|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 8:57, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Super!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
keybi
Użytkownik
Dołączył: 03 Paź 2012
Posty: 140
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 10:23, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Piękne, ale się cieszę
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 12:32, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Download:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez headder dnia Pon 15:52, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:37, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Hej! Zainstalowałem wersję beta Twoich sygnałów i tak:
- fajnie, że są! To super początek!
- rzeczywiście jak przybliża się kamerę na górę sygnału znikają osłonki... (SCREEN 1). Mam nadzieję, że jakoś się uporasz z tym problemem.
- światła powinny także wytwarzać jakby taki blask - na pewno wiesz o co chodzi, bo widziałeś w innych sygnałach jak to wygląda.
- na drugim screenie u mnie widać, że coś nie grało jak wjechałem na stację docelową. Sygnał po lewej powinien wskazywać czerwone światło. Ponieważ ma rozgałęzienie na bocznicę wykorzystałem sygnał z dwoma linkami - na bocznicę ze stacji i wyjazd.
- warto by było te sygnały trochę graficznie podrasowac, wiesz, tak pobrudzić Ale początki super! Gratulacje:-)
SCREEN 1
[link widoczny dla zalogowanych]
SCREEN 2
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Pon 17:01, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 16:58, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Wrzuciłem na swoją stronę, zrobiłem mirror na dropboxie. Wyedytowałem pierwszy post dodając link.
Proszę o krytyczną ocenę, lub ew. pomoc w obróbce modeli (mogę udostępnić pliki .max, które musiałem eksportować do formatu .3ds aby następnie znów je wyeksportować do .max i finalnie do .IGS.
Nie wiem czemu miałem taki błąd, ale żadnego modelu nie mogłem wyeksportować, więc musiałem zrobić wszystko na około :F
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 17:01, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pierwsze krytyczne uwagi patrz wyżej Może podeślij mi pliki 3ds max, może udałoby mi się pokombinować z tymi osłonkami..
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Pon 17:03, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:20, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Hmm głosy krytyczne mówisz... no ok, zatem:
Polskie semafory mają pasy wysokości 1 metr, pierwszy dolny czerwony, ostatni górny zwykle też (ale z tym to różnie).
Drabinkę mają z boku nie z tyłu
Twoje semafory wyrastają ze słupa na dwóch rurach, kiedy prawdziwe stoją na słupie a dokładnie ich skrzynia z żarówkami lub są na takim małym wysięgniku w lewo lub w prawo.
ogólnie w ogóle mają inny kształt,
Modelarstwo kolejowe NIE polega na robieniu czegoś z głowy tylko na odwzorowaniu realnej rzeczywistości, np. przed robieniem semaforów należy iść w okolicę torów (najlepiej na dworzec, tam będą semafory) porobić odpowiednie zdjęcia poglądowe i na tekstury, dopiero po zebraniu materiału zabrać się za pracę. W internecie są też rysunki techniczne z podanymi wymiarami.
Wrzucę Wam paczkę zdjęć gdzie można zobaczyć jak wyglądają polskie semafory świetlne, a tak po za tym wracam do misji standardowych RW a jeśli chodzi o polską kolej to do MSTS (właśnie jest aktualizacji CMK).
W paczce są zarówno semafory nowe z krótszymi daszkami, jak i stare z dłuższymi daszkami, paczka:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 18:34, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:35, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Gordon ma rację. Wiem headder, że to Twoje początki i praca nie jest łatwa, ale ja też robiąc cokolwiek najpierw robię masę zdjęć lub ewentualnie korzystam ze zdjęć internetowych. Może przyda się też stronka (ta repozytorium PKP), którą przesłałeś mi wczoraj? Tam są dokładne wymiary wszystkich sygnałów PKP przeliczone na różne skale. Wystarczy odpowiednio przemnożyć i będziesz miał wymiary. A rysunków technicznych też jest sporo. Jak robiłem te moje pierwsze wskaźniki też trochę z takich korzystałem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:44, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
@gordon przesadzasz - wiem, że jesteś perfekcjonistą, ale tu trwają pierwsze kroki z modelowaniem, jestem przekonany, że kiedy kolega nauczy się bardziej zaawansowanych funkcji stuida max, dostaniesz perfekcyjny znak.
Dobrze, że ktoś się zabrał za to i w kilka dni zrobił aż tyle.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 18:46, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
dasz radę headder! Ja tam chylę czoła przed Twoją pracą! Jakby co trochę pomogę w miarę możliwości co do tych tekstur.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:02, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Fakt, wiem jestem świadom tego, że to biedota z tego modelu, generalnie sprawdzałem czy choć światełka będą się zmieniać itd. Dzięki temu wiem, że mając model źródłowy, dodając tylko diody, odpowiedni shader, nazwę, eksportując i podpinając pod skrypt, mogę stworzyć paczkę w jeden dzień roboczy lub krócej (dużo pieprzenia jest z plikami odnoście ilości ticków na sygnał, trzeba pilnować by się nie pogubić w ilości zmienianych cyferek).
Dziękuję też za paczkę ze zdjęciami, gdyż u mnie są jedynie kształty, z czego tylko dwa czynne, dosłownie. W Złotowie na stacji (w sumie już nie wiem czy można to nazywać stacją), z dużą jak na Ostbahn ilością torów głównych i postojowych oraz bocznic, działają tylko dwa kształty, reszta jeśli w ogóle świeci to podaje jedynie Sz. Nowym bonusem są świetlne tarcze ostrzegawcze na wlocie od Piły i Chojnic. Więc namacalnie, nie mam styczności z sygnalizacją. Choć mógłbym się bujnąć do Piły, ale zazwyczaj nie mam czasu.
Odkopałem Twojego mail'a Gordon z modelem sygnalizatora pięciokomorowego. Zaginał mi wśród różnorakich wiadomości i spamu.
Skoro mam Twój model, to dodam do niego światła i zobaczę jak to wygląda w RW.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:08, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
No gdyby działało to służę też innymi modelami, bo mam cały pakiet semaforów i tarcz świetlnych i kilka kształtowych, chętnie się podzielę swoją pracą, a Ty zamiast modelować zrobisz dobry skrypt dzięki któremu one ożyją.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
pawerybs
Moderator/BetaTester
Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 23 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:09, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
No, to widzę, że nie będę tu potrzebny - poradzicie sobie Ja wracam więc za kilka dni do moich budynków kolejowych PKP i wskaźników
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 19:49, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
Pawer? Nie masz kogoś wśród niemców, kto by wiedział, jak ustawić efekt światła na sygnalizatorze? Ty się z nimi łatwiej dogadasz niż ja.
Sygnał, tyli to co musi świecić się potajemnie, aby gra rozpoznawała za sygnał musi być teksturą AddTex z odpowiednią nazwą pasującą do skryptu.
Tak wyczytałem w tutorial'u po francusku, bo wszystkie inne były do 3DC lub Blender'a :/
Natomiast nie mam pojęcia jak właśnie dodać ten efekt poświaty.
Ps. Gordon, właśnie przerabiam Twój model sygnału, z tego co widzę, to chyba poradziłem sobie z drabinką i kanałem alfa.
Co do skryptu, to są w plikach sygnalizatorów skrypty pod przebudowę, tzw. sample. Zawsze można coś z nich wykombinować, posprawdzać cudze etc.
Ciekaw jestem jak to wyglądać będzie w RW:
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez headder dnia Pon 19:50, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pon 20:04, 15 Paź 2012 Temat postu: |
|
|
kolory coś wyblakły, w oryginale w MSTS to wygląda tak:
[link widoczny dla zalogowanych]
ale to pewnie kwestia ustawień materiału.
No i drabinka u mnie jest czarna, kanał alfa ma działać tak, że jest przeźroczyste tam gdzie czarne a widoczne tam gdzie białe. W tym przypadku kanał alfa nałożył się na teksturę, ale nie działa. Aha nie wiem, czy w ogóle RW obsługuje kanał alfa, ale chyba powinien, bo to dosyć powszechnie używane w grach.
No to potestuj, wiem, że czesi wydali jakąś sygnalizację na raiworks.cz może część ich sygnałów działa na podobnej zasadzie jak nasze. Jak by co siądę któregoś dnia i przerobię cały pakiet na ten format w którym ten semafor. No a jeśli nic z tego nie wyjdzie to cóż przynajmniej może fotografie poglądowe się przydadzą.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Pon 20:12, 15 Paź 2012, w całości zmieniany 6 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|