery do wszystkich wersji gry Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 10:52, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Reasumując, dla mnie jest z eksporterami do bani ale jeśli już to będę patrzył w strone Blendera co jednak opóźni proces (czas na naukę). Testowałem kiedyś 3D Canvas w wersji darmowej i ma za mało opcji dla mnie. W sensie zaawansowanych przekształceń które pomagają szybko modelować cudactwa typu SU45 pełne obłości i niestandardowych zawijasów, których modelowanie prostym przesuwaniem punktów to by było bardzo czasochłonne. Blender z tego co mi znajomy pokazywał (co zna Blendera) ma większość opcji które ja używam, tylko dziwnie poukładane w tym jego menu.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Śro 11:26, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 7 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 11:27, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Nie zgadzam się co do 3D Canvas - bardzo wiele modeli do MSTS, Trainz i RW zostało zrobione właśnie w tym programie. Mam kolegę z Niemiec, który robi rewelacyjne wagony (DB, DR) korzystając tylko i wyłącznie z 3D Canvas. Poza tym: jeśli używałeś wersję bezpłatną to wiele funkcji było wyłączonych. Jeśli już to tylko wersja PRO.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 12:00, 10 Kwi 2013    Temat postu:

pawerybs napisał:
Nie zgadzam się co do 3D Canvas - bardzo wiele modeli do MSTS, Trainz i RW zostało zrobione właśnie w tym programie. Mam kolegę z Niemiec, który robi rewelacyjne wagony (DB, DR) korzystając tylko i wyłącznie z 3D Canvas. Poza tym: jeśli używałeś wersję bezpłatną to wiele funkcji było wyłączonych. Jeśli już to tylko wersja PRO.


Gordon mówił o wersji darmowej. Na pewno do Canvas da się ściągnąć mnóstwo pluginsów, które wzbogacają jego zaawansowanność Very Happy

Też (przy okazji Twoich tutoriali) uczyłem się canvasa darmowego (który niestety nie eksprtuje do rw), ale odniosłem wrażenie, że modelownie detali takich jak sprężyna może mijać się z celem.

Blender został stworzony do pracy dla takich ludzi jak Gordon i Ty - twórców dodatków. Łatwość instalacji pluginów i ich różnorodność powala!

Mam nadzieję, że też kiedyś uda mi się ogarnąć cały interface blendera albo że wyjdzie jakiś update z przystępniejszym wyglądem....


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 14:07, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Wiem, że mówił o wersji darmowej - też o tym napisałem. A co do detali w rodzaju sprężyny itp. wszystko da się zrobić w 3D Canvas. Tak jak piałem - wiele szczegółowo odwzorowanych pojazdów powstało przy jego pomocy. Wersja darmowa nie jest tylko okrojona przez to, że nie możesz wyeksportować do RW, nie ma wielu narzędzi, które działają w wersji odpłatnej.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Gordon Freeman
Użytkownik



Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Kraków
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Śro 15:27, 10 Kwi 2013    Temat postu:

Bardzo wiele zaawansowanych modeli do MSTS zostało też zrobionych programem TSM (Train Sim Modeler), który ma kilka opcji na krzyż i Canwas to w porównaniu do niego to nafaszerowany opcjami kombajn. Po prostu twórcom w TSM chciało się modelować po punkcie no to po poświęceniu odpowiedniego czasu zrobili zaawansowane modele nawet bardzo prostym TSM. Ja jednak cenię swój czas. Bo dać to się da zrobić na wszystkim, pytanie jak szybko da się modelować. Być może Canvas ma więcej opcji niż TSM ale nie ma i nigdy mieć nie będzie więcej opcji niż 3DSmax bo gdyby miał to nikt by kupował 3DSmax za ciężkie pieniądze (około 15000 zł). Jest natomiast wersja student Maxa aktualnie oferowana za FREE z licencją do celów niekomercyjnych na 3 lata i szkoda że nie można skorzystać z najbardziej profesjonalnego narzędzia na rynku z powodu braku eksportera. Szczególnie że go znam (zdobyłem nawet oficjalny certyfikat 3DSmax na szkoleniu Autodesku). Jeśli jednak miałbym uczyć się innego programu, to na pewno nie Canvas bo tego już testowałem i mi się nie podobał, jeśli Tobie się podoba to OK, rób w czym Ci się podoba, ale mnie program się nie spodobał. Więc zostaje mi tylko Blender bo to co mi pokazał kuzyn jest już bardziej zbliżone do możliwości Maxa. W Blenderze kuzyn włączył mi większość opcji o które ja go pytałem a używałem ich w 3DSmax do modelowania.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Śro 15:47, 10 Kwi 2013, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Śro 15:55, 10 Kwi 2013    Temat postu:

to jak będziesz mial jakieś ciekawe materiały, Gordonie, na temat obsługi blendera, to proszę, opublikuj:)

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Pomoc Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin