|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 11:19, 04 Paź 2012 Temat postu: [Warsztat] Trakcja do RW |
|
|
No i prace idą dalej! W poprzednim temacie pisałem i wrzucałem zdjęcia trakcji, którą zrobił mi kumpel. Niestety słupy były zrobione biednie, tekstury zbytnio się ich nie chciały trzymać, więc postanowiłem zrobić to po swojemu.
Efektem moich prac, są na chwilę obecną pojedyncze słupy, zawieszone do przewodów napowietrznych za pomocą Wire Gantry Tools (zrobionych przeze mnie na potrzeby słupów). Najtrudniejszym swoją drogą było znalezienie złotego środka na to, co powoduje, że słup znajduje się konkretnej odległości od toru i w ziemi. No, ale teraz już wiem, więc za jakiś czas (może nawet dziś), będę mógł się zająć podwójnymi słupami (w sumie to tylko proces polegający na dodaj i przesuń oraz ustawienie pivot'a w 3ds Max).
W tym celu też utworzę dwa zestawy trackrules (jeden będzie korzystał z torów z trasy Altenburg-Wildau, a drugi pewnie z rosyjskich torów lub innych, być może jeszcze jeden z torów z Hagen-Siegen). Owych trackrules trzeba będzie używać aby słupy nie odstawały od sieci (niestety, wszystko rozchodzi się od odstępy między torami i tym podobne syfy).
O to porcja screenów z warsztatu (kliknij aby powiększyć):
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
[link widoczny dla zalogowanych]
PS. Na razie nie mam pomysłu jak rozwiąże sytuacje z bramkami, gdyż to jest z tego co mi wiadomo nie możliwe by odmierzyć dystanse w RW po ziemi (wzdłuż toru się da).
Zresztą nawet jeśli stworzę bramki, to wysięgniki nie będą stykać się raczej z torem, no chyba że zdarzy się cud, a mnie olśni przy fajce i kawie.
Zdravim
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 18:36, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
HEADDER- jestem pod wrażeniem! trzymam kciuki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 18:46, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
ja mam tylko pytanie, czy to są polskie słupy?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 20:16, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Co rozumiesz przez polskie słupy? Na polskich torach masz ogrom różnorodnych słupów, od żelbetowych, po metalowe, metalowobetonowe i inne dziwaczne kombinacje w tym stare słupy pamiętające niemiecką elektryfikację 15kV. Słupów jest ogrom i to różnorakich kombinacjach zaczepów do sieci, profilu etc.
Np. ostatni słup z ostatniego screen'u występuje w takim wariancie jak na screenie lub takim:
Czy też takie:
Oraz nowoczesne np tego typu:
[link widoczny dla zalogowanych]
Postaram się jak mogę by stworzyć chociaż namiastkę polskiej sieci, z tym że nie mam pojęcia ile mi to zajmie, a do tej chwili nie znalazłem sposobu na "dwa słupy obok siebie", tak aby Wire Gantry Tools potrafił je posadzić. Zapewne vectroy i pivot'y płatają mi figle...
PS. Wszystkie screeny to BETA, przejdą one modyfikacje.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Czw 21:30, 04 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Dasz radę... ja nad niektórymi rzeczami potrafię siedzieć (niestety...) do późnej nocy. Na razie fajne początki!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 0:00, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Sorki, pytanie rzeczywiście mogło być nieco obraźliwe, bo brakowało w nim wyjaśnienia! Oczywiście ja jeżdżę na trasie gdzie zwykle widze albo te nowoczesne albo te z betonowymi krążkami z tyłu jako naciągi.
Oczywiście robota super:) i nie zniechęcaj się, ponieważ każdy małe ziarenko do tego przedsięwzięcia dołoży i będziemy mieli całe polskie środowisko:) ja sie zaraz biorę za czytanie tutoriali:)
Jeśli pozwolisz to Twoje słupy (może nie tylko na jedenym rodzaju poprzestaniesz?) użyję w swoich darmowych trasach:)
A czy to polskie słupy pytałem, bo niektórzy z Was mówią, że też jeżdżą do niemiec i nie była to jedna osoba. Aczkolwiek jak teraz myśle skojarzenie i dedukcja była bez sensu, bo to forum o polskim RW.
Jeszcze raz przepraszam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:28, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Nie nie czuję się urażony. Niestety mam problem z TS, gdyż zaktualizowałem go sobie do SP1 by sprawdzić parę rzeczy i wysiadł mi Asset Editor oraz Blueprint Editor. Znów będę musiał chyba przeinstalować całość :[
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 16:44, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
a ja mam problem z 3dcrafterem, bo nie moge exportować nic do formatu railworks... pluginy nie dzialaja wlasciwie:(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:54, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Hm, już to naprawiłem, wrzuciłem z 11.7b i Asset Editor i Blueprint Editor, więc mogę zacząć próbować pracować dalej.
Być może źle podszedłem do całego tematu. Muszę znaleźć tut jak zrobić własne przewody tj. "catenary wires", potem je zawsze dodawać do modelu w skróconej formie, aby idealnie dopasowywać wysokość słupów i uchwytów trakcji. Z tym, że w testach pojedyńczych słupów zauważyłem duży problem... mianowicie słupy na zakrętach znacznie odstają od toru i trakcji. Próbowałem ustawić promień toru na sztywno tj w trackrule, tak aby nie był zbyt mały. Lecz jednak słupy tracą kontakt z torem. Myślę, jednak nadal, że metoda która wykorzystał radiomaster w swoich słupach jest najbardziej idealna (gotowa trakcja przyczepiona do słupa), z tym, że one potrafią płatać figle i czasami widać przerwy w sieci. Ehh... ten RW jest niestety zbytnio ograniczony :/
Co do Craftera to musisz mieć wersję Pro z tego co wiem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez headder dnia Pią 16:54, 05 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:32, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
skąd wziąć wersje pro? bynajmniej, żeby chociaż przez dzien spr czy tam działa export. Bo import do craftera dziala normalnie. Jak klikam plugins-trainsim... to nie ma żadnych:/ dupa... a w optionsach wszystko mam włączony.
druga sprawa, jak pracujesz przy track rules (gdzie to się zmienia?) da się ustawić np. dla torów hsc, ktore bardzo przypominają polskie stare tory, aby wydawały stukot kół? tzn wydają na zwrtotnicach i złączeniach torow, ale przydałoby się częściej. Byłoby realistycznie!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 18:20, 05 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Z truck rules nigdy nie pracowałem. Musisz poczytać w necie. Polecam tę stronkę po angielsku. Jest tu chyba wszystko: [link widoczny dla zalogowanych]
a co do wersji PRO - TRZEBA JĄ KUPIĆ jak już wykupisz przesyłają Ci kod, który wpisujesz w wersji freeware w 3D Crafter. przy kolejnym włączeniu program działa już w pełnej wersji i wszystko powinno zadziałać
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|