|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 14:59, 02 Lip 2015 Temat postu: Animowane tekstury |
|
|
Cześć. Wiecie coś może na temat animowanych tekstur i czy jest to wykonalne w blenderze? Znalazłem poradnik ale do 3dsmax. Jako tako animowaną teksturę potrafię zrobić ale nie wiem jak ją wyeksportować do gry by się animowała
Przykład animowanej tekstury: https://www.youtube.com/watch?v=bNMjWx0QmrM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 19:27, 05 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
A nie można skorzystać po prostu z panelu animacji? Używam Blendera jak wiesz, ale jeszcze nie obczaiłem tej funkcji...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:03, 05 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
pawerybs napisał: | A nie można skorzystać po prostu z panelu animacji? Używam Blendera jak wiesz, ale jeszcze nie obczaiłem tej funkcji... |
No to w panelu animacji właśnie się robi tą animację
Niestety blender potem widzi to jako zwykłą teksturę. W logu po wyeksportowaniu igs pojawiają się wpisy:
AnimateUVs : 0
NumFrames : 0
FPS : 24
ScrollUVs : 0
ScrollU : 0.000000
ScrollV : 0.000000
więc bardzo możliwe że te opcje trzeba je jakoś włączyć albo dodać jakiś wpis do pliki IGS_ExpModFile.txt jak to miało miejsce z przezroczystością obiektów.
W 3ds max jest specjalna zakładka i opcja którą się włącza poprzez zaznaczenie ptaszkiem
[link widoczny dla zalogowanych]
Niestety twórcy wolą używać super drogich programów do modelingu które są wręcz niedostępne dla zwykłego zjadacza chleba utrudniając nam życie . Gdyby nie to to zapewne już by było kilka polskich wagonów i lokomotyw
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 21:57, 05 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
"Niestety twórcy wolą używać super drogich programów do modelingu które są wręcz niedostępne dla zwykłego zjadacza chleba utrudniając nam życie . Gdyby nie to to zapewne już by było kilka polskich wagonów i lokomotyw"
I tu się widzisz nie zgodzę W Niemczech, gdzie jestem bardzo aktywny na dwóch forach, najbardziej popularny jest właśnie Blender, który daje możliwość zrobienia świetnych modeli - także pojazdów szynowych - i to za darmo. Za 3dCrafter trzeba zapłacić około 60 dolarów. Trochę to jest, ale też da się przeżyć. Używałem ten program i stworzyłem nieco modeli. Sęk w tym, że 90% osób w Polsce się po prostu nie chce. Ja ponad rok temu nie umiałem obsługiwać Blendera, ale ponieważ chciałem się rozwijać zostawiłem 3D Crafter i krok po kroku nauczyłem się co nie co w Blenderze. Program wymaga trochę uwagi, ale opanowując chociażby 30% jego funkcji można tworzyć przyzwoite modele Trzeba tylko chcieć. Tutaj większość nastawiona jest na branie, ale nie będę tego po raz n-ty komentował Cieszę się, że jest kolej na osoba, która tworzy modele
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 23:05, 05 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Krzychu K napisał: | "Niestety twórcy wolą używać super drogich programów do modelingu które są wręcz niedostępne dla zwykłego zjadacza chleba utrudniając nam życie" |
Pisząc to zdanie miałem głównie na myśli twórców gry. Może im nie wypada albo nie mogą używać darmowego programu do celów komercyjnych
Gdyby nie te odwrócone osie w blenderze to już bym przekonwertował modele wagonów z msts (jest zgoda autora)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:59, 06 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Mogą Blendera można używać do celów komercyjnych. Wiele firm zresztą to robi. To projekt społeczny więc jak najbardziej można.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 19:41, 21 Lip 2015 Temat postu: |
|
|
Już chyba wiem jak robić te animowane tekstury w blenderze by były widoczne w grze.
Wkrótce napiszę jakiś poradnik czy coś
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|