![Forum www.railworks.fora.pl Strona Główna](http://obrazki.elektroda.pl/9967407900_1423035237.png) |
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 16:38, 08 Lut 2013 Temat postu: Wagony pod repainty |
|
|
Witajcie!
Ostatnio było tu trochę "niemiło" w związku z chęciami xRay'a, farbowania modeli Avmz/Bvmz w barwy naszych TLK. Postanowiłem, w związku z uwagami Gordona Freeman'a przeszukać trochę Wikipedię, oraz znaleźć modele wagonów istniejących/możliwych do ściągnięcia do RW, które odpowiadają naszym wagonom.
Na pierwszy rzut idzie niemiecki odpowiednik naszych Bdhpumn (obecnie niektóre oznaczone jako Bmnopux) czyli niemieckie Die erste Generation von Doppelstockwagen der Waggonbau Görlitz o numerze 777 i 778, będące wagonami pierwszej generacji, które zależnie od ery w dziejach DB/DR, był oznaczane min jako:
- DBm
- DBMq (sterowniczy, nieobecny w PL)
- DAB
- DBz
- DBuz
- DABbuzf (sterowniczy, nieobecny w PL)
- DBmtruee itd.
Obecnie do RW, można ściągnać wagon Doppelstockwagen DBmu, DBmtruee und DBmq (DR/DB) 777 na stronie [link widoczny dla zalogowanych] pod adresem:
[link widoczny dla zalogowanych]
I także na tej samej stronie wagon Doppelstockwagen DBuza / DABuzfa / DABgbuza (DB) 778:
[link widoczny dla zalogowanych]
A teraz, jakby można to proszę Gordona o ew. wypowiedzenie się w tej sprawie, co aby nie było że się mylę i pomoc w identyfikacji, czy aby na pewno jest to to samo. Bo z tego z co tam zrozumiałem, to właśnie wagony I Generacji trafiły do Nas.
Z tą jedynie różnicą, że wg danych z Wikipedii, pudło wagonu opiera się na dwuosiowych wózkach typu Goerlitz VI, które są przystosowane do prędkości 160 km/h. Mimo tego wagony te są dopuszczone do poruszania się z prędkością 120 km/h.
Z racji też iż pawerybs się koleguje z RW0381, sądzę, że da radę załatwić zgodę na repaint wagonu, jeśli moje dochodzenie się potwierdzi.
Pozdrawiam,
headd11
Źródło:
http://de.wikipedia.org/wiki/Bombardier_Doppelstockwagen#1._Generation
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez headder dnia Pią 16:42, 08 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:21, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Dzięki headder! Szczytna inicjatywa!
1) zmotywowałeś mnie do repaintowania błękitno żółtego piętrusa:) jutro obczaje co i jak:)
2) patrzyłem dzisiaj na ten rumuński wagon produkcji Dalina: nie różni się praktycznie niczym od TLK naszych, prócz wózka. Aczkolwiek przeglądam właśnie filmy na youtube i widzę, że wózki to rzecz, która może wyglądać różnie w sensie takim, że występują różne wózki w naszych polskich wagonach (dalej się nie wypowiadam bo nie znam się na wózkach od wagonów). Ponad to wagon rumuński jest zrobiony w przewspaniały sposób, chociaż w pliku z teksturą głowną, obrazek jest minimalnie spłaszczony, co może powodować rozmycie niektórych rzeczy w grze. Detale wszystkie się zgadzają: klamki, poręcz, okna, dach identyczne. Myślicie, że po przerobieniu na tlk zda egzamin jako tymczasowy wagon, puki ktoś nie zrobi naszych?
3) czekamy na zgodę na repaint piętrusa!
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 19:35, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Musisz poszukać info wagonów w necie, tj rumuńskiego i naszych 111A i porównać po prostu.
Co do repaint'u DABz/DBz 777/778 na Bdhpumn/Bmnopux, to możesz go zrobić już teraz, porobić ss'y, wrzucić tu, a zgodę na udostępnienie załatwi się potem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 19:58, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
to jutro ruszam:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janm
Użytkownik
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 22:07, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Mała analiza 111A i CFR 20-55 Blee co by ułatwić kwestię porównania wagonów.
Wózki:
111A:
Wózek typu: 4Anc
CFR 20-55 Blee:
Wózek typu: Minden Deutz
W zasadzie jedyna różnica pomiędzy wózkami polega na zastosowaniu w wózku MD piór poziomych połączonych z systemem odsprężynowania osi oraz przeniesienia prądnicy do wnętrza wózka pomiędzy oś a podstawę czopu,a tak przynajmniej wywnioskowałem z dostępnych źródeł.To w sumie jedyna kwestia jeśli chodzi o to czym rożni się od wózka 4Anc.
Pudło wagonu:
111A
CFR20-55 Blee
jedyną różnica jest ilość nieotwieranych okienek w korytarzu
111A: 2
CFR20-55: 6Jeszcze jedna różnica jaka wyłapałem są drzwi w przejściu miedzy wagonowym,bo w rumuńskim wagonie są podobne jak stosowane w polskich B10nouz,natomiast w 111A takie chyba mogą się pojawić jeśli wagon przechodził NG,aczkolwiek mogę się mylić.
To chyba na tyle,mam nadzieję,że się przyda
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez janm dnia Pią 22:16, 08 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:23, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Janm- dzięki! czyli w zasadzie mamy do czynienia z identycznym wagonem. Różnice okien bym pominął, ponieważ różnie to bywa. Kwestia decyzji przy remoncie. W dodatku mowa o oknach tylko i wyłącznie od str. korytarza.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janm
Użytkownik
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Pią 23:19, 08 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Myślę,że można to tak ująć,bo przy NG wprowadza się czasem dość gruntowne zmiany,więc myślę,że można przyjąć taki stan rzeczy jaki jest obecnie,szczególnie,że sam model jest miodny i uważam,że warto z niego skorzystać,bo puki co nikt lepszego modelu który można zrobić w barwach PKP IC czy PR nie stworzył.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Rafael320
Nowy forumowicz
Dołączył: 04 Gru 2012
Posty: 39
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 4 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:05, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
ej, no Panowie!
Trochę cierpliwości! Model 111a jest prawie na ukończeniu. Na razie walczę z 3ds w sprawie tekstur photoshop->3ds->railwroks.
Xray jeśli chcesz to podeślę Ci siatkę w .psd i spróbujesz na nią nałożyć tekst. a potem podeślesz mi je. A ja sprawdze czy 3ds je dobrze wyświetla i spróbuje na wszelkie sposoby zrobić export do gry...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 0:17, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Rafael, to nie zaśmiecajmy tematu tylko wbijaj do mnie na priv! Poza tym mam nadzieję, że nie zapominasz o dźwiękach. Jakieś sensowne trze baby zrobić
No a skoro 111A jest na ukończeniu, to nie zaszkodzi wziąć się za piętrusa jutro:)
Rafaelu, nie przejmuj się. Twój wagon na pewno będzie lepszy i lepiej przypasuje do polskich kolei:) A poza tym co dwa nadające się dla PKP modele, to nie jeden! ot co!
Ale się cieszę czekam na PM
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:25, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
niestety tylko druga wersja wagonu nada się na polskie tory, ponieważ te nowsze mają zwyczajnie dorobione czoło jak kibelek;)
ale niestety trochę nie wiem, jak ogarnąć tekstury:
[link widoczny dla zalogowanych]
to jest cały kolor czerwony rozciągany na wagon:( jak mam z tego zrobić malowanie żółto niebieskie:(
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez xrayPL dnia Sob 12:33, 09 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janm
Użytkownik
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 14:03, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
chyba nie da rady,bez interwencji autora modelu w mapowanie.Zapewne kolega z Niemiec ułatwił sobie mapowanie pokrywając jedna teksturą powłokę wagonu i dla tego wychodzą takie kwiatki,kiedy chce się zrobić malowanie,którego autor nie przewidział.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:33, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Chyba da się zrobić trzeba będzie tylko przewidzieć proporcje poziomych pasów. Dach jest oddzielnie. Napisy są w oddzielnej teksturze. Wózki w odzielnej. Ze 20 plików graficznych. Drzwi też są oddzielnie. Spr. coś wykombinować. Mówię celowo 'wykombinować', bo to będzie gimnastyka umysłu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
headder
Moderator
Dołączył: 20 Wrz 2012
Posty: 772
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 29 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 18:49, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To tak samo jak robiłem repaint Cargo ES64F4, tam też z jednej strony tekstura była lekko przesunięta i chyba z 20 razy eksportowałem, aż w końcu trafiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:57, 09 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No dokładnie;) ale narazie robię coś wspanialszego niż piętrus, ale nic nie mówię, bo nie chce zapeszyć
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|