Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna www.railworks.fora.pl
Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy   GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Nowa generacja symulatora!
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Hydepark
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pią 9:47, 04 Lip 2014    Temat postu:

Trochę podpytałem admina DTG na forach Steam i interpretacja na dzisiaj jest taka (chociaż wszystko się może zmienić kiedy będą dalsze komunikaty DTG):

Najprawdopodobniej Train Simulator oparty na Unreal Engine będzie zupełnie osobną grą. Będzie więc można nadal grać we wersję 2014 (czy do tego czasu pewnie 2015).

Nowy TS zacznie od zera. Trwają prace nad konwerterami, ale jest ryzyko, że konwersja będzie równie łatwa jak konwersja między MSTS czy Trainz a TS, a wszyscy wiemy jak to wychodziło.

Czyli nie będzie sytuacji wymuszonej aktualizacji silnika do UE i wyrzucenia do kosza wszystkich posiadanych dodatków, ale nie będzie też możliwości z korzystania z obecnych dodatków w nowym silniku.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubazadam97
Repainter



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 9:53, 04 Lip 2014    Temat postu:

skinnyraf napisał:
Trochę podpytałem admina DTG na forach Steam i interpretacja na dzisiaj jest taka (chociaż wszystko się może zmienić kiedy będą dalsze komunikaty DTG):

Najprawdopodobniej Train Simulator oparty na Unreal Engine będzie zupełnie osobną grą. Będzie więc można nadal grać we wersję 2014 (czy do tego czasu pewnie 2015).

Nowy TS zacznie od zera. Trwają prace nad konwerterami, ale jest ryzyko, że konwersja będzie równie łatwa jak konwersja między MSTS czy Trainz a TS, a wszyscy wiemy jak to wychodziło.

Czyli nie będzie sytuacji wymuszonej aktualizacji silnika do UE i wyrzucenia do kosza wszystkich posiadanych dodatków, ale nie będzie też możliwości z korzystania z obecnych dodatków w nowym silniku.


Troszkę szkoda... Niech chociaż coś zaoferują przy zakupie gry, z parenaście dodatków, żeby wszystkiego nie trzeba było dokupywać... Very Happy


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falubazadam97 dnia Pią 10:29, 04 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
105N #338
Starszy użytkownik



Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 237
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 12 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Górny Śląsk
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:26, 04 Lip 2014    Temat postu:

falubazadam97 napisał:
(...)nie trzeba było dokupowywać...

Błagam... [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
falubazadam97
Repainter



Dołączył: 16 Sty 2013
Posty: 376
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Zielona Góra
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 10:28, 04 Lip 2014    Temat postu:

105N #338 napisał:
falubazadam97 napisał:
(...)nie trzeba było dokupowywać...

Błagam... [link widoczny dla zalogowanych]

Przepraszam...Sad Mój mózg wyraźnie odpoczywa na wakacje...Smile Ale zdaję sobie sprawę, że nie zwalnia mnie to z poprawnej pisowni.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez falubazadam97 dnia Pią 10:35, 04 Lip 2014, w całości zmieniany 3 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Venzoo
Użytkownik



Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pią 20:38, 04 Lip 2014    Temat postu:

Zmiana silnika w "Train Simulator" jest zapewne podyktowana tym, że konkurencyjny "Trainz" wkrótce doczeka się nowej odsłony, która może wyglądać lepiej niż obecnie "TS".
Dla zainteresowanych tutaj jest link do szczegółowych informacji [link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 19:17, 05 Lip 2014    Temat postu:

Tak to na pewno to. Już dawno to ogłosili. Dlatego pisałem, że to była kwestia czasu Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:25, 05 Lip 2014    Temat postu:

E tam. A co spowodowało, że Wiedźmin 2 porzucił Aurorę na rzecz RedEngine?

Słyszeliście o software rot?

Przy komercyjnym oprogramowaniu, a właściwie przy każdym jeśli jest ustalona data wydania, pewne rzeczy się dopycha kolanem w ostatniej chwili. Potem wszystkie zmiany, rozszerzenia, usprawnienia robi się tak samo. To powoduje, że nawet elegancki silnik po jakimś czasie zaczyna wyglądać jak rudera z blachy falistej w slumsach.

W pewnym momencie utrzymanie tego w stanie akceptowalnym staje się zbyt drogie. TS w sposób ewidentny już jest w takim punkcie, po 7 latach na rynku. Wtedy jedna opcja to remont generalny (refactoring). Drugie - to wyrzucenie wszystkiego do kosza i zaczęcie od nowa. DTG wybrało to drugie.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Sob 20:25, 05 Lip 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 9:25, 02 Paź 2014    Temat postu:

Szybki update od DTG:

Premiera TS na silniku UE4 jest spodziewana najwcześniej za 18 miesięcy. Nie zdecydowano jeszcze czy będzie TS2016, ale będzie to zależało od ewentualnego poślizgu premiery nowej wersji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
xrayPL
Administrator



Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 16:55, 02 Paź 2014    Temat postu:

A ja dopeiro dzisiaj miałem okazje odpalić zaktualizowanego TS. Spadło mi troche fpsów, ale wygląda lepiej. Chyba wrócę do tworzenia mojej rozpoczętej trasy Smile

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 20:29, 02 Paź 2014    Temat postu:

xrayPL napisał:
A ja dopeiro dzisiaj miałem okazje odpalić zaktualizowanego TS. Spadło mi troche fpsów, ale wygląda lepiej. Chyba wrócę do tworzenia mojej rozpoczętej trasy Smile


A jakie wrażenia z nowych narzędzi do tworzenia tras? Podobno ustrojstwo do obracania/przemieszczania/przeskalowywania obiektów zostało solidnie poprawione.

Nie mam żadnej z nowych tras, więc nie mam dynamicznych chmur, ale wszędzie światło i niebo wygląda ciutkę lepiej.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sova
Nowy forumowicz



Dołączył: 08 Paź 2014
Posty: 29
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Pon 20:48, 13 Paź 2014    Temat postu:

skinnyraf napisał:
Szybki update od DTG:

Premiera TS na silniku UE4 jest spodziewana najwcześniej za 18 miesięcy. Nie zdecydowano jeszcze czy będzie TS2016, ale będzie to zależało od ewentualnego poślizgu premiery nowej wersji.


Niedawno kupiłem TS 2015, ale jeszcze żadnych DLC (poza tymi w grze) nie mam a mam zamiar kupić kilka tras i trochę taboru i teraz nie wiem kupować czy nie?
Wydać kilkaset zł a za chwilę kupować to samo jeszcze raz, to bez sensu i trochę nieuczciwe ze strony producentów.
Z drugiej strony skoro teraz mówią, że premiera ma się odbyć najwcześniej za 18 miesięcy, to pewnie odbędzie się najwcześniej za 2 lata, więc chyba warto zainwestować i kupić kilka DLC Smile a co będzie to się zobaczy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
skinnyraf
Starszy użytkownik



Dołączył: 10 Sty 2014
Posty: 233
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 9:11, 14 Paź 2014    Temat postu:

Oj, przetoczyła się ta dyskusja kiedy ogłosili migrację do UE4...

Nie ma dobrej odpowiedzi. Z jednej strony cokolwiek kupisz teraz, będziesz mógł w to grać nawet po premierze nowego TS. Co więcej, będziesz mógł nadal uzupełniać kolekcję.

Kiedy wyjdzie nowy TS, będzie to trochę pustynia - pewnie coś jak goły TS2014: 3-4 trasy, z 12 lokomotyw i tyle. Ciężko będzie stworzyć od razu realistyczne scenariusze. Wiele osób więc poczeka z rok, zanim się przesiądzie.

Z drugiej strony o ile trasy będą pewnie jakieś nowe, o tyle tabor pewnie będzie powtórką z obecnej generacji. Wiadomo, że jeśli Niemcy to BR101, BR294, jakiś ICE, jakiś S-bahn BR42x. Jeśli UK, to pewnie HST, coś z Class 37x, jakiś butelkonosy itp. Więc za tabor rzeczywiście będzie się płaciło powtórnie.

No ale jeśli będzie lepiej odwzorowany, to może będzie warto. W sumie BR423, 424 i 426 to praktycznie repainty (z małymi różnicami) a niektórzy kupili każdy z tych modeli. Parę innych lokomotyw (np. Class 66) też istnieje w kilku wariantach.

Mnie do zakupu TS na UE4 przekona jedno: wsparcie dla SteamOS/Linux (jeśli będzie, a raczej będzie).


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez skinnyraf dnia Wto 9:13, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
pawerybs
Moderator/BetaTester



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 1319
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 23 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Poznań
Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 16:17, 14 Paź 2014    Temat postu:

Panowie, ja też się specjalnie nie cieszę z tego, że ma wejść zupełnie nowy TS na nowym silniku... Bo właściwie będzie jak z The Sims (1, 2, 3, 4...) gdzie będziemy mieli do czynienia (jak to napisał skinnyraf) z "pustynią", a za wszelkie dodatki oczywiście trzeba będzie zapłacić. Mam nadzieję, że to, co wiele osób stworzyło do tras (darmowy content) będzie można prosto przekonwertować do nowego symulatora. Sam stworzyłem setki dodatków i byłoby i szkoda gdybym nie mógł tego wykorzystać... :-/
Z drugiej strony chciałbym wrócić do poruszanego przeze mnie wielokrotnie wątku polskich dodatków... Powiem szczerze wycofałem się w ostatnich miesiącach (inna sprawa, że do końca listopada jestem w Niemczech na stypendium), ale lekko irytuje mnie fakt, że my tu sobie dyskutujemy o TS 2015 i o ewentualnie nowym silniku i nowym symulatorze, podczas kiedy w temacie TS 2014 na polskiej scenie nie dzieje się kompletnie nic! Oprócz jednego modelu tramwaju, garstki dodatków typu szyny i trakcja i moich dodatków kolejowych i innych nie ma nic... Nikomu się nie chce ruszyć, każdy tylko czeka co zrobią inni... Wiecie co, wiem, że odbiegam od tematu tego wątku, ale czuję niesmak... Wy tu tylko gadacie, a w innych krajach coś się dzieje :-/


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez pawerybs dnia Wto 16:17, 14 Paź 2014, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Venzoo
Użytkownik



Dołączył: 17 Lip 2013
Posty: 112
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 2 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Wto 18:40, 14 Paź 2014    Temat postu:

Myślę że nie ma co demonizować nachodzącej nowej odsłony na nowym graficznym silniku, przede wszystkim dlatego, że obecna generacja "Train Simulator" nadal będzie żyła, stawiam że minie sporo czasu zanim gracze porzucą całkowicie obecną wersję, a później nadal będzie można do niej wrócić, tak jak do MSTS.

Jeśli chodzi o tabor to niekoniecznie trzeba będzie bulić ponownie, pamiętajmy że będzie to całkiem nowe otwarcie serii, więc na pewno na start znajdzie się 4-6 tras, które przy tak wysokim poziomie wykonania jaki oferuje UE 4, mogą zapewnić zabawę na bardzo długo, poza tym wiele linii czeka jeszcze na odwzorowanie. Jeśli chodzi o tabor to na pewno niektóre maszyny się powtórzą, ale być może dodatki z maszynami z poprzednich części, będą obniżone o połowę dla posiadaczy, na Steam jest opcja wykrywania zniżki w takim przypadku.
Może się także wydawać, że wszystko już zostało pokazane, ale w samym UK jest nadal wiele modeli, które czekają na obecność w symulatorze, nawet jeśli chodzi o Class 37 to wyprodukowano wiele różnych wariantów, więc na pewno znalazło by się coś świeżego. Poza tym do współczesnych scenariuszy nie są one niezbędne, ponieważ regularnie jeżdżą już tylko w "Direct Rail Services". Obszar brytyjski ma trochę gorzej bo jednak sporo lokomotyw już jest, ale Ameryka i Niemcy nadal mają ogromny potencjał, poza tym w nowej odsłonie pewnie dojdą nowe regiony.
Myślę że warto także przytoczyć historię dodatku, "Marias Pass", ta sama linia była odwzorowana także w MSTS, a jednak wielu graczy zakupiło ją tak jakby "ponownie". Podejrzewam że przeskok technologiczny będzie tak duży, że nawet te same trasy czy maszyny, będą warte zakupu.

Szkoda tylko, że producenci podejmują ogromne ryzyko, ponieważ wykorzystanie w tak niszowym gatunku, tak wymagającego silnika graficznego może być dużym problemem. Wśród normalnych gier, nawet jeśli część nie odpali gry to jednak zbiorowość jest o wiele większa ze względu na popularność. W serii "Train Simulator" graczy jest niewielu (w porównaniu do ogółu) i niemożność odpalenia gry przez część graczy, będzie już odczuwalna, ponieważ nie kupią oni po prostu tego tytułu, a wraz z nim DLC.
To ważne ponieważ DTG samo niejednokrotnie powtarzało, że z samej sprzedaży symulatora nie zdobyliby takich możliwości rozwoju, nie mówiąc o darmowych aktualizacjach, a dzięki DLC studio może realizować kolejne założenia.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Krzychu K
Zasłużony użytkownik



Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 21 razy
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: Mężczyzna

PostWysłany: Sob 0:45, 06 Lut 2016    Temat postu:

A ja mam pytanko o TS2016. To już jest wersja na nowym silniku Unreal Engine 4 czy jeszcze nie i czy będzie to wszystko kompatybilne z tym co obecnie posiadam czy nie?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna -> Hydepark Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3  Następny
Strona 2 z 3

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Regulamin