|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 23:56, 02 Lut 2013 Temat postu: Repainty wagonów xrayPL |
|
|
Dzięki pomocy headdera i w przyszłości dzięki zdjęciom, jakie zamieścił Gordon Freeman, rozpocząłem nową gałąź swojej Railworksowej działalności, do której gorąco zachęcam wszystkich. Jeśli już ktoś Wam powie (co zrobił headder) krok po kroku JAK i da Wam odpowiednie narzędzia, jesteście w bardzo prosty sposób sami zrobić małe przemalowania.
Oto efekt mojej pracy po 3h samego malowania i dopieszczania wszystkiego w Photoshopie:
[link widoczny dla zalogowanych]
Jeszcze nie wszystko dopracowane (np. kratka wentylacyjna nie w tym miejscu, co trzeba i mały problem z logo ICC), ale za kilka dni dostaniecie pewnie małą paczuszkę z repaintami KUJU Avmz i Bimz w barwach polskich kolei pociągowych:)
Pozdrawiam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janm
Użytkownik
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 13:04, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli mogę to mam pewne uwagi:
1.Pasek ten gdzie masz napisane PL-PKPIC powinien być chyba +/- na środku pudła wagonu.
2.Wagony 1 klasy PKP IC są białe a nie niebieskie w linii okien
3.Rozjaśniłbym kolory,szczególnie ten pasek idący do logo PKP IC bo on jest jasnoniebieski a nie taki prawie granatowy jak na twoim screenie.
Poza tym kapitalna robota,oby tak dalej a pomału będziemy mieć coraz więcej taboru
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:15, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
dziękuję za odpowiedź i konstruktywne uwagi: musze jednak troszkę od strony technicznej wyjasnić:
ad.1 ) zdaję sobie z tego sprawę, niestety tekstura środka wagonu w tym typie jest odbijana od środka lustrzanie, więc to na nic się zda. (dlatego większość repainterów unika malowania wagonu deafault avmz i bimz:D (jak znajde wagony bardziej przypominające tlki, to na pewno repaint bedzie dokładniejszy)
ad.2) ups. rzeczywiście:) chyba jedyneczka zmieni się na dwójeczkę hehe
ad.3) nie ma problemu - brałem na oko, nie mając jeszcze ściągniętego 1 GB zdjęć od Gordona:)
Pozdrawiam, zaraz zmiany wprowadzę i prześlę update;)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 15:38, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
a oto i poprawki:)
znasz może jakąś lokomotywę przypominającą te nasze SU? Naszych loków z ICC nie ma chyba jeszcze zrobionych do RW, ale są b. podobne, które chciałbym przemalować jakieś godne polecenia?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janm
Użytkownik
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 15:58, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Jeśli chodzi o wagony TLK to może warto by spróbować na tym wagonie CFR o którym pisałem na forum.Jedyna w sumie różnica miedzy naszymi wagonami a tym rumuńskim to to,że on ma wózki Minden deutz i 6 okien pełnych w korytarzyku a nie 2 jak w wagonach które u nas jeżdżą,ale poza tym pod każdym względem pasuje na zdeklasowane 1 które jeżdżą w wielu tlk-ach jako 2 klasa.To tylko moja propozycja oczywiście,mapowanie jest zupełnie inne niż w defaultowych wagonach i można porządnie zrobić każdy bok osobno,tak,żeby wyglądał jak w rzeczywistości.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 16:51, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
no to super. A wszystkie dźwięki i kamery w rumuńskich działają jak w defaultach?
Masz może link?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janm
Użytkownik
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 17:16, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] to jest link do tego wagonu.
A tu daje jeszcze obrazek ze strony na której można go pobrać:
Jeśli chodzi o kamery to nie mają widoku wewnętrznego,tylko zewnętrzny. jeśli chodzi o dźwięki to sa bardzo fajne takie typowo polskie,słychać stukanie na przerwach dylatacyjnych,rozjazdach no i bardzo fajnie brzmią hamulce i pneumatyka przy hamowaniu i odhamowaniu składu.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:21, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No to ściągamy i patrzymy co i jak:) myślisz, że zgodę autora trzeba mieć?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janm
Użytkownik
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Nie 18:24, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Myślę,że tak,no bo jednak musiał włożyć sporo pracy w mesh i opracowanie modelu do stanu czynnego.Ale,myślę,że najlepiej najpierw opracuj model i zaprezentuj jak to wygląda,a potem się skontaktować jakoś z autorem.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 18:32, 03 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
no model już mam. wygląda świetnie;) jeśli będzie łatwiejszy od poprzednich to resztę drugiej klasy robię na nim.
Ponzdrawiam i dzięki:)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:40, 04 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
No niestety wagony Bimz nie dają sie repaintować niestety. Zawsze logo ICC ma lustrzane odbicie. Nie wiem jak oni to wymyślili, ale nic ciekawego z tego nie będzie niestety. Szkoda. Bo wagon fajny.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:12, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
W związku z używaniem moich prac do tworzenia fikcyjnych dodatków nie mających nic wspólnego z rzeczywistymi typami wagonów, z dniem 05.02.2013 (prawo nie działa wstecz więc ten dodatek zaprezentowany przed datą oświadczenia, może być wydany). Ograniczam użycie publikowanych przez usera Gordon Freeman fotografii do jedynie dodatków realistycznych. Definicja dodatku realistycznego to taki dodatek, którego model 3D odpowiada RYSUNKOM TECHNICZNYM oraz wymiarom, danego typu wagonu, zarówno pudło jak i wózki muszą być zgodne z rysunkami technicznymi, dodatkowo dodatek realistyczny musi mieć wysoką jakość tekstur (bez widocznych pikseli i dużego rozmycia oglądając z odległości 10 metrów w symulatorze).
Także wzorem usera rafael320 brać się za modelowanie 3D a nie myśleć co tu na szybko przemalować.
Jeśli sądzicie że nie mam racji, wrzućcie screen na forum TRAINZ, MSTS, MASZYNY i zapytajcie co sądzą o tym (ja zapytałem paru userów MSTS przez GG i się uśmiali), lub na forum jakichś modelarzy kolejek elektrycznych lub kartonowych i poproście o opinię. To że do RW nic nie ma, nie usprawiedliwia malowania czegokolwiek byle by było i wrew podejściu modelarskiemu gdzie liczy się by był realizm a nie by jeździła jakaś ciufcia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Wto 15:40, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 5 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
janm
Użytkownik
Dołączył: 11 Gru 2012
Posty: 90
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Poznań Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:45, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Gordon Freeman napisał: | W związku z używaniem moich prac do tworzenia fikcyjnych dodatków nie mających nic wspólnego z rzeczywistymi typami wagonów, z dniem 05.02.2013 (prawo nie działa wstecz więc ten dodatek zaprezentowany przed datą oświadczenia, może być wydany). Ograniczam użycie publikowanych przez usera Gordon Freeman fotografii do jedynie dodatków realistycznych. Definicja dodatku realistycznego to taki dodatek, którego model 3D odpowiada RYSUNKOM TECHNICZNYM oraz wymiarom, danego typu wagonu, zarówno pudło jak i wózki muszą być zgodne z rysunkami technicznymi, dodatkowo dodatek realistyczny musi mieć wysoką jakość tekstur (bez widocznych pikseli i dużego rozmycia oglądając z odległości 10 metrów w symulatorze).
Także wzorem usera rafael320 brać się za modelowanie 3D a nie myśleć co tu na szybko przemalować.
Jeśli sądzicie że nie mam racji, wrzućcie screen na forum TRAINZ, MSTS, MASZYNY i zapytajcie co sądzą o tym (ja zapytałem paru userów MSTS przez GG i się uśmiali), lub na forum jakichś modelarzy kolejek elektrycznych lub kartonowych i poproście o opinię. To że do RW nic nie ma, nie usprawiedliwia malowania czegokolwiek byle by było i wrew podejściu modelarskiemu gdzie liczy się by był realizm a nie by jeździła jakaś ciufcia. |
Z jednej strony racja,ale z drugiej strony i tak jak ktoś będzie chciał to zrobi sobie na swój użytek co chce ze swoich zdjęć,bo przecież każdy mając odpowiednią wiedzę i sprzęt może pójść na dworzec i cyknąć fotki na tekstury. Poza tym zastanawiam się czy nie można było by zrobić konwersji wagonów z MSTS-a?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Gordon Freeman
Użytkownik
Dołączył: 19 Wrz 2012
Posty: 156
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Kraków Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 15:49, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
To trzeba by zgodę autora tych wagonów. A dobrze niech idą na dworzec zrobić swoje foty, jak się naoglądają kolei na żywo to może ich dodatki będą wtedy bardziej realistyczne. Natomiast starający się robić coś realistycznego jak Rafael320 w dalszym ciągu i zawsze w przyszłości mogą liczyć na foty o de mnie (a mam prawie każdą serię lokomotyw i wagonów PKP).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Gordon Freeman dnia Wto 15:58, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
xrayPL
Administrator
Dołączył: 15 Wrz 2012
Posty: 1244
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:21, 05 Lut 2013 Temat postu: |
|
|
Tak tylko czekałem kiedy się Gordon odezwiesz i zaczniesz robić problemy. Żeby robić repainty realistyczne, trzeba się najpierw nauczyć w ogóle robić repainty. Już nie mówiąc o modelach, na ktore czekam. Może sam coś zrobisz w koncu a nie tylko krytykujesz i pouczasz wszystkich? Juz nie mówiąc o wyśmiewaniu jak np. teraz.
Rozmycie tekstur wynikac może nie tylko z ich użycia w trakcie repaintu, ale też np z ustawień jakości i rozdzielczości.
A Twoje tekstury były wykorzystane tylko do celu sprawdzenia, gdzie co jest namalowane na wagonie. Reszta była namalowana ręcznie włącznie z rdzą na dachu jednego z wagonów (oprócz logo ICC, tylnich drzwi i małych znaczków znalezionyvh przez google grafika), więc nie czepiaj się już tak bardzo. Więcej nie użyję Twoich drogocennych tekstur.
Jak chcesz realistyczne modele i repainty - przyłącz sie do ich tworzenia, bo puki co zniechęcasz ludzi do robienia czegokolwiek. Zamiast podpowiedzieć co i jak tylko krytykujesz i narzekasz jakbyś posiadł całą wiedzę świata. Zastanów się co chcesz osiągnąć.
Post został pochwalony 1 raz
Ostatnio zmieniony przez xrayPL dnia Wto 17:22, 05 Lut 2013, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|