|
www.railworks.fora.pl Polskie forum o Railworks i Train Simulator // railworks.pl@gmail.com
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vidget.PL
Użytkownik
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Murowana Goślina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 9:55, 25 Maj 2019 Temat postu: pytania: przechylne pudło, zmiana pozycji kamery w kabinie |
|
|
Tak jak w temacie. Mam dwa pytania, gdzie na drugie dostałem odpowiedź w innym temacie, którego nie mogę znaleźć.
1. Jak zrobić/edytować przechylne pudło w wagonie/loce?
2. Jak zmienić pozycję kamery w kabinie [chodzi o znaczenie X Y Z w skrypcie]
z góry dzięki za odpowiedź
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 19:34, 25 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
1. To zależy. Rozwiń swoją myśl. Chcesz zrobić swój model czy edytować już istniejący?
2. http://www.railworks.fora.pl/pomoc,13/edycja-widoku-kamery-pasazera,1667.html Temac co prawda dotyczy widoku z kamery pasażera ale edytuje się go tak samo tylko tylko trzeba edytować plik odpowiedzialny za widok z kabiny. Nie robi się tego w skrypcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vidget.PL
Użytkownik
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Murowana Goślina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 22:41, 25 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
aaaa rzeczywiście! to był temat który był pisany nie przez mnie ale beka, sory i dzięki.
co do przechylnego pudła - chciałbym wiedzieć jak wygląda "conteiner" odpowiadający za przechylne pudło i gdzie można go znaleźć, chyba, że nie jest to skrypt zapisany w .bin, tylko jakaś kość modelu czy coś. Nie wiem czego konkretnie mam szukać aby zedytować wartość przechyłu, bądź go "zaaplikować" w modelu, który go nie posiada. Jeżeli przechył pudła jest zapisywany w .bin, to mógłbym poprosić o jakikolwiek przykład jak to wygląda?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Sob 23:04, 25 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Wychylne pudło to animacja i skrypty.
Animacja niemożliwa do edycji. Może to zrobić jedynie osoba mająca dostęp do edycji modelu. Skrypty o ile nie są zaszyfrowanie można edytować ale i tak jedyne co działasz to możliwość przyspieszenia animacji i nic więcej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vidget.PL
Użytkownik
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Murowana Goślina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 7:14, 28 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
to takie buty, dzięki wielkie
EDIT: ciągnąc dalej temat przychylnego pudła, gdzie dokładnie trzeba zrobić tę animację? podejrzewam ze coś z wózkiem, w jakby połowie takie wsporniki po bokach jego ramy czy jak to tam nazwać, zgadza się? czy tę animację trzeba zrobić w [chyba bo nie pamiętam dokładnie] pivocie. W temacie modelowania jeszcze jestem troszku zielony.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vidget.PL dnia Wto 8:22, 28 Maj 2019, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 11:13, 28 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Animujesz to co ma się animować czyli całe pudło, nie wózki. Jeżeli masz przykładowo wagon który został podzielony na kilka/kilkanaście osobnych obiektów to musisz je połączyć lub przypisać im parenta(rodzica) inaczej będzie się animował jeden obiekt a nie cały wagon.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vidget.PL
Użytkownik
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Murowana Goślina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 17:20, 28 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
czyli jakby przyklejenie ich? a co do samej animacji pudła, to załóżmy że takowy wagon zrobiłem, ale w którym dokładnie miejscu trzeba utworzyć tę animację? po zaznaczeniu wagonu trzeba po prostu dać wymaganą przeze mnie animację i to tyle?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Krzychu K
Zasłużony użytkownik
Dołączył: 28 Mar 2015
Posty: 709
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 21 razy Ostrzeżeń: 0/5
Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 20:44, 28 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
Jeżeli masz kilkanaście obiektów to możesz:
Połączyć większość i wówczas masz to wszystko jako jeden element
( nie łączymy wózków i osi. One mają być osobnymi obiektami)
Przypisać parenta do każdego obiektu.
Działa to na takiej zasadzie: Mając obiekty A, B, C, D i E ustawiasz dla obiektów B, C, D, i E parenta np A. Gdy obiekt A poruszy się w lewo obiekty B, C, D, i E również. Będą za nim podążać
Animację najlepiej robić na sam koniec gdy wszystko już mamy wymodelowane i skonfigurowane. Animację można zrobić na dwie części: ( wymaga kombinowania) część 1 w lewo, część 2 w prawo albo zrobić to wszystko w jednej animacji. Animację robisz wybierając obiekt, wartość przechylenia w stopniach i tworząc keyframe. Na internecie znajdziesz więcej info o robieniu animacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Vidget.PL
Użytkownik
Dołączył: 01 Paź 2017
Posty: 100
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Murowana Goślina Płeć: Mężczyzna
|
Wysłany: Wto 21:05, 28 Maj 2019 Temat postu: |
|
|
ok, dużo pomogłeś, więcej pewności do tego co mam szukać!
dzięki wielkie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
|